Gisterenavond kreeg ik een harde buik (onderin) en had mijn buik een andere vorm. Had opeens een harde bobbel links en mijn buik trok ook naar links (als je begrijpt wat ik bedoel ), rechts was het zacht. De harde buiken kwamen ook steeds terug. Na ong. een uur werd het opeens bovenin hard en onderin zacht. Had ook krampen, maar kunnen ook mijn darmen geweest zijn (was nl. weg toen ik flink wat winden had gelaten). Na een paar uur ben ik met een kruik op de bank gaan liggen en trok het weg. Sinds vanochtend voel ik de baby alleen nog onderin schoppen, terwijl hij normaal vooral in mijn zij en bovenin schopt. Nu is de baby toch hopelijk niet gedraaid??? Hij lag dinsdag nog goed, ben nu bang dat hij in stuit is gaan liggen. Of kan het indalen zijn geweest?
ik wil je niet teleurstellen, maar het klinkt idd als draaien en niet als indalen. Zeker omdat je het onderin voelt schoppen. Bij de volgende controle ff vragen hoe die ligt.
De beeb van ons heeft ook altijd krachtige bewegingen gemaakt en dacht ik ook wel volgens mij is die gedrAaid. Maar bij elke echo die ik gehad heb lag de beeb steeds weer hetzelfde. Maar de handen kunnen ook flink wat kracht zetten hoor. En goed de beeb kan nog alle kanten op en nog wel vaker draaien zonder dat je het in de gaten hebt. Succes, bn benieuwd hoe de beb de olgende keer bij je ligt. Xxx joyce
O help, was er al bang voor. Het voelde voor mij ook als draaien nl. Voelde de baby net wel van boven bewegen, maar nog niet in mijn zij. Over 1,5 week afspraak bij de vk.
Hier is de baby nog heel vaak gedraaid in de laatste weken.. Met 32 weken zou ik me er ook nog niet echt druk om maken.,.
Je zou eventjes kunnen bellen morgen, als je pas over anderhalve week een afspraak hebt. De verloskundige vind het echt niet erg als je tijdens normale werktijden belt om gewoon een vraag te stellen, heb ik ook gedaan toen ik niet wist wat nou het verschil wat tussen hydrofiele luiers en katoenen luiers... Ze helpen je graag verder, tenminste, dat is mijn ervaring. Ik vind het ook echt als draaien klinken, heb vorige week zelf indalingsweeen gehad, dat voelt als een mes die er down under in wordt gestoken, en kwam bij mij elke keer terug een hele middag lang, de dag er na nog wel een beetje maar in mindere mate. Heb deze week een echo gehad, en beebje ligt nu met het hoofdje helemaal startklaar! Deed goed zeer maar dat wat jij omschrijft lijkt me ook geen pretje zeg!! Hoop dat het als het nu in een stuit ligt, nog wel weer terugdraaid voor je!! Succes!
@ Bas: had over je berichtje heen gelezen. Maar bij jou dus ook wel eens een hele drukte in je buik en toch ligt de baby nog goed. Dat is fijn om te lezen. Voor jou is het bijna zo ver, spannend! @ Mamavk: weet dat de baby nog makkelijk kan draaien, maar heb het nog niet eerder zo meegemaakt. En omdat hij altijd goed lag... Maar we wachten maar af. @ Deerne: lekker zeg dat je babytje al helemaal klaar ligt! Toch wel een fijn idee. Ik heb ook wel eens scherpe messteken in mijn vagina, maar niet zo heftig als jij het omschrijft. Ik denk dat de vk er weinig mee doet, omdat hij nog best goed kan draaien.    
Zou me niet druk maken om draaien hoor, hier tuimelt de beeb ook nog geregeld de andere kant op vanaf 35 weken moeten ze geloof ik wel goed liggen.