Dag dames, Onze dochter heeft drie voetwratten... 2 kleintjes en een grote. Ze zitten er nu een week of drie en ik heb ze twee weken behandeld met formule W. Helaas heeft dat alleen geresulteerd in dode huid, maar groeiden ze gestaag door. Wat nu? Aan laten stippen? Ze zijn enorm pijnlijk, dus dat wordt drama. En lees dat dat bij voetwratten maar zelden effectief is.. Wie nog tips?
Geen tips, dochterje komt er ook niet vanaf. Maar aanstippen is echt heel pijnlijk en heeft bij mij alleen maar geleid tot vreselijke bloedblaren en de wratten zaten er na 5 keer nog. Dat doen we hier dus maar niet.
Heeft ze er ook zon last van? Hier is t zo dik als een rozijn.. Dus lopen wordt lastig. En morgen zwemles.. Vind ik lastig. Ze zijn wel besmettelijk natuurlijk.
Mijn dochter had ze ook. Had, want doordat ze er constant aan heeft zitten pulken (ze is nogal een obsessieve pulker) zijn ze nu zo goed als weg. Verder geen tips helaas. Ik had ook gehoord dat aanstippen echt heel pijnlijk kan zijn, dus dat wilde ik haar niet aandoen.
Ik plakte af voor de zwemles. Die dingen blijven vaak weken/maanden zitten, ze kunnen onmogelijk zo lang niet zwemmen... Hier hielp WratX goed. Formule W (beide vormen) deed niets een aanstippen wilde ik haar niet aan doen. Wartner werkte ook goed bij de oudste, maar gaf littekens, dus dat was ook eens en nooit weer.
Bij mijn dochter waren ze overigens niet dik. Ze waren meer een soort in haar hiel gedrukt. Zij had er ook wel last van, daarom is ze denk ik ook begonnen met dat pulken eraan.
Ducktape schijnt heel goed te helpen. Kijk maar eens op Google. Mijn dochter had ook 1. Alleen op een rotplek bij de tenen waar de tape niet best bleef zitten. Toen verder gegaan met formules w. S avonds na het douchen (is de wrat lekker week) de losse stukjes eruit trekken met pincet. Dochter deed dit zelf vond het vervelend als ik dit deed. Daarna aanstippen met formules w. Iedere dag opnieuw. Je zag hem kleiner worden. Even volhouden en we hebben hem helemaal weg gekregen.
Sap uit de stengel van een paardenbloem werkt goed, maar dat moet je wel een poos vol blijven houden 2x per dag. En ik weet niet of je nu makkelijk aan paardenbloemen kan komen.
Wij hebben van de huisarts zalf gekregen wat de wratten uitdroogt. Of het heeft geholpen weet ik niet, ik had een paar dagen niet gesmeerd omdat de huid eromheen een beetje velletjes kreeg, en opeens waren haar wratten weg . Hier wel dikke wratten maar ze had er niet echt last van. Eentje laten bevriezen bij de huisarts maar dat deed erg pijn, dus de rest niet laten doen. Oudste heeft ook een wrat gehad maar bij haar deed aanstippen geen pijn en ze was er toen meteen vanaf. Als je niets doet, gaan de wratten vanzelf weg trouwens, maar dat kan een paar jaar duren. Jongste heeft nu trouwens wel waterwratjes. Kan ook weer een paar jaar duren voor het weg is...
Bij de huisartsenpraktijk waar ik werk gebruiken we voor voetwratten trichloorazijnzuur. Doet geen pijn en werkt bij de meesten goed. Even je praktijk bellen. Misschien hebben zij dat ook. Is vrij nieuw.
Ze zitten in haar huid, ze heeft er wel last van, ik plak ze ook af bij het sporten. Maar bij turnen laatst hoorde ik al 4 meisjes erover, dus denk niet dat iedereen trouw afplakt. Maar goed, het kan zelfs wel jaren duren en een zwemdiploma is wel handig, dus thuis houden zou ik ook niet doen. Wat ook zou kunnen helpen, nagellak (proberen wij nu), ui, ducttape.
Net even gekeken naar trichloorazijnzuur, maar dat is oo de werkzame stof in formule w en dat hielp hier niet.
Mijn dochter had ook voetwratten, bij kruidvat heb ik toen een middel gehaald wat de wrat bevriest en met 3 weken waren de wratten weg. Tijdens het douchen moest ze haar waterschoentjes aan.
