spuiten

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zara75, Sep 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Dit is de 2e behandeling waarbij ik hormoonspuiten moet zetten.Heb er nu 2 gezet, maar het prikken zelf is best pijnlijk.Ik hou hem goed warm voor ik hem zet dus het inspuiten is goed te doen.Maar ik ben erg slank dus er is weinig vet op m'n buik te vinden...
    Maar hoe jas ik die spuit er snel in?
    Ik durf het niet snel te doen.Zijn er nog truukjes?

2. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Ik doe het ook langzaam hoor, laat de naald er als het ware inglijden, maar ik heb wel een vetrolletje, haha. ;)
    Ik ga dan in de bank een beetje voorover zitten, dan ontstaat de vetrol en daar knijp ik dan stevig in en dan voel ik de naald eigenlijk niet. :D
    Mijn man heeft het één keer gedaan en die deed het snel en toen deed het wel pijn, dus dat was meteen zijn laatste keer.

Daarna spuit ik 'm ook heel langzaam leeg. Oh ja en een half uur van tevoren uit de koelkast.

3. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

Sep 8, 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik zet de spuit er snel in, maar spuit het langzaam leeg...
    Het moet toch gebeuren denk ik dan, maar ik doe het wel alleen, en als mijn man erbij zit, moet ie zijn mond houden anders lukt het me niet.

Alleen heb ik wel voldoende vetrolletjes, zijn die toch nog ergens goed voor ;)

Succes,

liefs C.G

4. Annerie

Annerie Bekend lid

Jul 22, 2006
    925
    0
    0
    Ik heb genoeg vetrolletjes bij m'n navel, dus spuiten was voor mij geen probleem.

Ik vond het juist het prettigst om de naald er snel in te "jassen" en voelde er niets van. Wel langzaam leegspuiten. Ze zeggen dat je na het inspuiten de naald er nog 10 seconden in moet laten zitten om de vloeistof goed te laten uitlopen.

5. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

May 6, 2006
    2,258
    2
    38
    West Nederland
    Oh ja, dat doe ik inderdaad ook!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik stop de spuit een kwartier voor het zetten in m'n bh.
    succes gegarandeerd! :)
    Misschien moet ik eens een ijsklontje op m'n buik drukken voor het prikken...

7. Sens

Sens Bekend lid

Jun 24, 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    ik heb ook een vetrolletje om de spuit in te zetten. Langzaam of snel maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. De naald in je is "mijn grootste angst". Naaldenfobie is niet handig hahaha. Maar gelukkig meestal gaat het goed...soms zit ik 5 minuten te kijken naar die spuit en dan denk ik..erin moet ie toch..en als ik terug denk aan de Clomid..dan liever dit..;). Ow klinkt nu heel erg...nee praktijk valt wel mee...alleen was ik wel erg geschrokken toen ik vorige week vrijdag een adertje raakte...een flinke blauwe en beurse plek tot gevolg.

Suc6 iig Zara....helaas geen echte tips van mijn kant...

8. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    Ik lees jullie topic hier en vraag me af waarmee en waarom jullie spuiten. Ik las al dat iemand schreef over terugdenken aan clomid, dan liever spuiten.

Ik heb nu net 100 mg clomid gehad en ik kan er heel slecht tegen. Dit heb ik in het ziekenhuis aangegeven en ik wil liever geen 150. Dit trek ik echt niet, huilen, hormonen en woedeaanvallen, super extreem. Uiteraard moet ik eerst wachten of mn eitje nog iets groeid, maar ze gaf aan dat anders beter kan spuiten! Ik heb nog maar niet verder gevraagd, maar is dat beter dan clomid?

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik reageerde veel beter op de spuiten, ik hoefde maar de laagste dosis en met clomid net als jou 150. Ik had veeel minder bijwerkingen met het spuiten. Voordeel van spuiten is is dat als er na 14 dagen ofzo nog geen follikel te zien is dat ze de dosis verhogen zodat je nooit een ronde weggooit. Bij clomid was het bij mij iedere keer maar afwachten of er iets gebeurde. Ik spoot puregon trouwens.

10. Sens

Sens Bekend lid

Jun 24, 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    project ik spuit liever ik had van de clomid zoveel bijwerkingen. Echt zweetaanvallen, humeur wat ik niet meer trok...het spuiten is een verademing nu om de eicelrijping op te wekken..alleen tja die spuit ;)....ik spuit overigens met gonal-f.

11. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

Jan 19, 2008
    6,317
    216
    63
    Hoi hoi meiden,

Ik gebruikte (na 2 pijnlijke rondes prikken) ook steeds even een ijsklontje om de plek van het prikken te verdoven. Dit werkte bij mij echt goed!

Veel succes met het spuiten!

Groetjes ELke

12. project

project Lid

Aug 8, 2008
    20
    0
    0
    Friesland
    Hoi allen,

bedankt voor de reacties, morgen ga ik voor de tweede fm, dus het is even afwachten. Maar ik ben er wel over uit dat ik geen clomid meer gebruiken wil. Als het inderdaad minder bijwerkingen heeft, dan maar spuiten!

13. Sens

Sens Bekend lid

Jun 24, 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    nou project eenmaal die naald erin dan is er niets meer aan hoor. Heel veel succes in ieders geval met de follikelmeting en deze ronde en in de toekomst (mocht het nog nodig zijn) met spuiten!

14. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    foutje

Share This Page