Hallo, Wij hebben op dit moment 2 kinderen van 4 en 1,5. Ik zou graag nog een 3e kind willen maar manlief is wat terug houdend ivm het financiële plaatje. Ons gezamelijke inkomen is 3100 netto met ongeveer 2400 aan vaste lasten inc. Boodschappen, benzine, luiers en overige uitgaven zoals cadeautjes ed. Beetje rare vraag misschien maar denken jullie dat een 3e financieel zou kunnen? Hoe zit dat bij jullie? Zijn er meer mensen die met 3 (of meer) kinderen van een soortgelijk (of minder) rondkomen? Ik ben benieuwd naar jullie mening. Veel liefs
Wij hebben na vaste lasten 60 pond per week over en hebben ook 3 kinderen. T vergt creativiteit maar het kan zeker
Je houdt 700euro over na alle mogelijke kosten? Dan zou ik zeggen: ja. Maar goed, ik weet niet hoe jullie standaarden zijn.
Ligt er helemaal aan welke prioriteiten je hebt. Je zal er wat voor moeten inleveren, een kind kost immers gemiddeld een ton voordat ie t huis verlaat. Maar of dat dus opweegt tegen de kinderwens kan alleen jij( en je man natuurlijk) bepalen.
dus theoretisch gezien kunnen jullie 700euro sparen elke maand? Ik zie geen bezwaren hoor! Als de wens groot is; go for it!
Lijkt me geen probleem. Bovendien zijn een 2de en derde kindje vaak goedkoper dan de eerste omdat je veel dingen al hebt. Denk aan een wagen, babykamer, en de rest vd babyuitzet. Je zal vast extra kosten maken maar veel dingen heb je al. Je kan wat minder sparen maar ik zou het probleem niet zien om eerlijk te zijn. Bedenk wel of je wil blijven werken als je dat nog doet en wat je dan financieel moet inleveren
Hebben jullie netto 700 euro pm over? Dan denk ik dat t wel lukt, Ik doe het met 3 kids voor 400 pm maar daar doe ik boodschappen, luiers enzo van
Nou...nu kan het wel... Maar in de toekomst gaan grotere kinderen wel meer kosten. Nu kun je natuurlijk nooit in de toekomst kijken...maar als dit het loon blijft dan vind ik het wel krap. Maar goed, uiteindelijk is niks zeker in het leven en ook niet een salasris.
Ik zou niet zien waarom niet. Als ik kijk wat mijn oudste nu kost. Is hij goedkoper als baby en peuter. 3100 in niet weinig en tegen de tijd dat ze duur worden neem ik aan dat er ook wel meer inkomen is. (hier komt er bijvoorbeeld ieder jaar 3% bij)
Ik denk ook dat je niet in het nu moet denken. Later zijn kinderen veel en veel duurder, clubjes, sportlidmaatschappen, grote maten schoenen, geen kinderkleding prijzen meer. En dat is dus al in de puberteit... Opleidingen willen volgen. De eerste jaren redt je het wel, maar niemand kan in een glazen bol kijken..
Maar dat vind ik zo vreemd ik hoor het ook van anderen wel hoor. Maar mijn oudste is echt goedkoper als mijn baby of peuter. Ondanks zwemles en sportclub. Maar misschien ligt dat ook wel aan mij hoor
Ach, mijn ouders hebben het met veel minder moeten doen en dat met 4 kinderen. en echt, we zijn niks tekort gekomen hoor we konden sporten, muzieklessen, kleding enz.het is maar net waar je prioriteiten liggen. we hebben geen rijbewijs van onze ouders gekregen, of een flinke pot met geld voor de eerste inrichting van ons huis, dat was er gewoon niet. maar hebben we dit gemist? nee, echt niet. hier hebben we zelf voor gewerkt en daar zijn we ook niet minder om geworden
Nee, ik ben ook een van 3, maar mijn pa moest er wel hard voor werken altijd....en dat hoor ik nog wel eens terug . Maar goed. Het komt ook altijd wel goed. Maar Edelweiss, jou oudste is toch 5 of niet? IK heb het over kinderen die ouder zijn maar nog wel thuis. Mijn zus heeft twee oudere jongens en verteld mij regelmatig dat het heel kostbaar is nu. Vooral qua kleding kopen etc. Niet alle kinderen zijn dan nog tevreden met een Hema spijkerbroek...ik noem maar wat hoor...