Ik heb een vraagje over jullie slapende baby's van 9 a 10 maanden. Onze dochter van 9 maanden slaapt overdag 3x 30-45 minuten. En snachts maximaal 9 uur. Ik herken dit niet omdat onze eerste dochter vanaf 4 maanden van 19.00-8.00 sliep (ik weet dat dit een uitzondering is). Ik houd nu het schema van Stefanie Lampe aan en ze mag maximaal 3 uur wakker zijn. Eerder moe is ook eerder naar bed. Maar hoe verder de dag vordert hoe moeilijker ze gaat slapen. De poses tussen haar slaapjes worden dan ook korter en ze slaapt ook korter. Snachts wordt ze standaard 1x wakker tussen 1 en 3 om de rest van de nacht tussen in te slapen... Dit vinden wij geen probleem in principe. Wel is ze soms zo moe snachts dat ze 3 uur aan een stuk krijst en niet in slaap komt. We hebben alles geprobeerd van gecontroleerd laten huilen tot wiegen. Gaan spelen in de nacht vind ik wel te ver gaan dus we houden het wel donker. Het lijkt me dat ze te weinig rust krijgt maar doorbreken lukt ons niet... Alle medische oorzaken zijn uitgesloten door de kinderarts. Morgen ga ik nog voor een check up naar de osteopaat. Ze doet dit al vanaf maand 1 Iemand tips? Eten gaat super goed dus honger is het niet. Alvast bedankt
hier ook 6,5 maand en slaapt weinig ook zo maximaal 9 u soms 10 overdag mini slaapjes avond ,meoilijk in zlaap komen dan ga ik er maar naast lggen en zelf ook meteen slapen waardoor je 24u per dag bezig bent overdag ook lastig in slaap komen moeilijk vermaken hoop dat het snel overgaat
Soms vind ik het echt frustrerend omdat de hele dag draait om slaapjes... Ik laat het nu volledig van haar afhangen dus afspraken maken zit er even niet in. Het zal inderdaad wel een fase zijn. Het ergste is dat ze waarschijnlijk huilen omdat ze moe zijn, maar zich niet over lijken te willen geven aan de slaap. Voel me soms echt machteloos met zon klein krijsend meisje in mijn armen.