Erg geschrokken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mona75, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdag hebben wij de 20 wk echo gehad, we wisten al dat het een meisje zou worden en alles ziet er goed uit behalve....

De rechter nierbekken is verwijd namelijk 8mm en dit was echt even schrikken, we zijn direct in het ziekenhuis geweest voor een uitgebreide echo en ook daar geconstateerd dat het nierbekken verwijd is.

We zijn helemaal van slag en ik zou graag willen weten of hier nog meer ouders zijn die het herkennen en hoe het is afgelopen met de bevalling en erna??? wat staat ons te wachten....

Alvast bedankt!!

2. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    mijn zoontje zijn rechter niertje was groter dan het andere .
    en de dokter zei dat het bij vele baby's gewoon bter ging na de geboorte .
    1 dag na de geboorte hebben ze een echo gedaan en zijn niertjes waren allebij even groot (de grote dat ze moeten hebben)

maar hoe dat met het nierbekken zit weet ik niet...
    heeft je dokter geen uitleg gegeven?

3. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Ja haar nier is vergroot, maar dat noemen ze het nierbekken vandaar... De dokter heeft wel uitleg gegeven maar zou graag van andere het verhaal horen die er ervaring mee hebben omdat ik me zo ongerust maak...

4. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Jeetje zeg, dat is dan wel even schrikken! :(

Ik kan je helaas niet helpen,..

Dus daarom een virituele knuffel van mij.. Komt ie ** Knuffieee**

5. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Is er verder niemand die dit heeft meegemaakt??

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.582
    14.162
    113
    Vrouw
    Vriendin van mij had dat ook met de 20 weken echo. Ze moest met 30 weken terug komen en toen waren beide niertjes wel even groot. Als dat niet het geval was geweest dan had haar kindje direct na de geboorte antibiotica moeten krijgen omdat het een vergrote kans op blaas/nierbekkenontsteking zou hebben. Verder zou het geen gevolgen hebben gehad. Maar misschien ligt dat ook wel aan de mate hoe erg die nier vergroot is?

7. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier kwamen ze er met een echo van 34 weken achter. Na de geboorte is er met 6 wk. een echo gemaakt. Toen was alles weer goed. Maar ik heb op dit forum ook wel verhalen gelezen dat er inderdaad behandeld moest gaan worden.

8. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    mijn dokter in Turkije zei dat het in de meeste gevallen weer goed komt na de geboorte...

en bij ons was dat gelukkig het geval wel!
    ik hoop bij jullie ook.

9. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Bij ons kindje zijn de niertjes ook te groot. Bij de 20 weken echo en gister met de pretecho nogsteeds. Tegen ons hebben ze verteld dat we ons hier geen zorgen over hoeven te maken. Vaak is het op de volgende echo wel gewoon weer goed. Het kan komen omdat het kindje gedronken heeft.
    Als het bij de volgende echo nog te groot is dan moet hij waarschijnlijk wel antibiotica na de geboorte.

10. MissC

MissC Actief lid

10 okt 2008
    124
    0
    0
    Belgie
    maar geven ze dan antibiotica zonder eerste een echo vd niertjes te doen?

toen E 1 (of 2 dagen oud was) weet het niet meer precies hebben ze een echo van zijn niertjes gedaan!

11. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Ik weet het niet precies. Ze zei vorige keer dat als het nog te groot was hij antibiotica kreeg na de geboorte en naar de kinderarts moet. Misschien doet de kinderarts dan eerst een echo? Ik zal het de volgende keer is vragen aan de verloskundige (omdat ze zeiden dat we ons geen zorgen moeten maken, heb ik me er nog helemaal niet echt mee bezig gehouden :)).

12. mona75

mona75 Actief lid

29 jun 2008
    179
    0
    0
    Ze zeggen heel makkelijk om je geen zorgen te maken, maar dat doe je toch wel, tenminste ik wel! Je hoopt altijd met zo'n 20 weken echo dat je lachend thuis komt omdat alles goed is, al is dat geen garantie maar toch, nu ga je toch met een ander gevoel daar weg en zit je in onzekerheid hoe nu verder....

Ik kon gelukkig wel diezelfde middag nog naar het ziekenhuis voor een uitgebreide echo en de dokter heeft wel uitleg over de vergrote nier gegeven maar niet verteld wat de gevolgen zijn omdat het hier 1 nier betreft en en de kleine goed met 1 nier kan leven nou ja zeg dat wens je je kleintje toch niet toe....

Ik word morgen gebeld door de gynaecoloog, die had opnamen van de echo gemaakt en nam die morgen mee naar het Radboudt in Nijmegen om te overleggen met een kinderarts en uroloog, even afwachten nog.

De placenta zit bij mij aan de voorkant dus ik kon de baby ook nog niet goed voelen schoppen, waardoor je toch steeds denkt leeft ze nog wel.... Nu voel ik het af en toe licht dus dat is al een lichtpuntje.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ook wij kregen bij de 20 wkn echo te horen dat de nierbekken iets vergroot was. Omdat het kindje opgerold lag, kon ze niet alle metingen van de rug doen en daarom moesten we een half uurtje later terugkomen in de hoop dat de kleine er beter voor lag. Ondanks dat de echoscopiste er niet te zwaar aan tilde en zei dat het vaker voorkwam rond die periode, gingen ook wij wat beduusd de deur uit.
    Toen we een half uur later terugkwamen om de metingen nogmaals te doen, heeft ze ook nog een keer het nierbekken opgemeten en toen was het ineens wel binnen het gemiddelde. Ze zei dat het kon dat de kleine dan net geplast had. Wel moest ik met 32 wkn terugkomen voor een extra echo en toen was alles nog steeds goed.
    Kan me voorstellen dat je ook geschrokken bent en hoop ook voor jou dat het uiteindelijk net zo meevalt als bij ons. Sterkte in ieder geval!

Deel Deze Pagina