mate van ei pijn :D zo'n verschil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door babytjuhh, 28 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Elke maand ben ik weer verbaast hoe het anders is in mijn cyclus!
    de ene keer heb ik veel vruchtbaar slijm of pijn rond mijn eisprong en de andere keer amper.
    Nou vraag ik me af de mate van de pijn/hoeveelheid heeft dat iets met de kwaliteit van je ei te maken?? (in de vorm van ben je dan veel vruchtbaarder?)
    en hoe kan het elke maand zo'n verschil zijn?
    deze maand behoorlijk last van vergeleken andere maanden, herkenbaar?

(en nee we zijn niet voor een 2e bezig, ben wel pilloos)

2. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ik weet niet of het met de kwaliteit te maken heeft, maar mijn gyn heeft me verteld dat ik zown pijn heb omdat mijn eitjes langer door groeien en daardoor groter zijn.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Groei- of ovulatiepijn heeft niks te maken met de kwaliteit van je eisprong/eicel. Hier had ik de ene maand heel veel last en de andere keer voelde ik totaal niets. Terwijl uit onderzoek bleek dat ik gewoon een goede eisprong had gehad. Het staat totaal los van elkaar. Maar waarom je de ene keer het wel voelt en de andere keer niet, geen idee.

4. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Geen idee.... Ik heb zo'n mega pijn sinds twee cycli nu.. Ook zomaar ineens!

@Monique wat betekent het dat ze dan groter zijn?

5. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Doordat ze groter zijn staat er meer spaninng op de eierstok en dat voel je.

6. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Oké dat klinkt logisch. Maar zijn ze dan de ene keer groter dan de andere? En voegt het nog wat toe of is het allemaal gelijke goed?

7. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Ja bij mij groeide het eitje dan wat langer door, tenminste dat vertelde de gyn tijdens de echo's. Qua kwaliteit weet ik niet, maar lijkt me dat dat daar niks mee te maken heeft.

8. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    De ene keer zou je follikels kunnen hebben van 20mm die springen, andere keer mss follikels van 22mm of groter.
    Ik heb ze bijv wel eens gehad van 30mm. (Wel tijdens behandeling)

De grootte van je follikels zegt echt niets over de kwaliteit, dus de grootte voegt er niets aan toe.

En ja elke maand kan het weer anders zijn, zo ook met de hoeveelheid cervixslijm.

9. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw

Aah zo! Ik dacht dat ze altijd dezelfde grootte hadden. Maar weer wat geleerd dus meiden! Bedankt :D

Oh en cervixslijm praat me er niet van :p heb de laatste paar cycli ineens mega weinig terwijl ik normaal heel veel had. Laatste paar keer ook mega buikpijn helaas

Deel Deze Pagina