Ervaringen groeiachterstand

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Tara26, Jan 19, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Gisteren CTG gehad maar mijn ventje wilde niet meewerken dus zo weer naar het ziekenhuis voor een CTG.
    Verder is hij erg actief, dus dat is een goed teken, de gyn ziet vooralsnog geen reden om eerder in te grijpen.
    Dus als het zo goed blijft gaan mag ik rondlopen tot de bevalling zelf begint.

@ beagle

Hahaha ik zie het al voor me, don't mess with a pregnant women he :D
    Begin van de zwangerschap had ik niet zo'n last van de hormonen maar sinds ik over de helft ben ga ik het steeds meer merken;)

2. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hoe gaat het nu met je mannetje? :) weer goed op schema?

liefs x

3. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Ik heb morgen weer een groeiecho dus ben ook erg benieuwd :D

4. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Hier ook een lief dysmatuurtje geboren. De echo's gaven aan dat hij iets groter zou zijn dan hij daadwerkelijk was, maar klein was hij. Laatste weken van de zwangerschap elke week CTG, echo's en dopplers van de navelstreng. Hij 'deed' het redelijk, maar ik vond de laatste 6 weken en de 1e 6 weken erg zorgelijk, in mijn buik bewoog hij weinig, geen kracht dus. Ik lees wel eens verhalen van moeders met dysmatuurtjes die na een dag naar huis mochten, maar volgens mij is dat meer uitzondering dan regel.

Zo'n kindje heeft vaak gewoon opstartproblemen (temp en glucose). Bij ons hield dat in: opname op de neo afdeling, maagsonde, infuus, 10x per dag hielprikken (zulke blauwe voetjes!), niet aan de borst kunnen drinken, niet huilen want geen kracht etc. Het is nu echt een lekkere baby met spekrandjes, maar dat heeft wel even geduurd.

Heel veel sterkte en succes: lees je goed in, dat heb ik niet gedaan uit een soort van: het zal wel loslopen idee (ik verwachtte toch wel 6 pond) en ik was dus onaangenaam verrast over wat er allemaal bij kwam kijken en wat het inhield

Hopelijk heb je een goeie echo en groeit die kleine nog wat door!

5. Tara26

Tara26 Bekend lid

Apr 7, 2010
    783
    0
    16
    Tygo is geboren op 15 februari om 12.29 uur dmv een keizersnee.
    Hij groeide niet meer en woog bij de geboorte 2053 gram.

Hij doet het super, alleen heeft hij nog moeite met drinken en ligt hij nog in het ziekenhuis. Hij heeft nog niet genoeg kracht om alles leeg te drinken en komt ongeveer op de helft (20ml)...

Zodra dit goed gaat mag hij naar huis :D

6. kimv

kimv Fanatiek lid

Jul 8, 2009
    1,055
    0
    0
    Heel erg gefeliciteerd en fijn dat het zo goed gaat.

groetjes kim

7. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

Feb 12, 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven

Ik herken het van mijn jongste dochter.Bij de groei echo kwamen ze achter,dat ze een groeiachterstand had.
    Toen werd ik door de vk overgedragen aan de gyn.Die heeft 't een en ander onderzocht.
    Mijn placenta was goed,had 3 bloedvaten in de navelstreng,maar!!!!! te weinig vruchtwater.
    Ze hadden uitgerekend,dat als ze met 40 weken was gekomen,ze 2900 gr had gewogen.Nu is ze met 38.5 week ingeleid en woog 2785.
    De oorzaak was niet dat ze het niet goed deed,maar mijn schoonmoeder was ernstig ziek.Helaas is ze op dezelfde dag overleden,als mijn dochter geboren.

Nu weken later realiseren wij ons,dat bijna 5 jaar terug onze oudste ook vrij klein en licht(2750 gr bij 40+3)geboren was en dat ik toen ook weinig vruchtwater had.Ik was bij allebei weinig aangekomen.

8. Jasnoo

Jasnoo Lid

Nov 9, 2010
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze eerste had een enorme groeiachterstand, ondanks dat het ziekenhuis bij iedere controle vertelde dat er niks aan de hand was. Totdat ik een andere gyn. had; hij deed een dopplertest en het zag er niet goed uit. Binnen 2 uur was hij geboren via een ks: bij 38 weken precies woog hij 2100 gram.

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Tara gefeliciteerd!!!! Hopelijk gaat die kleine man snel lekker doordrinken: liggen jullie wel samen op een kamer? Lekker vaak tegen je aan houden, ondanks dat hij nog wat moeite heeft met drinken kan hij dan wel lekker vaak aan mama snuffelen ;)

Met jou hopelijk ook alles goed? Genieten nu dan maar!

Share This Page