Het internet staat er vol mee, maar ik ben op zoek naar persoonlijke ervaringen met vakanties in Oostenrijk, Liechtenstein of Beieren. Wij zijn op zoek naar een accommodatie in deze regio en dan met name: - Er moet wat te doen zijn voor kleine kinderen (3 en 6 jaar) - Landelijk - Vakantiehuisje, appartement, of 'bij de boer'. Een huisje op een park kan ook nog wel, mits het niet te massaal is. Pré: Speeltoestellen bij het huis, een kindvriendelijk zwembad of meer in de buurt. Veel meer hebben kinderen niet echt nodig om zich 2 weken te vermaken. Stedentrips zijn niks voor de kinderen, dus we hoeven niet in de buurt van een grote stad te zijn. Pittoreske dorpjes zijn dan wél weer leuk. En ja, ik loop hiermee het risico, dat een meelezer een goede tip wegkaapt, maar als iemand anders ook geholpen is met dit topic, is het alleen maar goed, toch?
Wij gingen jarenlang naar Fiss in oostenrijk. Erg leuk voor kinderen. Soort van boerendorp met een heeeeeele grote speeltuin boven op de berg. Daar ga je met de kabelbaan heen. Sinds 2 jaar is er net buiten het dorpje op loopafstand een zwemwater met weer leuke speeldingen gekomen. Wij hebben ons er altijd vermaakt in elk geval. Veel wandelroutes en kabelbanen zitten bij de prijs van het huisje/appartement inbegrepen. Ook niet verkeerd. Alleen is het hele dorp vakantiehuis/appartement dus erg druk in de zomer. Weer is op zijn alps.... Je weet nooit waar je aan toe bent, regen of zon en kan zo ineens veranderen. Kijk maar eens op de website www.fiss.at hier staan ook alle appartemneten te huur in het dorp op en verschillende webcams. Alleen zal je de grote speeltuin op de berg wel niet zien, is nu skipiste.....
Wij zijn naar vakantiepark maierhofen geweest in de Algau, was erg leuk, onze kinderen waren toen 3 en 6 jaar. De omgeving is ook erg leuk!
Wat wil je weten? Ik kom al 30 jaar minimaal 1 a 2 keer per jaar in Oostenrijk. Ik denk dat ik een behoorlijk expert ben Zoals hierboven wordt aangegeven, fiss is ontzettend leuk en ligt centraal. Bij de Moseralm heb je enorm veel speel mogelijkhede en attracties. Het gebied serfaus fiss ladis is enorm kindvriendelijk en alles is ingericht op kinderen. Bij iedere berghut tref je speeltuintjes etc aan. In serfaus heb je sinds vorig jaar een enorm mooi nieuw aangelegd meer waar allerlei attracties rodelbanen speeltuinen waterfietsen etc zijn. Heel veel kindvriendelijke wandelroutes en avonturenpaden in kinderthema. Verder heb je nog Berta's kinderland. Zelf zou ik ervoor kiezen om in Ried, onder in het dal, te overnachten, daar heb je een boerencamping met appartementen. In Ried heb je ook een enorm zwemmeer met glijbanen op loopafstand van de camping. Oostenrijk is gewoon ontzettend kindvriendelijk. Andere aanraders zijn: ellmau en mayrhofen. Als je meer gedetailleerde info wil, stuur me maar ff een pb. Is wat veel om hier allemaal op te noemen.
Klinkt heel aantrekkelijk. Alleen jammer van de drukte. Ik ga toch even kijken. Butchke, ik ga je ook even een PB sturen. Nataly, dankjewel voor je tip! Ik ga ook eens kijken!
Tirol is soms wel wat twijfelachtig qua weer. Je kunt het treffen, maar het kan ook een week regenen in de zomer.... Wat weer betreft is Karinthie wat zonzekerder, maar ook wel weer een stuk verder rijden. Wel een hele mooie omgeving, met veel te doen, hoge bergen, blauwe warme meren. Wij zijn niet zo van de huisjes, dus daar heb ik geen tips over.
Nee geen expert, ik ben slechts een keer of 3/4 in Karinthie geweest omdat het ons niet zo aanspreekt in de zomer. In de winter wel heel mooi en leuk!
Wij zijn helemaal verslaafd aan de regio Ost-Tirol, tegen de Italiaanse grens aan. De kans op mooi weer is daar groot en heerlijk authentiek, nog geen massa toerisme en veel te doen met kinderen.
Ik heb iets gevonden en gemaild. De accommodatie is nog vrij, maar we weten pas 31 januari of mijn man ook daadwerkelijk vrij krijgt. We hebben dus een voorlopige boeking gevraagd. Ik hoop dat ze er mee akkoord gaan.
Heel leuk daar idd. En rij vooral naar boven naar fiss/serfaus en ladis! Maar veel te doen in de omgeving, jullie zullen je niet vervelen. Wanneer gaan jullie?
Wij zijn ook aan het kijken voor Oostenrijk. Hebben jullie nog tips voor leuke accommodaties (liever geen hotel, aparthotel is wel prima) in het gebied Serfaus- Fiss-Ladis? Verder kijken we nog naar Landal Hochmontafon. Iemand daar ervaring mee?