goeieavond dames ik ben benieuwd naar de ervaringen die jullie hebben gehad met het inleiden ?? vanwege ernstige Bi wordt ik ingeleid met 37 of 38 weken ben benieuwd of het veel heftiger is dan normaal bevallen zeg maar
Ik ben ingeleid omdat mijn vliezen waren gebroken, maar er geen weeen op gang kwamen. Het infuus ging er 's ochtends om een uur of 8 in en binnen 10 minuten had ik al vrij heftige weeen en binnen een half uur kon ik ze nauwelijks nog opvangen. Het ging mij veel te snel terwijl ze het infuus maar 1 tikje hebben opengedraaid. Door de onverwachtse intensiteit lukte het mij ook moeilijk om de weeen weg te puffen. Maar aan de andere kant duurde mijn bevalling dan ook maar 5 uur. Achteraf gezien was het prettiger geweest als ze deze optie hadden opengehouden. De verpleegkundige zei tegen mij 'ga maar even wat slapen of een boek lezen, het kan wel even duren' waardoor het mij totaal overdonderde. Dat zorgde er ook voor dat ik in paniek raakte.
Ik ben ook ingeleid. Ik heb alleen nog geen natuurlijk bevalling gehad, dus ik kan niet vergelijken. Over een paar weken wel! Ik weet wel dat het veel uitmaakt hoe hoog ze het standje hebben staan. Bij mij stond hij lang zo dat ik het goed uit kon houden, maar het best lang duurde voordat ik veel ontsluiting had. Maar ik vond het wel prima zo, want toen ze hem ietsje hoger draaiden kon in de weeen niet meer opvangen en zat er geen pauze meer tussen. Ik heb ze echt gesmeekt hem weer lager te zetten, wat moeilijk ging, want ze zijn best hard voor je in het ziekenhuis vond ik. Ik moest niet zeuren en gewoon doorgaan, anders zou het zo lang duren. Dat kon me echt geen moer schelen, als 'ie maar weer lager ging, en uiteindelijk mocht dat ook. Ik heb er tien uur over gedaan in totaal, ik vond het prima. Bij mijn zus stond 'ie te hoog, zij heeft echt nachtmerries overgehouden aan de bevalling. Ze kon de weeen echt niet meer aan en vond het echt horror. Terwijl het haar derde bevalling was. Ik zou dus van te voren goed vertellen dat je zelf wel de uiteindelijke beslissing wilt nemen van een tikkie lager of niet. Want op het moment zelf als je de weeen niet meer weg kan puffen kan je echt niet meer in discussie gaan. Succes in ieder geval!
Ik ben ook ingeleid, in verband met een te hoge bloeddruk. Eerlijk gezegd is het mij best wel meegevallen. Oké, ook ik kreeg een weeënstorm, maar er was al toestemming gegeven voor een ruggenprik en toen ik daar om vroeg, kreeg ik die ook meteen. En nu even àla Wendy van Dijk: dat is geweldig! Euhm, mijn vliezen zijn om 12 uur gebroken en het infuus is toen aangezet, de kleine is om half 9 geboren. Dus geen supersnelle bevalling, maar ook geen langslepende. Ik vond het prima zo en zie eerlijk gezegd ook niet heel erg op tegen de volgende.
@ mama1978: dat hoeft dus niet. Bij mij stond het infuus op het allerlaagste standje en toch sloegen de weeen in als een bom. Ze hebben hem ook niet meer hoger gedraaid daarna.
Nee maar ik bedoel dat als 'ie wel lager kan, dat je dan op dat moment niet in discussie wil, dus dat je het beter van te voren kan aangeven. Bij jou kon het helaas niet anders, maar misschien bij de ts wel.
