Vervelende situatie, zo had je je vakantie niet voorgesteld. Hopelijk is het een milde variant, ik had 3 pokken op mijn buik en ik heb toch voldoende afweerstoffen. En op de vraag vliegen en waterpokken, nee dat zou ik inderdaad nooit doen. Vooral de agenda-reden vind ik onzin, gezondheid gaat voor alles. En de kosten; als jij naar Canada gaat, neem ik aan dat je (of je werkgever) een goede reisverzekering hebt en dan wordt alles gedekt. De reden dat dit wordt gedekt is omdat ze onschuldige mensen die vertrouwen dat medeburgers hun verantwoordelijkheden nemen willen beschermen tegen mogelijke ziekten. Ik kan hier slecht tegen, met dit soort verhalen kunnen mensen met kwetsbare kinderen of zelf een kwetsbare gezondheid nooit op vakantie.
Een familielid heeft een immuunsysteem dat is platgelegd en zelfs OV en bijvoorbeeld concerten moet ze vermijden. Helaas omdat mensen er niet bij stilstaan hoe gevaarlijk zo'n ziekte kan zijn op zo'n moment. Die situatie zal 1 - 2 jaar duren. Wij hebben daarom voor een waterpokkenvaccinatie gekozen trouwens. Ik wil niet de brandhaard zijn op zo'n moment.
weet dan wel dat je wel besmettelijk kan zijn ookal ben je ingeent (inentingen werken nooit bij iedereen gelijk de eerste keer!). Ieder virus kan een verschillende tijd in leven blijven zonder "host" (koortslip bijv een paar uur max). stel je voor je doet boodschappen met een karretje, waar net een peuterpokkie in gezeten heeft. Je schurkt er met je jas tegenaan (komt evt aan je autostoel). Gaat daarna naar huis, douchen en schone kleren aan voordat je naar je familielid gaat. maar ja het zat op je autostoel/jas, dus je neemt het mee naar binnen. wat als kan nooit helemaal voorkomen worden (weet ik helaas wel uit eerstehand ervaring)
Maar dat is dan toch nog geen reden om niet zoveel mogelijk te proberen te voorkomen dat je het overdraagt?
ik zou niet gaan vliegen of met het openbaar vervoer zijn gegaan. maar je kan het sowieso niet vermijden
klopt, 100% bescherming heb je nooit, maar je kunt de kansen wel zoveel mogelijk verkleinen. En de kans dat je iets afweert als je al antistoffen hebt is heel veel hoger dan dat je ze nog niet hebt. Bovendien zijn waterpokken geen mazelen die zeker 2 uur in de lucht blijven nadat iemand een ruimte heeft verlaten.
We hadden een verzekering via de werkgever, maar nieuwe vlucht en extra hotel voor waterpokken werd niet vergoed. Ik vind het top van je dat jij dit wel hebt gedaan, maar ik denk dat jij bij een kleine minderheid hoort. @Iertje81: applaus? Wat een bijzondere reactie...
Dan had je denk ik niet zo'n goede dekking. Heel toevallig zat een collega van mij de dag voor de vakantie te vertellen dat zij met hun kind uit het vliegtuig werden geplukt. Bij hem werd ook alles vergoed.
Wel een slechte verzekering dan, maar mogelijk is dat omdat het via werk is. Bij ons in het vliegtuig zat een ander Nederlands stel dat ook hun vakantie had moeten verlengen, dus ik weet aardig zeker dat er meer mensen zich aan regels houden.