Dit klopt.. en omdat wij een kleine badkamer hebben, hebben wij gekozen om deze opnieuw in te delen (een T-muur erin te metselen, waardoor je meer wanden hebt in totaal die je moet afwerken) en er beton cire op te laten maken in de kleur Sahara Dust van pure & original. Dat vond ik veel meer warmte creëeren en beter passen bij de sfeer van boven. Daar hebben we namelijk allemaal aarde/zandtinten op de muur, een visgraat vloer en ook in de badkamer hebben we houtlook tegels op de vloer. Daarom de keuze voor beton cire. Net wat minder strak dan een gegoten wand. Je ziet namelijk structuur en stuc bewegingen..
De wanden bij senso zijn ook met structuur en stuc vegen. Maar, ik geloof dat ze eerder ander materiaal voor de wanden hadden, dus ik weet niet of dat nog anders was toen jij er geweest bent. Bij ons zie je in ieder geval dus wel structuur, lijkt wel wat op beton cire in dat opzicht.
Dankzij jouw opmerking over de cleaner viel bij mij het kwartje waarom ik sinds enkele maanden meer vlekken zie op onze vloer. De cleaner die ik volgens onze verkoper moet gebruiken (deels marketing, I know..) was op en vind die niet goedkoop (750ml voor 29,95 euro ex 6,95 verzendkosten) dus gebruik ik sindsdien allesreiniger van de AH of Ajax. Na jouw opmerking toch maar weer de cleaner gekocht, vandaag binnen en vanmiddag gebruikt en het verschil is echt zichtbaar. Bij allesreiniger blijft een laagje zeep achter en bij deze niet. Van man kreeg ik zojuist soort van op mijn kop, mag hier niet meer op bezuinigen . Dus voor dames die nog geen ervaring hebben: mijn tip is gebruik een reiniger speciaal voor gietvloeren. Voor wie op zoek is naar een fijn dweilsysteem. Ik heb er een van G.reenspeed. Geen gedoe met emmers en gedoseerd water.
Ja he haha. Het allerbeste kan je gewoon reinigen met water en dan af en toe de PU cleaner. Dit hoeft echt niet te vaak!
Dat is inderdaad prijzig. Ik heb van senso onderhoudstips gekregen, daarin wordt deze aangeraden: https://www.bol.com/nl/nl/p/dr-schutz-pu-reiniger-750-ml/9200000086556026/, scheelt meer dan 10 euro. En voor vlekken evt de Elatex reiniger. Hebben jullie nog een extra reiniger nodig voor vlekken of wordt de vloer gewoon prima schoon?
Ja, die zag ik ook, maar het schrok mij af dat mensen schreven dat deze stinkt. En de cleaner die ik gebruik ruikt echt lekker. Ben benieuwd naar jouw ervaring. Wil je laten weten wat jij ervan vindt? Ik weet niet hoe het zit hier met reclame maken (niet mijn intentie), maar misschien is dit een optie voor je? https://www.epoxywinkel.nl/vloeronderhoud-startpakket is nu voor de helft (en ik kan het weten, heb in 2019 de volle mep betaald) Dan heb je eco en power cleaner en Elatex met het blauwe etiket (drie flesjes geloof ik). Top spul. Op het snoer van de boor van de klusjesman zat zwarte olie, wat een drama, maar dankzij Elatex alles eruit gekregen. Hetzelfde geldt voor balpeninkt en nog wat stomme dingen. Wat er ook gebeurt: direct schoonmaken, hoe korter het intrekt, hoe beter.
Ja, misschien dat ik jouw pakket dan ga bestellen. Hoewel ik op deze website ook de dr schultz en elatex nog weer goedkoper zag: https://www.cleanioshop.nl/dr-schutz-pu-reiniger-750ml-fles.html Kwam ik doordat ik de advieslink voor onze wanden van senso volgde voor een reiniger daarvoor. Moet nog gaan bestellen, want we wonen er nog niet, haha.