Dit kon mijn bevalling wel zijn geweest, precies hetzelfde... Ook ik zat binnen een kwartier al in een weeenstorm, ze hebben het infuus toen bij mij wel wat lager gedraaid, maar de weeen werden er niet minder van. Ik wist niet waar ik het zoeken moest... zo heftig ineens. Mijn 'voordeel' was wel weer, dat ik al met 6 cm het ziekenhuis in liep, zonder wat gemerkt te hebben. Ik heb toen nog 2 uur weeen gehad, wel ook bijna 2 uur moeten persen, maar al met al was onze dochter er in 4 uurtjes. Het was kort maar zeer krachtig!
wat een verschillende verhalen zeg! ik heb bij me dochter de laatste 3 cm aan de weeenopwekkers gelegen wat het wilde niet vorderen maar toen merkte ik er eigenlijk niks van maarja dat is natuurlijk geen vergelijkings materiaal haha
Ik ben met 38 wkn ingeleid ivm hoge bloeddruk. Omdat ik nog geen ontsluiting of iets had, kreeg ik eerst gel ingebracht om de bmm te verweken. Dit hebben ze 2 x moeten doen en toen is 's avonds de bevalling langzaam aan op gang gekomen, ik had veel voorweeën, maar nog geen ontsluiting dus toen is besloten dat ik een ruggeprik kreeg. 's ochtends hebben ze toen de vliezen doorgeprikt en schoot ik ineens naar 2 naar 5 cm ontsluiting, maar nog steeds weinig weeën. Toen kreeg ik een infuus met wee-opwekkers, maar de wee-intensiviteit nam maar niet toe. Dus de dosis is een paar keer verhoogd, maar dat haalde niets uit. Toen is er om 15u een ks besloten, alles bij elkaar heeft het 36u geduurd voor ik mijn dochtertje eindelijk in de armen kon sluiten. Ik vond het zelf geen vervelende ervaring, het wachten duurde alleen erg lang
@mamamuts: ik had al 3 cm ontsluiting toen ze het infuus inbrachten. Misschien dat het daarom bij ons zo aansloeg, omdat ons lichaam zich al duidelijk aan het voorwerken was en er dus eigenlijk al klaar voor was?
pfff ik word morgen ingeleid. Eerste keer was een hel. Aan het infuus en ook gelijk best hoog en gelijk in weeënstorm. En ze hadden het druk dus moest nog eens 3 uur smeken bij ze voor pijnstilling Nee word je niet vrolijk van. NU gelukkig wel ander ziekenhuis. Maandag was ik er ook en ze zeiden dat ik gelijk een ruggenprik kon krijgen als ik wou. Kijk, dat zijn betere dingen Maar blijf toch wel erg zenuwachtig hoor......
ik ben ook ingeleidt omdat mijn BD te hoog was.. nu mijn ervaring ermee was zeker positief maar moet wel zeggen dat ik uiteindelijk wel nog natuurlijk bevallen ben. ik had nog geen ontsluiting toen ze infuus hebben aangesloten.. en ze mochten van mijn gyn ook maar heel laag zetten, hij wou niet dat het kindje opgejaagd ging geraken en ze mochten dus ook mijn vliezen niet breken.. ben ingeleidt van 10h -17h en toen had ik 3cm.. toen hebben ze alles moeten stopzetten en de dag erna om 6h moesten ze gewoon opnieuw beginnen.. om 5h39 ben ik dan spontaan bevallen na inleiding.
Ik ben ook ingeleid, omdat ik volledige ontsluiting had, maar geen persweeen. Ik heb nog geen normale bevalling gehad, dus ik ka niet zeggen hoe pijnlijk het was.
Ben ingeleid omdat ik ver overtijd was, ik kreeg om 09.00 een gel met prostaglandines en ben de volgende ochtend bevallen om 07.34!! Bevalling was vreselijk, ze wilden de pomp absoluut niet lager zetten omdat het al zo langzaam ging. Maar toen ik eenmaal een ruggenprik had gekregen (om 05.00 's nachts ongeveer) had ik binnen een uur de laatste 5 centimeter ontsluiting. Heb daarna ook geen persdrang gehad. Bevalling hier was echt een hel dus.. vreselijk.