Heb net mijn kindje 5 minuten in de auto laten zitten (deuren op slot gedaan) om even in en uit de winkel te lopen. De auto stond voor de winkel geparkeerd. Ik werd er flink op aangesproken door een vrouw die zei dat je je kind nooit alleen moet laten zitten, ook niet heel even. Ik ben er flink van geschrokken, ik voel me er ook heel schuldig over... dus ik doe het nooit meer! Maarja, kan het niet meer terugdraaien... Herken je dat? Dat je je heel schuldig voelt naar je kind?
ja het is inderdaad gevaarlijk want je weet niet wat er kan gebeuren in 5 min en omdat de deuren op slot zitten zou niemand je kindje kunnen helpen. maar goed het is gebeurt en ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt. dit zijn dingen om van te leren en gelukkig is er niks gebeurt. ikzelf heb nog geen kinderen maar er is er 1 op komst en ook ik zal fouten maken, geen ouder is perfect.
Mijn 1e reactie zou zijn....waar bemoeit die mevrouw zich mee! Ik heb dat zo vaak gedaan toen me oudere kinderen kleiner waren, sterker nog, nu ze groter zijn doe ik dat ook wel is hoor. We hebben het hier toch over een kleine (dus korte) boodschap? Tuurlijk ga je niet voor de hele week je boodschappen halen als je kind in de auto zit... Maar voor ene pak melk en een brood doe ik het gerust hoor. En als je kleine slaapt is het nog veel fijner voor de kleine ook Gr. Cellie. PS: Ga je niet schuldig voelen joh...er is toch niks gebeurd!
we hebben het een keer meegemaakt dat een vader het kindje in de auto had laten zitten,ook voor de winkel in de zomer ,had een zippo op het dachbord liggen die is ontploft,de rest wil je niet weten
Maar dat is gewoon dom van die vader! Dat kan thuis ook gebeuren.....je gaat toch ook niet even naar de wc en laat een aansteker op tafel liggen.......
ik vind het niet kunnen een kind alleen te laten in wat voor situatie dan ook,ook niet voor 5 min nu is er niks gebeurd,maar dat kunnen de ouders van dat klein meisje in algarve niet zeggen je vergeeft het jezelf nooit weer
Dit doet me denken aan een aflevering van Oprah Winfrey die een vrouw in de uitzending had, met het verhaal dat ze even ging betalen na het tanken bij een tankstation, en haar kindje in het autostoeltje liet zitten. De auto was niet op slot. Op dat moment kwam er een voortvluchtige die in de auto dook en ermee weg wilde rijden. De vrouw kwam net aanrennen en gilde naar de man of ze alsjeblieft haar kind los mocht maken uit het autostoeltje, dan mocht hij van haar zo de auto meenemen. En terwijl ze bezig was haar kind los te maken, gaf de man al gas. Omdat ze het kindje er al half uit had, werd het uit de auto geslingerd, maar zat nog wel vast aan de gordel. Met het kind over het asfalt is die man weggescheurd. Omwonenden hebben de man voorbij zien komen en dachten dat er een lappenpop uit de auto hing. Hij heeft heel hard en lang zo gereden, van het kindje was weinig meer over. Sinds ik zelf een kind heb, denk ik hier vaak aan en dan dringt het hele verhaal nog steeds niet echt tot me door, zo erg vind ik het. Nou is dit een heel bizar verhaal hoor, en jij had je deuren op slot. Ik moest er gewoon weer aan denken, vond het zo erg..
Ik snap absoluut dat je je schuldig voelt, maar dat is een goed teken, want dat betekent dat je het beste voor je meisje wilt toch? Niemand is perfect, dit is gebeurd en kan je niet meer terugdraaien en 1 ding weet je zeker: Sarah heeft er niet onder geleden, die is het waarschijnlijk alweer vergeten en jij zal haar geen tweede keer alleen laten. Zo heb ik een vriendin die zich nog steeds enorm schuldig voelt omdat haar zoontje van de trap is gevallen toen ze even niet oplette... Mijn broer had zijn zoontje achterstevoren achterop de fiets laten zitten en toen kwam zijn been tussen de spaken.... Dit is goed afgelopen allemaal en bij jou gelukkig ook, dus maak je niet te druk. Groetjes, Anakin.
Snap ook dat je je schuldig voelt. Maar het is goed gekomen toch... En de reactie van die mevrouw....lief bedoelt misschien, maar waar bemoeid ze zich mee denk ik dan... Maar ik zou persoonlijk mijn kindje nooit alleen in de auto laten, al is het maar 5 minuten. Stel dat ik flauw van of wat dan ook in de winkel...of stel dat iemand de auto open breekt....jakkers wil ik allemaal niet aan denken. Liefs Vanessa
Ik voel me heel vaak schuldig hoor! Een tijdje terug had ik mijn zoontje in de wandelwagen, en hij zat zo te sjorren aan die riempjes, dat ik ze maar even los had gedaan. En aan het stuur (heet dat stuur? ) van de wagen had ik mijn tas gehangen met wat boodschappen er in. Het werd een beetje warm dus ik stopte om mijn trui even uit te doen. Maar door die boodschappen werd de wagen aan die kant te zwaar en viel voorover, met mijn kind er in zonder die veiligheidsgordeltjes om. Ik kon hem nog net opvangen Heb dit nog aan niemand verteld, schaam me echt dood. Hopelijk leest er geen bekende mee
Ik doe het ook weleens maar idd alleen maar om even iets in de winkel te pakken of te pinnen! Ik heb dan wel altijd zicht op mijn kindje, is dit niet het geval en weet ik dat het iets langer gaat duren neem ik ze uiteraard mee naar binnen! Ik ga altijd naar hetzelfde winkeltje (dat is een ieniemienie klein supermarktje die kan je niet vergelijken met in Nederland)!
ik zou wel eens willen weten wat dat is om je kind even niet mee te nemen geen tijd ,geen zin,te veel gedoe?
Ik weet hoe je je voelt maar wees blij dat er niks gebeurd is.Van zulke dingen kun je alleen maar leren toch!? Ik zou persoonlijk mijn kindje niet alleen in de auto achter laten maar ik herken het voorval wat anakin beschrijft helaas ook. Mijn dochter is toen ze klein was ook van de trap gevallen om dat ik even niet opletten,heb me er maanden schuldig over gevoeld maar ze had gelukkig niks en nu kijk ik wel 10x uit , en nu zit er onder en boven aan de trap een hekje Liefs,Claudia