Mijn dochter viert binnenkort haar feestje. Nu heeft ze maar een kleine klas en kan/mag alle meisjes uitkiezen. Echter zit er een kindje bij waarvan de moeder vroeger mijn vriendin was. Klikt niet meer. Vorig jaar haar kindje wel uitgenodigt, maar mijn kind mocht van moeder daar dit jaar niet komen. Dit werd mijn kind ook verteld in de trant van. Jij komt niet op mijn feestje lekker puh/ het mag niet. Terwijl ze in de buurt altijd leuk spelen. Nu twijfel ik. Ene kant denk ik zij komt ook niet hier. Voel ook maar hoe dat is. Aan de andere kant ze is dan de enige van de klas die niet komt (qua meisjes). Dat vind ik dan ook wel weer sneu. Kind kan er ook niets aan doen dat haar moeder zo kinderachtig is en mijn dochter en mij slecht praat en niet wil dat zesamen spelen. Wat nu te doen? Niet uitnodigen? Of er boven staan en wel uitnodigen. (Met nog steeds in achterhoofd dat mijn dochter erg verdrietig was hoe het bij dat feestje ging) Ik weet dat je soms niet word uitgenodigd, maar doordat de klas zo klein is is dat hier altijd wat anders.
Wat wil je dochter? Als het voor haar niets uitmaakt zou ikzelf wel dat meisje uitnodigen. Wat je zegt, dat meisje kan er niets aan doen dat haar moeder zo doet.
Ik zou toch echt wel dat onnozel gedrag van haar moeder negeren. Het kind kan er toch niks aan doen dat haar moeder zich zo gedraagt? Gewoon lekker uitnodigen dus. En hopen dat de moeder volgend jaar haar verstand terug heeft gevonden dat zij er dan ook terug boven staat.
Uitnodigen. Sowieso omdat je aangeeft dat alle meisjes komen en ook dat de meisjes samen leuk kunnen spelen. Gewoon boven staan.
Ik zou haar gewoon uitnodigen, als dr moeder zo zielig doet, heb je toch wel kans dat ze niet komt. Maar dan ligt het in ieder geval niet aan jou. En laat je zien dat jij wel volwassen gedrag vertoont.
Mja ik zou inderdaad proberen er boven te staan.. (Vind het wel echt heel kinderachtig va die moeder...) E gewoon kijken wat dochterlief wil. Al bleek vorig jaar in de praktijk dat ik dochterlief ook min of meer verboden heb een bepaald meisje te vragen. Maar wel subtieler... Ik heb gezegd dt ze enkel kleuters op haar feestje mocht uit nodigen en dat evt andere kinderen wel op haar grote-mensen-feestje mochten komen. Meisje in kwestie kijkt niet op of om naar m'n dochter maar mijn dochter kijkt wel enorm naar haar op en vindt het een vriendin. Vorig jaar... Ging dat meisje haar uitnodigingen uitdelen in de klas.. Dikke tranen bij mijn dochter want hoe kon ze haar nou niet uitnodigen? Het was d'r beste vriendin!! Dag erna de rest van de uitnodigingen... Dus weer een enorm tranendal. En op de dag van het feestje bleek dus ong de hele klas uitgenodigd maar onze dochter natuurlijk niet. Papa op het schoolplein met een gitaar... Leuk liedje in de trant van "kom maar gezellig mee we gaan met z'n allen iets ontzettende leuk doen" Dus ik kon wederom een diep verdrietig kind mee naar huis nemen. Dat heeft ook echt een week geduurd uiteindelijk. Allemaal niet zo erg... Je kunt niet altijd uitgenodigd worden tenslotte. One school heeft wel 5 kleuterklassen en spelen ook weleens samen dus je kunt niet IEDEREEN uitnodigen. Maar ze was zoooo verdrietig en bovendien spelen ze na schooltijd nooit samen en volgens juf op school ook niet heel vaak. Dus uiteindelijk maar geopperd om geen kinderen uit (inmiddels) groep 3 uit te nodigen en het te houden op de kleuterklassen. (Andere beste vriendinnetje was 7.... En die is ook niet op haar feestje geweest maar die is dus op het grote-mensen-feest wel geweest. )
Ik zou mijn dochter willen leren hoe het hoort. Dus gewoon uitnodigen en geen kwaad met kwaad vergelden (ben overigens niet gelovig hoor). Meegaan in deze kinderachtige praktijken vind ik een slecht voorbeeld voor je kind en zoals je zelf ook aangeeft zijn mn de kinderen er de dupe van.. Overigens denk ik dt je het die moeder moeilijker maakt door haar juist wel uit te nodige. Doe je het niet, dan heeft ze weer iets om over te zeuren, evt roddelen en het bevestigt haar negatieve beeld van jou. En voor haar sowieso een reden om jouw dochter volgende keer weer niet uit te nodigen. Nodig je haar dochter nu wel uit, dan heeft zij wellicht volgende keer een dilemma Hoe wordt er overigens op gereageerd door andere ouders?
Nou het feestje is geweest. We hebben wel uitnodiging gegeven, maar ze is niet geweest. Ook niet afgezegd. Dus weer zo'n vreselijke kinderachtige reactie van moeder. Wel grappig dat het de zndere moeders ook opviel. Dus ze zet zichzelf mooi te kijk. Wel jammer dat ze mijn kind weer zo teleurstelde. Zal haar kind ook wel zijn als ze hoort op school hoe leuk het feestje was. Erg jammer....
Kinderachtig zeg en wat sneu voor dat meisje en je dochter. Gelukkig heft jouw dochter wel een heel gezellig feestje gehad.
Dat is wel heel sneu inderdaad ja... Zowel het onaangekondigd weg blijven... Als de verhalen op school morgen voor dat andere meisje. Maar fijn dat het evengoed een superleuk feestje was! Dat is het belangrijkste he