Ervaringen gezocht: herstel keizersnede 2e kindje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wilsy, 9 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik vraag me af hoe je na de keizersnede 6 weken niet kunt tillen terwijl je een dreumes (dan 17 mnd) en een baby hebt om voor te zorgen. Is het de bedoeling dat je de eerste 6 weken constant iemand om je heen hebt die je kinderen optilt als dat nodig is? Daar moet ik eerlijk gezegd niet aan denken. Mijn man kan maximaal 3 weken thuis blijven maar dan moet hij echt weer aan het werk. Kan je tegen die tijd al wat meer zelf?

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik zou je houden aan het advies van 6 weken.
    Je kan anders heel veel problemen krijgen.
    Je baby mag je wel tillen, weegt ook nog niet zo veel, maar je dreumes zal een kg of 12 wegen. En dat moet je gewoon niet doen, net als veel traplopen en stofzuigen.

Kun je niet het je zelf makkelijk maken?
    Dreumes zelf onder jouw toezicht natuurlijk op de commode laten klimmen dmv een stoel? Zelf in bed, spijltje eruit of even een campingbedje op haar kamer? Zelf de trap op en af, met jou er voor of erachter.

Deze strucjes zijn nu ook al handig met je dikke buik lijkt mij!
    Mijn dochter was al ouder, ze was al zindelijk en sliep niet meer. Met knuffelen liet ik haar op schoot klimmen ipv dat ik haar optilde. Maar zij was groot genoeg om het te begrijpen en dat js met 17 mnd lastiger.

3. Vek

Vek Actief lid

10 mei 2013
    154
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad de eerste 6 weken ervoor gezorgd dat ik niet alleen was! Zoon ging net als voorheen 3 dgn naar de opvang, 1 dag was man thuis en 1 dag kwam familie helpen met oppassen. Nu ben ik 8 weken verder en kan echt probleemloos alles weer...

4. Mijn zoontje was 19 maanden toen mijn dochtertje geboren werd met tweede ks.
    Het viel mij enorm mee, het herstel.
    Kraam week erg mijn rust genomen.
    Na twee weken deed ik alles weer op geleiden van mijn pijn.

5. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Wel fijn dat ik de baby dan wel mag tillen. Ja het is wel mogelijk om het mezelf wat makkelijker te maken. Maarja, mijn dochter is echt niet altijd even gemakkelijk dus als ze besluit niet zelf op de commode of in bed te klimmen dan doet ze dat gewoon niet :D
    Ze gaat wel 2 dagen naar de opvang en mijn man neemt dan 1 dag in de week ouderschapsverlof. En die andere 2 dagen zal ik er dan toch aan moeten geloven.. Hopelijk wordt het een gewone bevalling en is het allemaal niet nodig.

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter was 12 maanden toen de jongste kwam. Dit was ook met keizersnede. De tweede in 1 jaar. Mijn dochter kon helemaal nog niks. Niet lopen, niks. Ik moest dus 2 kinderen constant tillen. Verschonen deed ik op de grond. Hoef je ook niet te tillen. De eerste 2 weken is ze heel vaak weg geweest, naar opa en oma. Ook kwam bijv.de buurvrouw om haar van bedje te halen of te brengen. Na 2 weken moest ik eigenlijk gewoon zelf alles weer doen. Dit ging goed. Ik heb weinig last gehad van de tweede keizersnee. Wel veel rust pakken zolang dat ging. Dus slapen als de kindjes ook sliepen. De tv maar wat extra aan. 1x per dag stofzuigen ipv 3x.. ;)

Deel Deze Pagina