Hallo dames, Op 9-2-2013 ben ik bevallen van een kleine meid. Ik ben naar ziekenhuis gegaan met buikpijn en beetje bloed na afwegen. Eenmal in ziekenhuis kreeg ik heftige bloeding en baby vond het niet zo fijn meer in mijn buik. Na echo kwamen ze er achter dat ik nog amper vruchtwater had en mijn bbm was nog maar 1cm. Ik had inmiddels weeen en bij elke wee kreegbaby het zwaar. Binnen paar minuten werd besloten om een spoedkeizersnee te doen en ik werd met spoed naar de operatiekamer gebracht. Omdat ik bloedverdunners spuit maakte men zich zorgen over bloedverlies,maar alles ging goed en ons meisje werd snel gehaald. Zij was op dat moment 32w4d. Julia woog 1396 g maar kon zelfstandig ademen. Vandaag was ze 1530 g, zondag hebben ze infuus eruitgehaald. Zij krijgt 23ml elke 2 uur ( ik ben aan kolven) via sonde voor de rest doet ze alles zelfstandig. Er is ons verteld dat we er vanuit moeten gaan dat ze pas op de uitgerekende datum naar huis mag,maar natuurlijk hoop ik dat het toch wat eerder word. Hoe snel mochten jullie kindjes naar huis? Ik kan echt niet wachten om haar hier te hebben
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje! Onze dochter mocht rond de uitgerekende datum mee naar huis.
Gefeliciteerd! Hier mochten de dames na iets meer dan 5 weken mee naar huis, zo'n 2,5 week voor de uitgerekende datum. Maar er waren ook kindjes die wel tot de uitgerekende datum moesten blijven. Mijn dochters wogen 1500 en 1650 gram. Het is moeilijk, maar heb geduld, de dag dat ze mee mag komt sneller dan je denkt hier vertelden ze het trouwens drie dagen vooraf en de twee weken daarvoor duurde het mij allemaal te lang en dacht ik evht dat ik tot de uitgerekende datum moest wachten. Opeens ging het hard en waren ze klaar voor ontslag! Gaat alles met jou verder goed?
Gefeliciteerd! Ik ben bevallen met 28 weken en onze zoontjes hebben ruim 8 weken in het ziekenhuis gelegen. Dus wel voor de uitgerekende datum mochten ze mee naar huis. Ik vond het eind enorm lang duren, ze moeten zelf leren drinken en zich goed warm houden. En dat drinken duurde maar en duurde maar, en ineens hadden ze het beide door en dronken ze de flesjes zelf netjes leeg inplaats de helft nog via de sonde. En dan gaat het ineens heel snel. Binnen een paar dagen mochten ze toen mee naar huis. Hoe is het inderdaad met jou? Sterkte voor de komende tijd want het gevlieg naar het ziekenhuis is enorm vermoeiend.
Gefeliciteerd met je mooie dochter!! onze kindjes zijn geboren met 30 weken: 1.260, 1.360, 1.450gram. Ze mochten na 5,5 weken naar huis, met precies 36 weken.
Hallo, Ik ben bevallen op 1 oktober 2011 van mijn zoontje op 32weken. Hij mocht mee naar huis op 28 oktober 2011. dus net geen 4 weken later. Mijn zoontje woog wel met de geboorte al 2 kilo 230. Dus dat heeft ook een grote rol gespeeld. Hij dronk vlug zijn flesjes helemaal op en groeide zeer snel. Hij woog net geen 3 kilo als hij naar huis kwam. Hopelijk gaat alles goed met je meisje? Heel veel sterkte toegewenst in deze heftige periode meid.
