Ervaringen gezocht: plastische chirurgie

Discussie in 'De lounge' gestart door RE080219, 21 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Nee, ik heb geen huidoverschot, ik ben momenteel met mijn maat 38/40 op mijn dikst ooit bij een lengte van 1m73, dus gewoon heel gemiddeld enzo. Ik heb alleen erg veel darmklachten de laatste tijd en regelmatig een trekkerig en akelig gevoel rond mijn navel, en ik heb begrepen dat dat klachten kunnen zijn van de breuk.
    Wat waren jouw fysieke klachten? Bij mij valt dat zwanger lijken wel mee, ik heb dat wel een beetje, maar niet zo erg als jij beschrijft, maar ik denk dat dat ook meer opvalt als je heel slank bent.

Mag ik je een pb sturen voor meer informatie?

2. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ja, dat is de Fleur de lis bwc

3. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    311
    488
    63
    Vrouw
    - Fleur de lis buikwandcorrectie
    - Dubbele dijbeenlift
    - Billift en -vergroting (protheses)
    - Borstlift en -vergroting (protheses)
    - Dubbele armlift

Ik heb het door mijn werk bijna allemaal wel gezien, allen bilprotheses nog nooit. Hier werden inderdaad vaak meerdere operaties gecombineerd. Buik borsten eigenlijk wel bijna altijd. Ook de combinatie buik borsten benen wel gezien, maar dan zit je echt helemaal ingepakt in een stabiliserende broek, buikband, bh ook met een extra band. Dus zeker niets om in de zomer te doen als het lekker warm is buiten. Maar in de zomer hadden wij zowiezo altijd wel veel minder patiënten. Buik, borsten, armen ook gezien. Ik zou met een goede chirurg overleggen, minder operaties is ook minder narcose (wel langer, al werkten hier vaak een team van chirurgen parallel aan 1 patient), ik kon altijd wel zien wie wat had gedaan door kleine verschillen in techniek maar dat valt vast na maanden niet meer op.

Complicaties in de eerste weken na de operatie waren vooral vochtophoping (die werden dan weer door middel van een punctie leeggehaald). Stukken vooral bijvoorbeeld dijbenen (bovenkant) of onder de oksels die niet goed genezen omdat het daar toch veel schuurd en vochtig blijft. Dat duurde vaak veel langer en was regelmatig geïnfecteerd (wel altijd goed behandelbaar). Huidreacties in meer of mindere maten door pleisters. Nabloedingen. Gedraaide/ gekantelde protheses, komen ook nog wel eens voor. Later littekens die gecorigeerd moeten worden, borsten die toch niet gelijk zijn en die nageopereerd moeten worden.

Bij alle operaties, minstens 6 weken niet tillen, maar ook geen "zwaardere" huishoudelijke taken net als de vloer eens flink schrobben.

Ik ken zoveel eigenlijk alleen maar van patiënten die flink waren afgevallen. Ik weet niet of er verder geen patiënten komen met deze wensen of dat ze hier bij het eerste gesprek al worden afgewezen. Ik wens je in ieder geval heel veel succes.

Louise11110 vindt dit leuk.
  4. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Ik had rugklachten, bekkenpijn, een algehele gevoeligheid in de buik en zwakte in mijn romp waardoor sporten niet leuk meer was.
    Als je geen striemen hebt zal je wel een heel mooi resultaat krijgen!

Je mag zeker een pb sturen!

MamavanLieverd vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    TS, kan je geen aanvraag doen bij je zorgverzekering? Soms kun je middels een brief een verzoek indienen. Of gewoon even bellen.

Wat dat betreft ben ik een chicken. Hier ook een flinke diastase en wel een flubber buikje als ik ga zitten, maar ik durf het niet aan :roflmao:. Enige wat ik af en toe doe is heel subtiel fillers in mijn jukbeenderen maar daar is ook alles mee gezegd.

Het valt mij op dat velen ook zeggen 'wat een waslijst, is het echt nodig'.
    Nou, dat zal ongetwijfeld niet zo zijn.. een bilprothese is geen medische noodzaak lijkt me. Maar als TS daar toch gelukkig van wordt, dan zou ik zeggen: ga er voor. Maar wel uiteraard goed over nadenken, zodat je het om de juiste redenen doet! :) Ik vind je overigens wel prachtig slank, heb je buikfoto's gezien in een ander topic (voor en na Zwangerschap, wat @Siepie85 ook al zei).

Hoe staat je werkgever er zelf in?
    Succes in elk geval!

Siepie85 vindt dit leuk.
  6. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Eindelijk even een momentje om kort te reageren. Sorry!!

Ik begrijp dat mensen zeggen “oei dat is veel heb je hier goed over nagedacht”. Het korte antwoord is volmondig JA. Ik loop al sinds mijn jonge jaren met fors overgewicht. In de brugklas woog ik 80 kilo. Dat liep op naar ruim 140 kilo toen ik 24 was. Toen had ik inmiddels ook vier kinderen.

Ik ben (puur door middel van knop omzetten en gezond gaan eten) toen ruim 80 kilo afgevallen. Je kunt je voorstellen wat er vervolgens met mijn huid gebeurd is...

