Zorgverzekering 2025

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Linn93, 16 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn93

Linn93 Actief lid

30 okt 2022
    167
    113
    43
    Vrouw
    Hallo medeforummers,

Inmiddels zijn we 2 jaar bezig voor het krijgen van een kindje samen.
    Nu mogen we volgend jaar beginnen met IUI, mogelijk dat er daarna nog IVF/ICSI nodig gaat zijn (afhankelijk van de nieuwe semenanalyse van mijn partner).

Nu heb ik bij de meeste verzekeraars gevonden dat een poging telt als er eicellen gepuncteerd zijn, alleen bij Aetens stond er voor 2024 dat dit ging om rijpe eicellen (stond nog niks over 2025 op).

Hebben jullie tips waar op te letten? Kon verder nergens echt een overzicht vinden van de verzekeringen die rijpe eicellen aanhouden als poging.

2. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Hoi, een overzicht is er niet maar de meeste verzekeraars houden rijpe eicellen aan. Ik was (en ben) bij menzis verzekert en daar was ook “rijpe eicellen”.
    IVF ICSI wordt vanuit de basisverzekering vergoed dus ik gok erop dat het overal dezelfde voorwaarde zijn.

Linn93 vindt dit leuk.
  3. SamaMari14

28 sep 2023
    68
    19
    8
    Vrouw
    Dan nog een andere vraag over zorgverzekeringen:
    Is er hier iemand met een zorgverzekering die een contract heeft met UZ Gent waarbij je in 2025 ook niet hoeft voor te schieten?

We gaan volgend jaar toch nog een poging wagen, en bij ASR bleek dat fertiliteitsbehandelingen niet in het contract met UZ Gent opgenomen waren, moesten we alsnog alles voorschieten... dus voor de dames met Ditzo/ASR en mogelijke buitenlandplannen: bij hen wordt je zeer slecht geholpen en duurt het echt heel erg lang voordat je je geld terug hebt.

Ik hoor het graag!

4. wensmamsie

17 mei 2024
    12
    1
    3
    Vrouw
    Hey lieve vrouw!

Gent heeft mij VGZ aangeraden, maar ivm een nieuwe baan zie ik nu dat IZZ (collectieve verzekering) ook een mogelijkheid zou kunnen zijn. Het valt onder VGZ, maar met al dat gedonder met ASR ben ik toch een beetje huiverig om voor een paar tientjes minder onvoorbereid ergens in te stappen...

Echt, dat ASR. Wát een kut partij zeg. Voor allen die meelezen, bovenstaande bericht is ook wat wij hebben meegemaakt, maar dan een volledige afwijzing + UZ Gent & Ombudsman geven beide aan dat ASR hier een handje van heeft. Alles om zo min mogelijk te hoeven betalen, nemen geen tijd om je dossier goed te bekijken. Proberen alles af te schuiven op wetenschappelijk bewijs, zelfs als je problemen (die zij zelf aangegeven) aansluiten op hetgeen dat er bewezen zou moeten worden. Ik sluit hier écht nooit meer een verzekering af. Wát. Een. Verschrikking.

5. SamaMari14

28 sep 2023
    68
    19
    8
    Vrouw

Hoi Wensmamsie, jeetje wat ontzettend naar zeg! Heb je uiteindelijk wel je gelijk gekregen of moest je het allemaal zelf betalen? Verschrikkelijk... en dan heb je het al zo zwaar met alles. Ik wil ze eigenlijk nog een keer een brief sturen over hoe erg het voor ons was dat ze zo zakelijk en onpersoonlijk waren, maar heb daar nog niet de energie voor gevonden.

Ik ben uiteindelijk naar CZ overgestapt, heel goed geholpen door de klantenservice (erg empathisch!) en nu nog even kijken of de machtiging etc. erdoor komt maar ik heb er wel vertrouwen in dat dat gaat lukken (Gent zei zelf nooit last te hebben gehad met CZ-verzekerden).

Wat heb jij uiteindelijk gedaan? En gaan jullie binnenkort ook weer een traject in?

Succes in ieder geval! <3 <3

6. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.271
    8.716
    113
    Vrouw
    Bij vgz staat er echt bij dat het telt als een poging als er een punctie is gedaan, ongeacht of er wel/geen rijpe eicellen zijn verkregen.

7. Kramertje

Kramertje VIP lid

4 apr 2019
    7.270
    5.870
    113
    Vrouw
    Daarom zeg ik ook bij “de meeste verzekeraars”. Inmiddels kan het ook best veranderd zijn.

Mim89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina