Hier zijn vast mensen die wat ideeën hebben. Volgend weekend vieren man en ik onze verjaardag. Het is de standaard Hollandse verjaardag: zitten en koffie met taart/koffie met chocolaatje/toastje oid/chipje. De meeste mensen komen van ver, ze komen al 's middags, en gaan na het avondeten naar huis. Ik heb er dit jaar helemaal geen zin in Ik wil iets anders. Maar wat? Het kan niet veel duurder zijn als de 'standaard' verjaardag, dus een zaaltje huren valt eigenlijk al af. (plus dat je dan hetzelfde idee heb alleen dan niet in onze krappe huiskamer) Hebben jullie wat ideeën? Ik hoor ze graag!
Ga gezellig een spelletje doen. Als je bijv een Wii hebt mario karten. Hier altijd een groot succes onder jong en oud
Kritisch kijken naar wie en hoeveel mensen je uitnodigt? Dan kan er soms "wat meer". Daarnaast ... Moet het persé taart zijn? Ik ben helemaal niet gek op taart. Geef mij maar iets zout of broodjes ofzo. Gooi desnoods het frituurtoestel aan, vraag dat nog iemand er één meeneemt als je veel volk verwacht ... Of laat iedereen muziek meebrengen en maak er een karaoke-middag van?
Zet statafels neer ipv stoelen. Iedereen wisselt dan een beetje van plek, dus zorgt voor meer reuring
Een soort high tea in buffetvorm? Tafel vol zoete en hartige hapjes met zelfbediening, ben je daar gelijk klaar mee. En als je een spel wil doen is '30 seconds' super leuk. Kun je met meerdere doen, ook met grotere teams.
Lekker een end gaan wandelen en dan koffie met taart doen ergens op een leuke plek onderweg. Thuis opwarmen met een soepie en en drankje. Doen wij met familiedagen en dat is eigenlijk altijd leuker dan zo'n middag stilzitten. Spelletjes kan ook maarja, dan heb je altijd van die bloedfanatieke figuren en mensen die er de ballen van snappen.
Ga naar de bossen en verstop een schat? Maak er een leuke tocht van die eindigt bij jullie thuis met een worstenbroodje en wat soep.