het onderwerp zegt het al... mijn dochtertje is nu 4,5 mand oud en ik geef nog volledige bv. aangezien ik weer ben ga werken en het kolven moeilijk loopt wil ik langzaamaan 1 borstvoeding vervangen door kunstvoeding. Een aantal weken geleden heb ik dit al geprobeerd, maar dit resulteerde in drama's. Zo erg dat ze 1,5 week heeft volgehouden om helemaal niet meer uit de fles te willen drinken (dus ook geen afgekolfde melk) Nu heb ik het de afgelopen dagen weer geprobeerd met KV (Kruidvat) en wederom wordt het niets. ik ga er geen drama van maken. Ik wil de overgang zo harmonieus mogelijk laten verlopen. En daarvoor zoek ik tips en ervaringen. Is bijvoorbeeld Nutrilon beter van smaak of is dat echt onzin? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt.
Ik zou gaan mengen. Dus als je een fles van 160 geeft beginnen met 10ml kv en de rest bv. En dan elke keer 10ml meer kv erin doen.
Ik heb een combinatie van bovenstaande antwoorden. Ik ben gaan mengen met HA, gewoon steeds iets meer kv erdoor doen en minder bv. En ik ben als eerste de bv in de middag gaan vervangen, want dat was toch al zo'n beetje de laagste productie van de dag. Van Nutrilon H.A. verkopen ze o.a. bij C1000 miniverpakkingen. Wel handig om te proberen, want vindt ze het niets, dan hoef je in ieder geval niet een heel pak weg te gooien. Had eerst Albert Heijn HA, maar daar dronk hij veel minder van en kreeg veel meer krampjes. Verschilt natuurlijk per kind, maar Nutrilon werkte hier wel beter.
Het schijnt wel zo te zijn dat de ene smaak beter wordt geaccepteerd dan de andere. Mijn neefje lustte ook geen KV, dus zus is gaan mengen. En dat werd het beste gedronken toen ze dat met Friso HA deed. Mengen van KV en BV lijkt me sowieso een goed idee, als je het idee hebt dat het je dochter om de smaak gaat. Hier geen ervaring met KV-weigeraar, wel met een flesweigeraar. Van de ene op de andere dag vertikte m'n zoontje het om (afgekolfde melk) uit de fles te drinken - lekker handig, 2 weken voordat m'n verlof afliep... Met veel geduld is hij weer aan de fles gewend. Kleine beetjes per keer geven, een houding zoeken die hij prettig vond. Uiteindelijk kwamen ze er op het kdv achter dat hij het beste dronk als ze hem in de wipstoel zetten ipv op schoot. Na een aantal weken ging het steeds beter en dronk hij weer prima, op schoot, in de stoel, liggend op de bank, maakte hem niet meer uit. 't Was dus echt een fase. Mijn advies: niet te veel wisselen. Elke dag andere voeding of andere fles maakt kindjes onrustig, waardoor ze het helemaal niet meer willen.
Ik zou eerst alleen maar gekolfde melk geven, echt een paar weken lang, en pas als dat echt goed gaat eventueel gaan mengen. Je weet toch dat je VOEDrecht hebt, geen KOLFrecht? Je mag die 25% van je werktijd ook gebruiken om je kind gewoon zelf te voeden, door naar je kind te gaan, je kind naar je te laten brengen of door later te beginnen en eerder naar huis te gaan (met een werkdag van 8 uur, een uur later beginnen en een uur eerder weg hoeft je kind in principe maar 1 fles te krijgen).
Dank jullie wel allemaal voor de tips!!! Ik heb de nutrilon HA in huis gehaald en ze dronk zonder mokken de hele fles leeg. Zou het dan toch de smaak zijn? Het flesweigeren is sinds 2 weken helemaal over. Ik had idd eerst twee weken alleen gekolfde melk gegeven. Dat ging dus weer goed. En ik ben idd op de hoogte van voedrecht. Daar heb ik in de weken dat ze bij de oppas weigerde om uit de fles te drinken ook gebruik van gemaakt. Maar omdat het van mijn werk naar huis een half uur rijden is gaat dat hem niet worden op de lange termijn. Hopelijk houdt ze het vol om 1 x per dagnutrilon te drinken. Ik heb geduld en nu vakantie. Dus rustig de tijd. Dank jullie wel allemaal!
oh ja... wat betreft het mengen. dat had ik de vorige keer geprobeerd. dat ging goed zolang ik niet meer dan de helft met kv bereidde.
Als het goed gaat met de helft, probeer dan nu in je vakantie een voorraad te kolven, dan heb je het straks gemakkelijker.