Aspirine

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mim89, Sep 24, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Ivm een verhoogde factor 8 (bloedstolling) wil ik aspirine gaan slikken. Volgende week heb ik een afspraak in Gent dus daar zal ik het ook sws bespreken. Ik heb deze gehaald vandaag. Is dit de juiste? Wat zijn jullie ervaringen?

Attached Files:

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Zeker dit zijn de kinderaspirine 100mg. ‘S-avonds voor het slapen gaan uiteen laten vallen in een glas water en innemen .

Mim89 likes this.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Dankjewel! En vanaf wanneer beginnen? Vanaf positieve ovulatietest?

4. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,472
    113
    Female
    Ik heb deze ook eens een maandje gebruikt en ik kreeg er heel erg maagklachten van. Ik zou dat dus even aankijken en als je daar last van krijgt zou ik er ook een maagbeschermer bijslikken.

5. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Ja dat doe ik sws want ik slik ook sertraline en die 2 in combinatie kunnen maagklachten geven. Doe ik ook als ik soms zo nodig ibuprofen slik.

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,802
    8,472
    113
    Female
    Goedzo! Hogelijk helpt het je.

Mim89 likes this.
  7. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Ik hoop het ook...

8. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Jij gaat dit op eigen initiatief nemen dus? Ik ben even benieuwd want bij mij is uit bloedonderzoek 1 bepaalde antistof licht verhoogd gebleken die ook voor trombose en miskramen kan zorgen. Ik moet nog teruggebeld worden door de arts maandag maar ik had zelf al uitgezocht dat de waarde bij mij dubieus is, of het met medicatie behandelt moet.. Maar ivm wat er in juni gebeurd is, neem ik het liever voor niks dan dat het weer misgaat en het hiermee had kunnen worden voorkomen.
    Maar dat wil ik uiteraard ook met de arts bespreken. Maar ik vraag me dus af of er ook nadelen of risico’s aan zitten?
    Normaal gesproken herhalen ze overigens het bloedonderzoek na 10 weken in zo’n geval maar ik ben alweer zwanger en dan is het niet meer betrouwbaar.

9. Kramertje

Kramertje VIP lid

Apr 4, 2019
    7,270
    5,870
    113
    Female
    Ik moest het al slikken bij de start van ICSI traject maar in natuurlijke rondes slikte ik het inderdaad vanaf positieve ovulatietest.

Mim89 likes this.
  10. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Ik ga het Donderdag nog wel overleggen in Gent. Ik moet begin Oktober weer bloedprikken om te kijken of de factor 8 eenmalig verhoogd was of dan weer verhoogd is. Maar ookal is het dan weer verhoogd doen ze er alsnog niks mee. Ben 13 September ook voor een second opinion in Gent geweest maar die afspraak verliep niet zoals verwacht (ze dachten dat ik daar kwam voor iui en gingen alleen daar op in). Donderdag weer een afspraak in Gent om te bespreken wat hun van mijn bloedwaardes vinden. Qua nadelen/risico's weet ik ook niet precies. Ik weet wel dat dit vaak laagdrempelig wordt geadviseerd door artsen en dat veel vrouwen het op eigen initiatief slikken.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk mag het nu helemaal goed blijven gaan ♥️

Paardenbloem likes this.
  11. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Dankjewel!

Kramertje likes this.
  12. Paardenbloem

Dankjewel!

Mim89 likes this.
  13. Asil

Asil VIP lid

Nov 14, 2018
    10,147
    9,750
    113
    Female
    Ik heb 2 rondes 80mg geslikt op recept van de fertiliteit. Mijn waardes waren iets hoger (+leeftijd) Dat de waarden iets hoger waren had nog van de miskraam daarvoor kunnen zijn.

Ik heb een mega bloederige menstruatie gehad in de cyclus van de biochemishe zwangerschap daarna. Heb toen in 12 uur tijd net zoveel bloed verloren als een 5 daagse menstruatie.

Dat was volgens ZH dus combinatie biochemische zwangerschap met dun bloed door aspirine. Vertel dit even als waarschuwing. Geen idee of iemand anders dat ook wel eens heeft gehad maar ik durf het daarom niet meer te slikken.

14. Paardenbloem

Goed dat je het zegt. Daar ben ik ook wel bang voor. Ik heb na de bevalling van ons zoontje in juni al veel bloedverlies gehad. Als er nu iets spontaan mis zou gaan en ik begin te bloeden met een bloedverdunnend, lijkt me dat ook erg angstig. Nou ja, ik wacht even af wat de gynaecoloog zegt.

15. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Goed dat je het zegt. Vandaar dat ik eerst overleg met Gent. Ook omdat ik sertraline slik.

16. Dominique87

Dominique87 Bekend lid

Aug 28, 2021
    874
    480
    63
    Female
    Aspirine is nu niet zo erg hoor, als je een zware bloedverdunners zou nemen das iets anders

17. Paardenbloem

Dat vertelde de gynaecoloog inderdaad ook. Ze hebben mij toch ascal voorgeschreven omdat áls ik terecht positief getest heb op bepaalde antistoffen, de kans echt ontzettend veel groter is dat het goed gaat met Ascal dan zonder. En als het toch onterecht positief geweest is, kan het ook niet veel kwaad.
    Vind het wel spannend zo, maar toch goed dat ze het serieus nemen.

18. Mim89

Mim89 VIP lid

Jan 29, 2019
    10,291
    8,748
    113
    Female
    Mag ik vragen wat er bij jou precies verhoogd was? Hoeveel mg moet je nu slikken?

19. Paardenbloem

Ik PB je even!

Share This Page