Ervaringen gezocht: spinnenfobie

Discussie in 'De lounge' gestart door ShampooL, 31 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik was doodsbang voor honden (als jonge meid), op een dag kon ik er niet omheen (in een steeg en hond liep langs eigenaar), met tranen in mijn ogen langs gelopen en wow wat een opluchting. Ik kan het mij zelfs nu ik volwassene ben nog herinneren.

Mijn zusje heeft ook een fobie voor spinnen, ik moet er eigenlijk altijd om lachen, maar eigenlijk is het een serieus probleem..

2. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Helaas herkenbaar. Ik heb al zoveel leuke excursies op vakantie aan me voorbij laten gaan vanwege mn angst en heb me zelfs een keer een hele dag ziek gemeld op werk toen er een grote spin door mn huis liep en ik hem niet meer kon vinden...
    Ik roep al jaren dat ik een keer zo'n 3 daagse therapie in Utrecht ga volgen, maar tot op heden is het er nog niet van gekomen. Ergens hoop ik een beetje dat ik er door de alledaagse confrontaties zelf vanaf kan komen, maar tot nu toe is het succes van deze aanpak nog niet overweldigend te noemen ;).

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik lees ook mee. Ik herken je probleem.

4. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Over therapie gesproken. Ik wil daar graag meer over lezen, maar ik ben -en ik schaam me hiervoor- bang dat zodra ik 'spin' intoets ik foto's van spinnen krijg te zien. Heeft iemand een website voor mij waar er over therapie gesproken wordt ZONDER dat er foto's van spinnen opstaan? :)

Heel erg bedankt!

5. Meg

Meg Bekend lid

10 feb 2013
    781
    85
    28
    Ik heb me gisteren aangemeld bij een psycholoog om mijn overgeeffobie aan te pakken. Het gaat niet meer...
    Ze gaf aan dat confrontatie technieken erbij (kunnen) horen. Maar als dit gebeurt de persoon er ook aan toe is.
    Informeer anders in je omgeving of iemand een goede psycholoog kent. Zo heb ik de keuze gemaakt.
    Of kijk in je buurt eens. Dan kan je bellen en kom je geen plaatjes tegen! Heel veel succes!

Oja, ik was naïef en dacht dat ik snel op intake kon komen. Maar waar ik heen wil is momenteel een wachttijd van 4 maanden.

6. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Oh wauw! Ik wil me voorbereiden op oktober straks.
    Hier is het een warme zomer geweest met veel vliegjes en mugjes, de spinnen zijn al huge.. ik ben bang dat ik heel oktober/november de tuin niet in kom.

Ik zal zeker in mijn omgeving eens vragen, bedankt voor de tip!
    Jij veel succes met de therapie! Ik hoop dat het voor je zal werken! :)

7. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
  8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier ook een spinnenfobie maar dan vooral met die dikke vieze zwarte huisspinnen. Die zijn zo groot en zo lelijk!
    Foto's kan ik wel bekijien en kruisspinnen in de tuin vind ik wel mooi om te zien. Ik raak ze niet aan! No way! Maar als die hun web maken vind ik het wel mooi om te zien.
    heb eens een uur op de trap gezeten omdat beneden in de gang een spin was. Ik moest die natuurlijk in de gaten houden voor als mn vriend thuis kwam zodat hij die kon kapot maken.

Confrontatie met andere spinnen vind ik onzin. Dan krijg je zo een vogelspin ofzo voor je. Tja daar hebben ze in mijn ogen huisdieren van gemaakt of die zijn half plat gespoten.
    mijn probleem zijn dje huisspinnen en die laat ik echt niet over me heenlopen!
    heb al eens onder de blauw plekken gestaan omdat eentje op mijn mouw zat. Mezelf gestampt en op de grond beland;)

Mijn wespenfobie is nog erger

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik ben helemaal niet bang voor spinnen (integendeel, ben er juist fan van) dus ik wil best even voor je zoeken!

Deel Deze Pagina