Sinds 2012, na die “eerste afslankronde”, ben ik tot drie keer toe weer fors aangekomen. Één keer 24 kilo, wat ik er weer af gewerkt heb. Daarna 32 kilo, wat ik er grotendeels weer af gewerkt heb. Toen bleek ik zwanger van ons zoontje en ging het dieet uiteraard on hold. Na de zwangerschap viel ik niet af. Borstvoedingshonger en ik kwam nog meer aan. Eind maart dit jaar woog ik weer 97 kilo...

Daarvan zijn er nu weer 20 kilo’s af. Nog 14 te gaan.

Normaal zou een mens gelukkig moeten zijn na zo’n gewichtsverlies. Door al die smerige drellen aan mijn lijf heb ik dat nog nooit kunnen zijn. Geen seconde.

“In de kleren lijkt het heel wat”, roep ik al jaren. En dat ís het ook. Want zodra de kleren uit gaan, voel ik me een wanstaltig gedrocht. M’n maag keert letterlijk om.

En daar ben ik klaar mee. Echt, finaal, totaal klaar mee. Alles van de nek tot aan de knieën gaat dus in de steigers. Tieten heb ik niet meer dus dan koop ik wel nieuwe. En een strakgetrokken lichaam zonder kont is ook geen porum.

......Zonder enige nuance verder: DIT dus. ;) Ja, ik weet het zeker. En ja ik ken de risico’s en ja ik weet dat er ook met lichaamseigen materiaal gespoten kan worden maar dan kun je iedere paar jaar terug omdat grote delen verdwijnen. Doe mij maar protheses. Nep natuurlijk en ik ken ook de risico’s, maar voor mij de beste keuze.

Los van het feit dat ik mezelf al een leven lang lelijk voel, hebben al die drellen ook een flinke impact op m’n dagelijks leven. Die stomme flaparmen in een mouwloos shirtje, het eeuwige geleur met panty’s en corrigerend goed. Ook met 35 graden. Want als ik dat niet doe flubbert het alle kanten op en gaat het schuren en smetten.

Het hoort niet bij mij. Het moet weg. En het zou fijn zijn als daar geen 100% inkomstenderving voor betreffende periodes aan zal moeten hangen, maar als dat wel zo is houdt het me niet tegen. Dan moeten er gewoon ook een paar maandjes salaris als buffer gespaard worden. ;)

Bedankt voor de info!!

Dubbeltje82, Gewooniemand, baby90 en 6 anderen vinden dit leuk.
  7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat is een flink verhaal. Ik denk lastig voor te stellen voor mensen die het niet hebben meegemaakt. In elk geval veel succes. Tipje: misschien gaan een aantal gesprekken bijv bij de psycholoog ook helpen na je herstel? Kan me voorstellen dat je heel wat te verwerken hebt. Gewoon een tip hoor! :)

Zwierezwaai en Didi1980 vinden dit leuk.
  8. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.338
    113
    Amsterdam
    Ahh duidelijk!
    Dan zou ik je wel willen adviseren om te kijken of je je streefgewicht ongeveer 5 jaar vol kan houden. Ze zeggen namelijk als dat lukt dat je dan eigenlijk meestal/altijd instaat zal blijven de rest van je leven ongeveer op gelijk gewicht te blijven. Stel dat je alle operaties hebt ondergaan en toch weer aankomt dat lijkt me vreselijk al die pijn en dingen en dan wordt er een hoop teniet gedaan om het zo te zeggen.

heel veel succes ermee en hopelijk voel je je als dit lukt om het spreekwoordelijk te zeggen je weer lekkerder in je vel zitten!

Champetter vindt dit leuk.
  9. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Volgens mij moet je sws minimaal een jaar stabiel zijn qua gewicht voor zulke operaties

Siepie85 vindt dit leuk.
  10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    @RE080219 bij je keuze voor een kliniek zou ik de volgende dingen controleren:

Als het een privé kliniek is, is deze aangesloten bij ZKN?

Controleer de BIG registratie van de chirurg https://www.bigregister.nl/zoek-zorgverlener

Controleer of het een chirurg is en geen cosmetisch arts

Als het een prive kliniek is, waar opereren ze en hoe zijn hun uitwijkmogelijkheden bij complicaties? Hebben ze een samenwerking en/of protocol met een IC in de buurt?

Verder sluit ik me aan bij @Siepie85 , terwijl je aan het sparen bent hiervoor zorg ook dat je je gewicht stabiel houdt. Als je zoveel geld uitgeeft en pijn lijdt is het jammer om na een paar jaar weer alles teniet gedaan te zien.

Gewooniemand, Nina Sanders en Siepie85 vinden dit leuk.
  11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Dit is het eerste wat ik ook dacht. Ben helaas bekend met overgewicht, afvallen en weer aankomen en ik zou je ook willen adviseren, zeker gezien je verhaal, om eerst een tijdje stabiel te blijven en het dan te overwegen. Het zou toch enorm zonde zijn als je daarna weer aan zou komen?

