Weet iemand op dit forum of eicel donatie (van zus) In Nederland / Duitsland en Belgie is toegestaan en in welk land dit het beste begeleid word? Ik heb er al geïnformeerd bij de kliniek waar we nu in behandeling zijn in Nederland maar werd beetje moeilijk over gedaan en ik vroeg me af of dit overal zo is?
Ik heb zelf een ivf behandeling ondergaan in Duitsland. Eiceldonatie is voor de Duitse wet verboden, helaas kun je daar niet terecht. Wel weet ik dat de Belgen heel vooruitstrevend zijn op ecd. Zowel Brussel als Gent zijn zeer gerenommeerde ziekenhuizen als het op fertiliteit aankomt. Heel veel succes met je zoektocht en behandeling
Eiceldonatie is in NL gewoon toegestaan, mits het niet-commercieel is en je zelf een donor hebt. Zie Praktijk eiceldonatie in binnen en buitenland en Eiceldonatie
Als je een eigen donor hebt, en dat heb je zo te lezen, zou ik je het Nij Geertgen in Elsendorp van harte kunnen aanbevelen. Wij zijn ook op gesprek geweest in het MCK (Leiderdorp) maar dat was lastig lastig lastig in het kwadraat. Duitsland is idd niet toegestaan en Belgie geloof ik wel, al zijn ze daar wel een groot voorstander van wisseldonatie. Voordeel van ECD in het Nij Geertgen is dat je wel gebruik maakt van het lab en de kennis daardoor van DD. Want daar doen ze de bevruchting. Wij hebben heel veel geluk gehad. Na onze eerste verse terugplaatsing ben ik zwanger geraakt, zie mijn handtekening. Heel veel succes, sterkte en geluk gewenst in dit zware traject.