Ervaringen met Polisport Boodie fietsstoeltje (achter)?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door gitaartje, 27 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij denken erover deze aan te schaffen. Ik lees veel goeie (maar oude) reviews op internet, en misschien zijn er hier nog mensen die dit stoeltje ook hebben?

Ik vind de yepp heel mooi maar zo ontzettend duur :$ dit stoeltje ziet er bovendien ook comfortabel uit. Is hij makkelijk over te zetten naar een andere fiets?

Dit kon ik niet online vinden, ik vraag me of ik mijn fietstassen er wel op kan laten zitten. Als ik mijn bagagedrager verleng met zo'n verlening. Kan dat ook bij dit stoeltje?

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb een polisport achterstoeltje en dat doet het prima. Ik heb degene die aan het frame gemonteerd zit. Hij kleppert wel een beetje op mijn bagagedrager dus ik heb er een dekentje tussen gelegd.
    Ik heb deze variant genomen omdat ik een lichtgewicht fiets en een zwaargewicht kind heb.
    Kwalitatief vind ik hem prima. Mijn vriendin heeft dezelfde al 3 jaar en is ook nog tevreden.

3. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Ik heb overigens deze:

Polisport Bubbly Maxi - Fietsstoeltje Achter - met Kussenset - Grijs.

Via Bol gekocht. Deze is qua gewicht wat langer te gebruiken, dacht ik.
    Bij mij kunnen er geen fietstassen op ivm de voetensteunen.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.179
    10.724
    113
    Is dat die zwarte uit 1 stuk plastic met een kussentje erin? Mwoah. Staat je fiets meest binnen of buiten?
    Met kussentje is hij comfortabeler, maar dat kussentje wordt snel ellendig. Zonder kussentje voelt je kind de stoep-afritjes goed!
    Als je fiets vaak buiten staat, zou ik het helemaal niet doen. Kussentje wordt zeiknat in de regen en is ook weer niet zo makkelijk pf en af te halen dat je dat elke keer wil doen, en ook in het zitje zelf blijft vrij veel water staan. De yepp is in no time droog.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Polisport Boodie is de oudere versie van Polisport Koolah, heeft veel overeenkomsten.
    En het stoeltje wat de Kruidvat vorig jaar in aanbieding had was ook de Polisport Koolah maar dan niet zo genoemd, maar ziet wel exact zelfde uit. Volgens mij zijn de meeste gebruikerservaringen wel OK. Voetensteuntjes zijn wat lastiger aan te passen.
    Volgens mij zijn er 2 bevestiginsmethoden, met een stang aan het frame vast (zwevend/klapperend boven bagagedrage), of direct op de bagagedrager gedraaid. De framebevestigingssets voor deze stoeltjes zijn volgens mij niet los te koop. Bagagedrager zou je hem wel over kunnen zetten als je hem telkens helemaal los draait, maar dan passen er weer geen fietstassen op.

Ik heb zelf toch de Yepp maxi gekocht in de aanbieding, daar krijg je tweedehands ook nog best een bedrag voor terug dus scheelt het relatief weer wat kosten. En die is wel heel makkelijk over te zetten. En dat stoeltje is wat luxer en handiger te bedienen.

Deel Deze Pagina