Van harte gefeliciteerd met je kleine meisje! Wat fijn dat ze het zo goed doet! Onze kleine is geboren met 32.5 en was 1550 gram... Ze mocht met 39 weken naar huis.. Toen woog ze 2300 gram. De laatste weken heeft ze op de kinderafdeling gelegen en mocht ik bij haar blijven. Met haar was verder ook niets meer aan de hand behalve weinig groeien en moeizaam de flesjes leren drinken. Ook hield ze zich toen nog niet goed warm. Ze heeft tot 2 maanden na de uitgerekende datum denk ik wel kruikjes nodig gehad. Sterkte voor jullie en geniet van jullie kleine meid!
Gefeliciteerd! Hoe doet ze het?! En hoe gaat het met jullie? Onze dochter is met 34+1 geboren, woog 2170 gram en mocht na 1,5 week al mee naar huis! Wel met sondevoeding... Hier zijn we in het ziekenhuis in getraind. Anders had ze nog niet mee gemogen. Succes!
Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine meid! Zo te lezen doet ze het goed zeg. Klein vechtertje! Onze meid mocht helaas pas met 42 weken naar huis, geboren met 1735 gram en 41 cm. Ze woog rond de uitgerekende datum bijna 4 kilo. Maar mijn dochtertje is een uitzondering zo te lezen, de meeste kindjes mogen gelukkig sneller mee!
Gefeliciteerd! Onze zoon is geboren met 31 wk en was thuis met 36 wk. 35 wk is beetje het omslagpunt waar meeste kindjes alles zelf goed leren drinken en geen bradys meer hebben. Dan kan het snel gaan. Dat is helaas niet voor alle kindjes zo. Sommige hebben net iets meer tijd nodig. Om teleurstelling te voorkomen kan je beter wel de uitgerekende datum aanhouden, dan valt het opeens reuze mee als ze eerder mogen
Hoi, gefeliciteerd met jullie kleine meid! Ik ben met 27,0 bevallen. Zoontje heeft bijna 13 weken in ziekenhuis gelegen en kwam 2 dagen voor de uitgerekende datum thuis. 8 weken in het academisch ziekenhuis en 5 weken in het streekziekenhuis. Vanaf begin af aan hebben wij ons ingesteld op thuiskomst rond de uitgerekende datum. Waarom het lang duurde was het zelfstandig ademen, duurde erg lang en daarna het zelf leren drinken. Want hij verslikte zich steeds en daardoor veel incidenten, enz. Pas toen de verpleging had bedacht er meer johannesbroodpitmeel in te doen ging het goed. En toen hij eenmaal naar huis mocht hoorden we dat erg kort van tevoren. Was toch ook wel even schrikken want dan moet je het zelf doen. Erg wennen maar is allemaal goed gekomen! Succes nog even!
Hier ook johannesbroodpitmeel omdat ze moeite hadden met leren drinken. Vraagje; zijn jullie hier nog vanaf gekomen? Onze meiden hebben het nog nodig anders vliegt de fles erin. Sowieso geven ze altijd nog wat melk terug. Had eigenlijk gehoopt er na een paar weken tot maanden mee te kunne stoppen...
Gefeliciteerd met jullie meisje! Mijn dochter is geboren met 34,5 en mocht 17 dagen later naar huis. Zij deed alles gelijk heel goed. Haar voorwaarden waren goed drinken en aankomen. Ze moest een bepaald gewicht hebben maar mocht toch eerder naar huis want ze zou dat gewicht waarschijnlijk in het weekend halen en dat wilden ze ons niet aandoen. Het was dus gebeld worden dat we haar smiddag kunnen meenemen na de controle en voeding.
Hallo dames, bedankt voor alle reacties. Onze kleine dame doet het echt goed. Vandaag woog ze al 1600 g en vandaag al 40 ml gedronken uit mama's borst. Ook drinken uit het flesje gaat echt goed. Ze heeft nog sonde omdat al dat drinken erg vermoeiend is,maar ze zullen haar zo veel mogelijk bij mij aan de borst leggen. Zij heeft ook bijna geen alarmpjes en herstelt altijd zelf. Iedereen hier is echt verbaasd over hoe goed ze het doet dus daar zijn wij ook erg trots op. Nou ja nu nog ff volhouden en volop genieten van onze meid. gelukkig herstel ik zelf ook erg goed, ik loop gewoon normaal en heb nog maar heel kleine beetje pijn, niet te geloven dat mijn keizersnee pas anderhalf week geleden was. De reden trouwens was loslatende placenta, het was al voor de helft los toen ze onze baby hebben gehaald, dus wij waren echt net op tijd.
