ervaringen gezocht met gebruik roaccutane

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 29 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik mocht het niet gebruiken helaas vanwege een lever afwijking..
    Zusjes wel gebruikt met heel goed en blijvend resultaat!

2. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Zo te lezen is het merendeel hier positief erover....dat zet me wel aan het denken. Ik ben erg huiverig ervoor maar weet niet goed meer wat ik anders nog kan doen. Mogelijk kunstmatig in de overgang of baarmoeder/eierstokken weghalen...Ook erg heftig allemaal en dus het gevoel dat het een erg moeilijke beslissing is, wat er ook besloten wordt.

3. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Maar waar ben je zo bang voor dan? Ik vind Roa nemen zelf nog wel even een andere categorie dan vervroegd in de overgang laten komen! Ik heb er totaal geen 'heftige' of 'nare' ervaringen mee. En heb het al veel gebruikt ;)

4. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    13 jaar geleden een kuur gehad van 8 maanden.

Bijwerkingen droge ogen, kapotte lippen en ern droge huid.

Resultaat? Nooit meer terug gekomen!

5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bang? Tsja, toch voor de mogelijke bijwerkingen en dan probeer ik al vooral niet teveel op internet te lezen waar er diverse hororverhalen de ronde doen. Ik weet dat het per persoon verschillend is hoe het zal werken en wat het effect is en ik ben al grotendeels overstag dat ik dit als een laatste redmiddel wil proberen voor mijn huid.

Vervroegd overgang is meer dat daaraan gedacht wordt ivm mijn buikklachten en cysten eierstokken, mogelijk dat dat ook dan iets wonderbaarlijks voor mijn huid kan doen? Geen idee, ik moet 16 april naar de gynaecoloog terug hiervoor en hoop daar dan een stuk wijzer te worden en dan daarna ook te kunnen beslissen welke kant ik op moet gaan.

6. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Ik was overigens 19 met mijn kuur. Ik ben snel in verwachting geraakt van beide kinderen met 28 en 31.
    Ik had een zware dosering x kilo's lichaamsgewicht.

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Sinds gisteren slik ik nu dus doxycycline...de huisarts had eerst minocycline voorgeschreven maar daar heb ik eerder allergisch op gereageerd, dus nu via een apotheek-omweg aan de doxycycline. Met als risico dat ik ook daar allergisch op ga reageren (toch weer familie van elkaar) maar we wachten het rustig af.
    Ik ga dit slikken tot mijn gynaecologie-afspraak waarbij we gaan kijken of er wat betreft baarmoeder/eierstokken drastischer ingrijpen nodig is of dat de pil toch weer moet vervallen. Ook moet ik deze week bloed laten prikken voor de endocrinoloog ivm schildklier (de pil werkt door op mijn schildkliervervangend hormoon waardoor ik aankom en erg moe ben). Als dit alles achter de rug is en ik meer duidelijkheid heb dan ga ik toch roaccutane proberen om voor eens en voor altijd af te rekenen met mijn huidproblemen....

8. PinkLove

PinkLove Bekend lid

13 mei 2013
    548
    0
    0
    Nederland
    Hoe gaat het inmiddels met je?

Deel Deze Pagina