Hoi dames, Misschien hebben sommige in andere topics al voorbij zien komen met mijn testen. Mijn situatie 38 jaar Maandag positieve test in handen Dinsdag minimaal bloed verloren met wat slijm. Niet in de pot maar tijdens afvegen waarbij ik wc papiertje een beetje naar binnen duwde voor check( misschien gek maar na die heftige ervaring lees hieronder overgehouden) Door een eerdere miskraam gehad te hebben dan wel 9 jaar geleden en daarna een goed zwangerschap gehad (jongste 8 jaar) Wat na curettage en onderzoeken bleek te gaan ook nog om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap met spoed naar ziekenhuis. Roept dit verlies toch lichtelijk paniek op. Huisartsenpost geweest Nacht aan moeten kijken Geen bloedverlies meer gehad Enkel een bruin sliertje af en toe Ik ben mij bewust dat het alle kanten op kan gaan en dat mijn leeftijd ook hierin een rol speelt Huisarts is gebeld En verloskundige Voor nu kunnen ze niet zoveel word er gezegd en is het hoe rot ook afwachten. Ik hoop op wat erkenning Ervaring
Hoe ver was je in je cyclus maandag? Kan nog soort innestelingsbloeding zijn geweest of een gesprongen bloedvaatje in je baarmoedermond (door zwaar tillen, niesen, seks etc). Ik snap je zorgen hoor, had ik ook na mijn missed abortion en 2x bruinverlies in eerste trimester. Hopelijk is t niks! Heb je al een echo gepland?
Herkenbaar hoor (vooral dat 'naar binnen duwen' en dan speuren...) je weet dat je jezelf gek maakt maar ja je doet het. Als er nu alleen wat bruin is, hoop ik dat je het een beetje los kan laten. Gezien je geschiedenis zou ik zeker de verloskundige bellen. Zeg gewoon dat je bloedverlies hebt (ook is dat nu niet meer zo) en vertel van de vorige keer. Dan mag je vast wel voor een vroege echo, rond 6/7 weken. Natuurlijk alsnog geen zekerheid maar dan heb je wel even beeld en een bevestiging. Is het sowieso niet standaard/gebruikelijk dat je na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap een vroege controle hebt? Hoe dan ook, die eerste periode blijft gewoon superspannend. Ik dacht ook dat deze mis zou gaan, had echt een flinke kledder bloed bij 5 weken. Maar bij de vroege echo met 6 weken was een hartje te zien. Ik zat de uren van de dag weg te kijken, zo langzaam ging het allemaal die eerste 12 weken. En nu schrik ik bijna dat het "ineens" al 18 weken is! Sterkte!