alimentatie regeling vó'lr scheiding

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by Dretjuh, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Mijn man liet me vorige week weten te willen scheiden.
    Hij stort een x bedrag elke maand op mijn rekening voor de kinderen.
    Maar ik krijg niks :(

Woonde in engeland, en nu sinds vrijdag pas weer in NL door deze omstandigheden dus heb 0,0 aan inkomsten.

Hij was hier net een uurtje voor de kids en ik begon erover dat ik helemaal niks kon, ik heb niet eens geld om me te laten inschrijven bij de woningbouw :(
    Zijn antwoord "Tja dan moet je maar werk zoeken"

Tja we zijn nog getrouwd dus ik heb ook ergens recht op
    Zijn antwoord "Daar heeft de rechter nog niks over gezegd"

dus.... ik kan niks...
    wat moet ik nu doen?

2. Foxymama

Foxymama Niet meer actief

Werk zoeken / uitkering aanvragen met desnoods een voorschot?
    Ik zou eventueel deze kwestie bespreken bij het juridisch loket/ je advocaat.

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

volgens mij als je nog niet gescheiden ben is zijn geld toch nog jou geld? of ben ik nu kippig?

4. gien

gien Fanatiek lid

Jan 30, 2008
    1,876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    idd! en het is ook wel zo netjes vind ik om zijn 'gezin' nog te onderhouden tot jullie officieel gescheiden zijn..

nu moet jij maar proberen rond te komen met je kindjes van het bedrag dat hij 'schenkt' want ik neem aan dat dat bedrag ook nog niet vaststaat? (alimentatie voor de kids) schandalig vind ik het!

hoop dat je gouw een baan zult vinden en verder kan met je kindjes!

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    tja officieel is zijn geld ook de mijne maar als ik geen pasjes heb en hij me niks geeft kan ik geen kant op :(
    *ga morgen juridisch loket even bellen*

Onderhoudsgeld staat nog niet vast inderdaad, ik weet pas sinds afgelopen donderdag dat hij wil scheiden dus zover zijn we nog lang niet :(

6. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    En heb je het juridisch loket al gebeld? Ik weet niet hoe de verstandhouding met je man nu is, maar ik vind het op zijn zachtst gezegt niet netjes dat hij dit zo aanpakt. Jij weet pas sinds donderdag dat hij wil scheiden, hij zal toch moeten begrijpen dat je tijd nodig hebt om een baan te vinden? En tot de scheiding geregeld is, is zijn geld ook jou geld. Kun je de bank niet bellen en een pasje aanvragen? Staat de rekening ook op jou naam?

Heel veel sterkte de komende tijd.

7. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Brabo in België
    zijn bank zit in engeland, en vanuit nederland kan ik vrij weinig regelen. zeker omdat EN de rekening niet op mijn naam staat EN ik het nummer niet weet.

tja... hij heeft al gevoelens voor een ander (een vriendin van me hier op zp) en heeft die persoon verteld dat t allang over was tussen ons maar nog niet definitief en de keren dat hij zo lief voor me deed was allemaal schijn.

tja...... hoe zou onze verstandshouding zijn nu :( 3x niks.....

8. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

wat je kan is bijstand aanvragen, dus in jouw situatie zeker doen na het weekend. Dan heb je in iedergeval inkomsten en kun je vanuit daar verder.

9. luckybird

luckybird Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,274
    0
    0
    NULL
    NULL
    #9 luckybird, Dec 31, 2011
    Last edited: Dec 31, 2011
    lekkere kerel. Hoe ben je getrouwd? In Nl en in gemeenschap van goederen? ALs het geld net zo goed van jou is, zou per direct mailen dat je beschikking wilt hebben over jullie geld tbv dagelijke eerste levenbehoefte van jou en de kids. Mailen die handel (kijk anders even op je overschijving wat het banknummer van jullie en/of rekening is en vraag bij de bank een pasje aan als het echt niet anders kan (niet goed voor de relatie, maarja...). Laat hem maar een smak storten en geen klein bedragje voor "wat te eten". Meest logische lijkt dat pas als jullie gescheiden zijn jij je eigen broek moet ophouden, maar ja de regelgeving kan daar anders zijn of zijn jullie destijds in NL getrouwd met NL nationaliteit?

Kan je misschien logeren bij je familie? Verder inderdaad maar snel werk zoeken, succes en sterkte.

10. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Jeetje... ik vind dit echt heel erg voor je. Wat zal jij momenteel in een achtbaan van gevoelens zitten zeg! Dat hij gevoelens heeft voor iemand anders, tja, hoe erg ook, dat kan gebeuren. Maar hij toont met dit gedrag 0,0 respect voor jou en dat terwijl jij wel zijn vrouw bent en de moeder van zijn kinderen.

Hoe gaat het met je kinderen? Begrijpen ze wat er gebeurd? Ik zou inderdaad meteen bijstand aan gaan vragen en misschien kom je ook in aanmerking voor urgentie voor een woning? Kun je bij de gemeente navragen. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Zij kunnen je vaak ook wat op weg helpen met alle juridische dingen die er geregeld moeten worden. Er komt zo veel op je af.

Sterkte!

Share This Page