Wat moet eerst???

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door ikke84, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik ben opzoek naar een baan..nu heb ik mijn kids opgegeven voor een gastouderburo..

Dit wil ik per september gaan doen omdat het straks vakantie is.

Maar wat moet nu eerst een gastouder zoeken en deze als dat kan reserveren voor september? of werk vinden?

want ik weet niet welke uren en dagen ik ga werken en dus ook niet hoeveel dagen ze naar een gastouder moeten.

ik vind dit nog al lastig. iemand die dat ook heeft?

en is een gastouder nu werkelijk zo duur ik lees soms bedragen van 300 euro per maand voor 2 kids.:$

Mijn vriend heeft een brutojaarsalaris van ong 30000 en ik zal ong 20000 hebben schat ik

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hebben jullie aftrekposten zoals hypotheekrente? Dat scheelt veel namelijk. En anders ga je inderdaad wel richting de 300 euro per maand, als je 3 dagen opvang nodig hebt.

Wat betreft je dilemma: informeer eens hoe snel je terecht zou kunnen. Een baan start vaak 2 maanden later (aangezien mensen die overstappen veelal minimaal 2 maanden opzegtermijn hebben bij hun werkgever). En anders kun je nagaan of de gastouder misschien flexibel is in haar dagen, zodat je deze nog kunt aanpassen.

Wel lastig ja, snap ik wel! Ik heb hetzelfde met verandering van KDV. Wij gaan verhuizen als ons huis is verkocht, maar ja, wanneer is het huis verkocht? Ik heb nu een contract met een KDV per 1 februari, maar dat was dus echt een grote gok.

3. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    poeh dat is idd ook een gok ja.

Als ik op toeslagen.nl bereken dan kom ik op ong 100 euro eigen bijdrage uit met de bovenstaande bedragen die ik noemde.
    snap dan niet dat sommige boven de 300 euro komen
    dit is dan wel een gastouder dat is natuurlijk iets goedkoper dan een kinderdagverblijf.

ik zal morgen eens informeren of ik een gastouder kan reserveren op alle dagen van de week

4. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    owh en ik had nog geen baan dus dat bovenstaande geld voor mij niet haha

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hoeveel dagen per week en welk uurtarief heb je dan gebruikt (inclusief kosten gastouderbureau)? Want jullie gezamenlijk toetsingsinkomen is hoger dan dat van ons (1 inkomen, met hypotheekrenteaftrek) en wij betalen 250 euro per maand voor 2 kinderen en 3 dagen KDV (uurtarief 6,36 euro).

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    Wij betalen 370 euro pm voor 2 kids 2 dagen kdv. Wij zitten wel iets hoger qua inkomen dan jullie, maar met 100 euro is het wel een groot een verschil. Zeker omdat jij nog een dag extra wilt. Weet je zeker dat je het goed berekend hebt?

Heb je dit jaar al gewerkt? Als dat niet zo is en je vind geen baan voor december, heb je geen recht op toeslag.
    Ik zou informeren bij het gastouderbureau hoelang de wachtlijst is en tegelijkertijd werk zoeken. Als er geen wachtlijst is, zou ik pas actief een gastouder nemen als je moet beginnen met werken.

7. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik zou eerst een baan zoeken en daarna pas een gastouder.

8. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    hoezo geen toeslag als ik voor december geen baan heb?

ja ik vind het ook vreemd heb natuurlijk wel een dochter die naar school gaat en mijn zoontje moet dan wel de volle dagen, een gastouder ong 4,50 per uur daarin zitten de burokosten in verwerkt

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    hmm ja en dan heb ik werk en geen oppas? hihi

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

4,50 euro is wel een laag uurtarief! Dat zal vast veel verschil maken.

Ik weet niet hoe dat met voor december zit, maar ik weet wel dat je dit jaar nog een baan moet vinden om recht te hebben op toeslag over 2011.

11. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    @ ikke, maarja, je weet helemaal niet hoe lang het duurt voordat je een baan hebt! En dan weet je ook nog niet op welke dagen je precies gaat werken ( en gastouders hebben natuurlijk bepaalde dagen waarop kindjes wel of niet kunnen komen, dus nu zoeken, schiet eigenlijk helemaal niets op, want je kan nog niets concreets afspreken met de gastouder).En meeste banen begin je toch pas 2 maanden later ivm eventueel opzegtermijn van andere baan. Lijkt me dat je in 2 maanden best een gastouder kan vinden, anders vraag je bij GOB bij jou in de buurt of er een wachtlijst is.

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    dat je voor 4,50 nog een gastouder kunt krijgen? Dat wist ik niet.

t/m december bedoel ik als je nu per september opvangtoeslag aanvraagt en je hebt per 31 december nog geen baan, dan moet je alle toeslag weer terugbetalen van september t/m december. Je hebt namelijk geen recht op toeslag als je niet werkt/gewerkt hebt in een jaar.

13. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    ik denk dat ik zelf maar als gastouder ga werken haha.

ja er werd mij verteld 4,50 per uur. maar met die 100 euro bedoel ik wel eigen bijdrage he niet het totaal bedrag

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.272
    6.180
    113
    ja dat snap ik, mijn bedrag is ook na aftrek van de toeslag die ik krijg.
    Anders moet ik ruim 1150 euro per maand ophoesten, en dan heeft het voor mij financieel niet zo heel veel zin om te werken ;)

15. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Nee dat heb ik dus nu net zo onze vaste lasten zijn best hoog dus als er dan ook nog 200 a 300 euro kinderopvangkosten bij komen dan werk ik dus voor niks.

Ik ga nu zelf proberen om gastouder te worden heb mijn diplomas al alleen nog een ehbo curces, en misschien daarnaast nog in de avonden wat uren werken schoonmaak ofzo

Deel Deze Pagina