Pubers!!!!

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door knap, 3 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

#1 knap, 3 sep 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2013
    ;)

Gezellig samen aan tafel..... puber van 12 jaar. Gewoon over koetjes en kalfjes zijn eerste schooldag!!! Mama niet praten mama nee mama nee. En werd steeds brutaler tot ik ontploften en hem even verteld hebt dat hij buiten de deur even 10 minuten mocht gaan afkoelen.... Met dak en met trap om op te zitten. Beukt zo wat mijn deur in. Ja ik geef toe hij had geen broek aan wel shirt met onderbroek. Geen sokken geen schoenen.
    Loopt kwaad weg op de galerij en roept K moeder... !! Leuk he pubers. Alles weer goed gekomen. Maar pfffff......

Misschien was ik zelf ook onredelijk en had ik hem niet even buiten moeten zetten.

Daarna in zijn kamer bleef hij mokken. Zat op de wc. Ik zeg je zusje schrikt van je. En dat is dan wel weer heel lief van hem komt dan lief zijn kamer uit en gaat naar zijn zusje toe en huilt bij haar. Zegt ze komt wel goed broer.

:( das wel weer vertederend.

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.819
    113
    Ohhh, poeh heej, even niet zo leuk. Gelukkig is het wel weer goed gekomen.
    Wellicht was het niet zo'n goed idee om persé met hem te willen praten. Je had ook kunnen zeggen, dan praten we nu niet en wil ik er straks even met je over hebben hoe je dag was.

Ik zou er op een rustig moment morgen even op terugkomen.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Oei, hij heeft aan niet te werken praten, waarom zet je dat dan toch door? Hij had er op dit moment even geen behoefte aan een dat is naar mijn idee prima. Ieder kind verwerkt zijn dag op eigen manier. Dat hij voor straf naar buiten moet begrijp ik niet. Hij heeft eigenlijk niks verkeerd gedaan, hij gaf immers aan net te willen praten. Maar in in onderbroek als puber is wel echt heel naar. Ik snap dan ook wel dat hij boos was daarna.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Wij hebben trouwens een zoon van net 11 maar al wel puber buien. Ik merk uit zijn reactie want en straf wel of niet rechtvaardig is. Wanneer hij hem zonder problemen accepteert dan wad hij terecht. Wordt hij vreselijk boos dan praten we erover. Wat overigens niet betekend dat de straf zomaar van tafel gaat.

Maar hij vindt het vak niet leuk meteen uit school te praten, dat komt meestal een stuk lager, sinds zelfs helemaal niet.

5. knap

knap Niet meer actief

ik snap je maar ik praatte ook gewoon met zijn zusje over andere dingen dan school. hij was boos omdat de tv ook uit ging. en werd echt steeds brutaler. ik was gewoon vriendelijk. hij bokkig aan tafel. hij zegt donderdag bios waar op ik vroeg welke film. mama niet praten. Maar ik geef toe mis was ik ook wat onredelijk..soms lastig . om niet boos te worden. en ben niet zo snel boos zijn reageren maakte mij boos.was zelf vrolijk aan tafel.

6. knap

knap Niet meer actief

dat met zonder broek buiten realiseerde ik me pas later eigenlijk. dat was ook weer niet de bedoeling. wilde hem alleen vertellen dat hij even tien minuten moest gaan afkoelen op de trap.

Deel Deze Pagina