Gefeliciteerd met je dochter! Wat goed dat ze al aan de borst drinkt, 40ml is al best veel! Mijn dochter is met 30w4d geboren, en kwam met 35w6d thuis, mijn zoon is met 34w2d geboren en kwam met 36w6d thuis. Beide kinderen hebben geen complicaties gehad, ik had 2 spontane natuurlijke bevallingen, de reden is nooit officieel achterhaald maar we vermoeden een zwakke baarmoederhals.
Hallo Ik ben 29 januari bevallen met 30+5 (was 5 april uitgerekend). Gelukkig gaat alles goed. Onze zoon was met de geboorte 1936 gram. Bij ons werd ook verteld dat we uit moesten gaan van de uitgerekende datum, maar inmiddels heeft de arts aangegeven dat hij waarschijnlijk over 2 weken naar huis mag (moet tot volgende week aan de monitor liggen) Uit ervaringen van anderen heb ik wel begrepen dat ze bijna allemaal voor de uitgerekende datum naar huis mogen
Gefeliciteerd en wat fijn te horen dat ze het zo goed doet. Hier zeiden ze ook dat je rekening moet houden met de uitgerekende datum. Onze kleine is met 35 weken geboren en heeft 10 dagen in het ziekenhuis doorgebracht. Hij woog bij geboorte 2540 en was 48 cm. Het was bij ons wachten tot hij 2 dagen kon laten zien alles binnen te houden. Duurde ff, maar ineens zag hij het licht
Hallo, na een moeizame Zwangerschap met in totaal 10 ziekenhuis opnamens ivm uitdroging de 11e keer opgenomen op de hige care ivm hellp en groeiachterstand van de kleine. Na 48 uur op de hige vare gelegen te hebben stabiliseerde alles gelukkig een beetje en de kleine deed alles nog goed. Na 4 weken ziekjus ging het met mij zelf heel slecht bloeddruk van 190/140. Dus hadden ze mij aan de ctg gelegd heb er 10 uur achter elkaar aangelegen en was weer op de hige care geplaatst met ctg en alles. Ik was zo ziek dat ik alleen maar sliep en aan het overgeven was maar de baby deed het nog goed. S'nachts werd ik wakker gemaakt om half een en stonden er 4 artsen om me heen met het bericht we gaan u zo mee naar de ok nemen voor een spoed sectio.. Mijn vriend kon er niet eens bij zijn.. Hij werkt in Duitsland en t is 2 uur rijden. M'n schoonmoeder woont in de buurt en daar wilde ze nog op wachten en ze was net optijd. Baby gelijk naar de neonatoloog en al me 32,1 week geboren maar ernstig dysmatuur 945 gram.. En immatuur ivm met zijn gewicht en lengte ect voor de duur an de zwangerschap.. Ik voel mij nu zo machteloos en zit nog steeds hele dagen te huilen en huilen als ik thuis ben hoop zo dat alles goed komt met ons mannetje iedereen die door t zelfde heen gaat succes en sterkte!!
Hij heeft nog steeds JBP. Wel minder dan eerst maar tot nu toe kan hij niet zonder. Geen idee hoe lang hij het nog nodig gaat hebben. Ben nu aan het oefenen met diksap in een oefenbeker (hij is nu net 6 maanden gecorrigeerd), en daar doe ik geen JBP in. Dat drinkt hij kleine beetjes. Gaat steeds klein beetje beter.