Siepie85 en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Volgens mij ook ja. Ben zelf aan het kijken voor een borstverkleining en daar gaat dat idd wel op.

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    En je hebt het over hele grote bedragen, voor het zelfde geld heb je 25.000 uit liggen, maar ik zeg het maar even :D

14. RE080219

RE080219 Fanatiek lid

10 dec 2018
    2.522
    4.780
    113
    Wij rekenen op tussen de €30.000 en €40.000 @Cindy1977 :D Inclusief inkomstenderving dan.

Bedankt voor de tip @Siepie85, geheel terecht overigens. De periodes van fors aankomen zijn echter logisch verklaarbaar (twee zwangerschappen en borstvoedingsperiodes en een eerste periode in een nieuwe relatie tussen die twee periodes in haha) dus een jaar vind ik voldoende. Sneller dan herfst 2021 hebben we toch nog geen budget. ;)

Bedankt voor het advies @Juul75! Zal ik zeker op letten.

En wat die psycholoog betreft @Nina Sanders dat is zeker iets wat ik open hou voor wellicht tijdens of na deze stappen. Hoewel ik met m’n eigen allerbeste psycholoog ben getrouwd ;) maar soms is afstand wijs. Neem ik een beetje zoals het komt.

Meer advies blijft welkom! Welke ingrepen laten zich bijv. goed combineren? Buik en borsten lijkt logisch net als billen en benen? Die armen lijken me iets opzichzelfstaande, misschien juist daarom net zo makkelijk ook in één sessie te doen? Is het altijd zo dat als er een lift wordt gedaan, dat een vergroting pas later kan nadat alles is geheeld?

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik las iemand zeggen dat een BWC cosmetisch is. Bullshit hoor. Ik heb om medische gronden een BWC ondergaan.

Ik las ook iemand zeggen: als de zorgverzekeraar het vergoed dan is het medisch en mag je je ziek melden en anders niet. Ook bullshit.

De zorgverzekeringen zijn momenteel zo uitgekleed dag je vele dingen zelf zou moeten betalen die met normaal redeneren gewoon onder de zorgverzekering zou horen te vallen.

Ik heb mij ziekgemeld voor tijdens mijn BWC + navelbreuk operatie en voor het herstel daarna. Ik heb zes weken niet kunnen werken, daarna weer rustig opgebouwd. Al die tijd kreeg ik keurig doorbetaald.

Mijn buik was cosmetisch op het oog prima*, tenminste: zolang ik niets at of dronk. Ik deed mijn operatie dus niet om er een hotter lijf van te krijgen. Zodra ik iets van voedsel had plopte mijn maag en en darmen gezellig naar buiten en kreeg ik fronsende blikken van mensen die dachten dat ik alweer zwanger was. Bovendien had ik veel pijn (mijn buikspieren konden niets meer dus mijn rugspieren werden overbelast).

*prima -> zachte mommy belly!

Maar ondanks dat ik het niet deed om er een hotter lijf van te krijgen: die heb ik er wel door gekregen :roflmao::roflmao::roflmao:
    Buik is mega strak. En dat litteken? Ja, die is van heup tot heup maar wel mooi laag zodat je die met lingerie of bikini niet ziet.

Ik hoefde verder niet aan mij te laten sleutelen dus ik heb geen ervaring met die andere dingen die je opnoemt. Maar wat ik op BWC groepen heb gelezen is dat mensen die het laten doen door gewichtsverlies (bij mij kwam het door zwangerschappen) dat zij minimaal een jaar stabiel moeten zijn. Wel kan ik mij voorstellen dat als je eenmaal geopereerd bent je makkelijker stabiel gaat blijven omdat je dan dat mooie lijf mooi wilt houden.

PS ik hoorde laatst een vrouw vertellen dat ze naar Turkije ofzo was geweest om van alles in 1 keer te laten doen. Daar is het vaak veel goedkoper én de zorg is daar (bij de betere prive klinieken) echt niet minder dan hier! Misschien is dat een optie voor je!

succes!

baby90 vindt dit leuk.
  16. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.335
    8.338
    113
    Amsterdam
    Zoals je het nu beschrijft zou denk ik dan zeker wat @Nina Sanders zegt een psycholoog inschakelen. Juist voor de operatie, want zoals het dan doorschemert is het dus ook deels emotioneren/copinggedrag. Je geeft namelijk aan tussen relatie rond relatie. Als dat zo is zo ik dat proberen aan te pakken zodat je minder kans hebt op terugval etc.
    Om het even misschien wat grof te zeggen ik ben bijv bij geen een zwangerschap fors aangekomen en ook niet door bv of erna. Heb nog steeds het gewicht van voor m’n zwangerschappen.

YaelStone en suus1983 vinden dit leuk.
  17. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Dat zijn wel veel operaties.
    Hoe wil je dat thuis gaan doen met de kinderen?
    Want je hebt een flinke hersteltijd.

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.899
    113
    Dan is begrijpend lezen niet je sterkste kant denk ik.

Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik vind dat bullshit gillen de hele tijd ook niet echt sjiek o_O

suus1983 vindt dit leuk.
  20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006