Ik ga even iets knippen en plakken dat ik ooit in een ander wratten topic geplaatst heb, scheelt veel typewerk Ik wil mijn ervaring ook wel even delen hier. Heb meer dan 6 jaar last gehad van 1 voetwrat. De huisarts zei in het begin dat het geen wrat was, maar uiteindelijk toch wel. Dus aanstippen met stikstof. Eerst om de 4 weken, uiteindelijk om de 2 weken. Ik houd mijn voeten altijd eeltvrij, en mijn wrat hield ik ook eeltvrij dan werkt het aanstippen met stikstof veel beter. (anders moet het eerst door de eeltlaag) Ik had hem onder de bal van mijn voet, dus ik voelde hem altijd met lopen (zo'n wrat groeit naar binnen, in je voet) Ik heb best een hoge pijngrens en het aanstippen..tja het is pijnlijk, maar wel te doen. Maar mijn wrat werd nooit kleiner integendeel, alleen maar groter. Hij groeide gewoon in de breedte onder mijn huid door. Aanstippen met stikstof doet zo'n pijn omdat ook de gezonde huid eromheen aangestipt wordt door die grote wattenstok. Normaal had ik altijd na het aanstippen 2 dagen pijn bij het lopen, ik kon niet volledig op de aangestipte voet staan, door de blaar. De laatste keer dat de huisarts heeft aangestipt, hebben ze die watten stok met stikstof zo lang er op gehouden 2 of 3 keer, ik dacht dat hij door mijn voet heen zou komen. S'avonds had ik dus gewoon koorts, kotsmisselijk, en zo'n pijn aan mijn voet, echt niet te beschrijven Toen was ik er klaar mee Hier in de buurt zit een pedicure, en ik las dat zij met een cryo-pen wratten behandeld. Ik dacht, ik probeer het gewoon, ik loop er nu al zo lang mee! Zij heeft de wrat bekeken, en schrok ook van de grote, ze is hem gaan behandelen. Er zat naar mijn idee al geen eelt meer op die plek, maar toch durfde zij het aan om nog meer huid weg te halen, zodat je echt zo dicht mogelijk bij de wrat bent. Dan pakte ze die pen, en daar kwam een heel dun straaltje uit (onder hoge druk) en kon ze heel gericht alleen de wrat bevriezen. Je zag ook echt de ijskristallen rond vliegen. Wat je voelt valt in het niets bij aanstippen bij de huisarts, omdat ze de gezonde huid niet beschadigd. De straal gaat ook dieper dan het aanstippen bij de huisarts. Ik ben om de 4 weken naar haar toe gegaan, 4 x en toen was hij weg! Naar de eerste keer zag ik al dat het resultaat had. Hij is er niet afgevallen ofzo, hij zat heel diep en je zag van binnenuit dat hij gewoon aan het verdwijnen was. Geen blaar, geen pijn bij het lopen, ik kon direct gewoon weer lopen. Ik wou dat ik dit eerder geweten had. Mocht ik ooit nog een wrat krijgen of een van de kinderen, dan ga ik meteen voor een cryo-pen behandeling. Zij gaf al aan dat een wrat op hand of vinger vaak met 1 keer weg is, maar een wrat onder de voet groeit naar binnen en duurt wat langer. Ik betaalde 10 euro per keer, het was het dubbel en dwars waard!! Nog even een extra kanttekeningen, ons zoontje van nu 5 heeft op zwemles denk ik ook een wratje op z'n grote teen opgelopen. Ben direct naar die vrouw met de cryo-pen gegaan. 1 keer behandeld, en hij is al weg. Hij heeft geen kik gegeven. Ze geeft eerst klein beetje eelt weggehaald ( voor zover je van eelt kan spreken op zo'n jonge voet) wratje lag mooi bloot. Zoontje moest 3 x tot 10 tellen, als zij hem bevriest met de pen. De gezonde huid wordt dus niet geraakt, puur de wrat. Geen centje pijn gehad! Dus geen huis tuin en keukenmiddeltjes, hulp met de cryo-pen behandelen
Ik heb bij dochter formule w gebruikt. Werkte bij haar wel heel goed. Elke dag even aan stippen en na 1.5 week of 2 weken zag je dat ie er soort van uit geduwd werd. Ze heeft er tot nu toe gelukkig maar 2x 1 gehad maar waren wel flinke en na gymmen op blote voetjes.. Vroeger zijn ze bij mij bij de ha met stikstof? aan gestipt.. Als ik er aan denk voel ik het nog en dan de blaren die ik er van had..