Kinderopvangtoeslag vragen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Baileyy, 28 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ben bezig met die kinderopvangtoeslag te berekenen. maar ik vind het maar lastig. De jongste gaat straks naar de bso. Ik moet het aantal uren doorgeven. Maar bij de belastingdienst kan je alleen maar hele uren opgeven ipv de 2 cijfers achter de komma dat het kdv doorgeeft. Hoe vul ik dat in?
    Het gaat om weken en om de vakantieopvang.
    Wat moet ik invullen dan als ik dagen niet afneem ivm vakanties? Betaal ik dan wel en moet ik de uren aanpassen?

Hoe gaat het met naheffing als je vorig jaar niet goed hebt ingevuld. Want ik ben bang dat wij dat hebben eigenlijk..

2. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ik rond de uren af naar boven.. dan krijg je op de eindafrekening nog wat terug.
    Heb je in die vakantie weken ook geen opvang? Volgens mij moet je dat dan steeds aanpassen bij de belastingdienst (gemiddeld aantal uren voor die maand opgeven).. dat is de reden waarom wij ervoor hebben gekozen om het hele jaar door te betalen, betalen dan een vaste uurprijs en daarbij zitten X aantal vakantieuren die je zelf in kunt zetten tijdens vakanties.. hadden geen zin om iedere keer alles weer aan te moeten passen voor de KOT.

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dagen die je niet afneemt, betaal je gewoon, dus geef je ook op. Uurprijs gewoon naar boven afronden. Als het goed is krijg je van de BSO een opgave met daarop aantal dagen of weken. Wij hebben bv altijd opvang, dus een totaal pakket van 52 weken. Sommige hebben alleen een schoolpakket van 40 weken en in vakanties geen BSO, of alleen in de vakanties, 12 weken, kan ook nog.

Baileyy vindt dit leuk.
  4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Je rekent het gemiddelde aantal uren uit. Hier is de BSO in de vakanties dicht. We kijken dus hoeveel uur M per jaar naar de BSO gaat, en dan delen door 12.
    Ik vind het zelf wel fijn om eerder minder uren op te geven en aan het einde van het jaar het juiste aantal uren door te geven. Maar dat is een keuze natuurlijk.

Baileyy vindt dit leuk.
  5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    In de vakantie heb ik ook opvang behalve de 3 weken dat we zelf weg zijn.

Bij die naheffing moet je dan zelf nog weer dingen doorgeven dan?

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.146
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik hoef niks meer door te geven. Jaarrond opvang, behalve als we weg zijn, maar dat betaal je wel en daarvoor krijg ik ook gewoon KOT. Ik rond niks erg naar boven af qua uren, maar wel ietsie meer inkomen, zodat we later nog wat terug krijgen, maar dat is niet zo veel als toen we nog kdv hadden. Ik vind het juist makkelijk zo. Vast aantal uren en dagen, vast inkomen. 1x per jaar nieuwe uurprijs en evt wijziging inkomen doen en klaar.

7. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    Wij hebben ook een schoolweken pakket qua bso. Van de bso krijgen wij een maandoverzicht qua uren, daar is dus de vakantie die we niet gebruiken in verrekend. Wij nemen gemiddeld 30,45 uur per week af, terwijl dat in werkelijkheid dus hoger ligt aangezien ze alleen in de schoolweken gaan. Ik heb dat gewoon afgerond naar 30 of 31 uur. Dat verschil is niet super groot en trekt bij de jaaropgave wel recht zonder dat je direct failliet gaat.
    wij betalen dus ook elke maand hetzelfde bedrag aan opvang (en krijgen dus elke maand dezelfde kot toeslag) terwijl ze bijvoorbeeld in juli/ augustus bijna niet naar de bso gaan.

Deel Deze Pagina