gezonde en niet al te moeilijke recepten afvallen

Discussion in 'De lounge' started by annelie91, May 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. annelie91

annelie91 Lid

Mar 20, 2015
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal.
    Ik ben nu nog zwanger, maar wil graag als ik bevallen ben. Zo snel mogelijk de overige kilos kwijt. Vorige keer na mijn zwangerschap dit met Shakes gedaan. Ging erg goed, alleen werd erg futloos. Daarom wil ik het nu graag anders gaan doen. Gezond eten en bewegen. En hoop dat ik door de voeding ook genoeg energie krijg. Dus wil ik nu al graag wat gezonde recepten hebben. Als ik op internet kijk word ik er af en toe niet helemaal wijs uit en lijken de recepten erg moeilijk.
    Maar misschien kunnen jullie me helpen met:
    Gezond ontbijt
    Gezonde smoothies (spinazie hoor ik weleens wat over)
    Gezonde salades. (Welke dressing gebruiken of maken jullie dat het niet meteen ongezond is)
    Gezonde wokgerechten(welke wokolie/saus gebruiken jullie of maken jullie dat het niet meteen ongezond is)
    Andere gezonde recepten met kip of vis
    Ik hou erg van vis dus misschien ook lekker salades met vis
    Hoop dat jullie me kunnen helpen groetjes annelie

2. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

May 5, 2015
    1,084
    694
    113
    Even meelezen hier! :)

3. Nogablokje

Nogablokje Niet meer actief

Lekker recept voor een gezonde en vooral vullende shake:

150 gram verse spinazie
    1 kiwi
    1 banaan
    125 gram frambozen
    125 gram blauwe bessen
    200 ml vanille yoghurt
    1 beker water

Dit zijn wel 4 glazen vol, dus misschien moet je overal wat minder van nemen, ik dronk hem samen met m'n man ;)

4. Knuffelmonster

Knuffelmonster Bekend lid

Nov 15, 2014
    792
    285
    63
    Oehh ik lees ook mee

5. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Spinaziesalade voor 2-3 personen:

100gram (Baby)spinazie in een schaal doen
    Rood uitje in ringen kort bakken, dan dressing erbij tot kookpunt- over de spinazie en snel even omscheppen- de hete dressing laat de spinazie iets slinken.
    De dressing:4el tomatensap, 1el citroensap, teentje knoflook geperst, 1tl (honing)mosterd, peper en zout

Eventueel kun je er nog croutons en/of gebakken baconreepjes over doen, maar dan is hij wat minder slank

6. Truusdemier

Meloensalade:
    1/2 Meloen in blokjes- als je wilt besprenkelen met een klein beetje limoensap
    1/2 komkommer in blokjes
    4plakjes rauwe ham gescheurd
    Zakje rucola
    Alles husselen en dan wat balsamicocreme of balsamicoazijn erover druppelen.

7. Truusdemier

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    COURGETTI RECEPT

Ingrediënten:
    2 courgettes
    200-300 gram gehakt
    250 ml gezeefde tomaten
    140 gram tomatenpuree
    1 ui
    1 teentje knoflook
    verse basilicum
    extra vierge olijfolie
    kruiden: peper, himalayazout, oregano en paprika poeder
    parmezaanse kaas als garnering (optioneel)

Zo maak je de heerlijke pasta voor 2 personen:
    Verwijder de uiteinden van de courgettes en snijd er met behulp van een spirelli / spiraalsnijder / juliennesnijder spaghettislierten van. Zet een pan op middelhoog vuur en bak in wat kokosolie de ui en het gehakt tot dit goudbruin is en schenk er vervolgens de gezeefde tomaten en tomatenpuree bij. Laat op een laag vuur iets indikken. Verhit in de tussentijd de kokosolie in een andere pan en bak hierin de courgette spaghetti in 1-2 minuten zacht. Breng de saus op smaak met peper, zout, oregano en paprika poeder en garneer met verse basilicum, scheutje olijfolie & eventueel parmezaanse kaas. Eet smakelijk!

Tip: let er op bij gezeefde tomaten en tomatenpuree dat er geen onnodige toevoegingen in zitten zoals suiker en koop het liever uit een pakje dan uit blik.

Oja...ik bak in olijfolie en niet kokosolie

Share This Page