Hoe was jullie cyclus na stoppen pil?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Stephani27, 7 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stephani27

Stephani27 Niet meer actief

Hoiii,
    Begin november ben ik ongesteld geworden na stoppen pil, geen echte menstruatie.
    Hierna was ik dus aan het wachten tot ik voor het eerst echt ongesteld werd.
    Dit was rond 23 december, een cyclus van 49 dagen.
    Ik neem aan dat dit komt door het ontpillen en het daardoor later op gang kwam.
    Maar wat kan ik nu verwachten? Opnieuw een verassing wanneer ik ongesteld ga worden, ik doe sinds gisteren wel ovulatie test zodat ik misschien kan opsporen wanneer die is. Ik voel wel genoeg in mijn onderbak, soms wat krampjes,steken..

2. Stephani27

Stephani27 Niet meer actief

*onderbuik

3. Neanay

Neanay Fanatiek lid

25 mei 2021
    1.250
    996
    113
    Vrouw
    Ik denk echt dat het verschilt per persoon. De een heeft meteen een regelmatige cyclus en de ander heeft dat helaas niet (meteen). Je eisprong zoeken met ovulatietesten is wel een goed idee. Na je eisprong word je ongeveer 14 dagen later ongesteld. Ik ben trouwens in mei gestopt met de pil en ik had meteen een regelmatige cyclus van 28/29 dagen.

4. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Valt helaas niks over te zeggen. De een heeft meteen weer een cyclus en bij de ander duurt het maanden. Gewoon even afwachten dus helaas :)

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Is inderdaad heel wisselend. Hier direct wel een redelijk regelmatige cyclus toen ik stopte voor de zwangerschappen van beide kinderen. Nu in augustus weer gestopt met de pil en elke keer cyclus rond de 28-30 dagen, alleen in november een keer 26 dagen. Hopelijk snel een beetje regelmaat in jouw cyclus.

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.165
    17.178
    113
    Dit verschilt per persoon én per keer, is mijn ervaring ;)

Voor de 1e zwangerschap (pil 6 jaar geslikt): direct regelmatige cyclussen van 24-26 dagen
    Voor de 2e zwangerschap (pil enkele maanden tussendoor geslikt): cyclussen tussen de 28 en 35 dagen
    Voor de 3e zwangerschap (pil 1,5 jaar geslikt): drama, ging echt alle kanten op, cyclussen van 40+ dagen

Afgelopen augustus opnieuw met de pil gestopt (na zo’n 9 maanden gebruikt te hebben) en direct super fijne, regelmatige cyclussen van 29-30 dagen.

Deel Deze Pagina