Wie van jullie heeft ervaring met zwangerschapscontroles of zwanger-word-trajecten in het UMCG Groningen of in het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen. Zowel positief als negatief. IK wil namelijk overstappen van ziekenhuis, omdat ik negatieve ervaringen heb met mijn eigen gynaecoloog. Wat ik belangrijk vind is een vast gezicht, iemand die meer inlevingsvermogen heeft dan een komkommer en buiten de kaders durft te denken oftewel iemand die protocollen niet het belangrijkste op aarde vindt.
ik ben in t algemeen in alles zeeeeer te spreken over UMCG dit is mijn 1e kind en loop bij verloskundige praktijk hoogezand... dus heb qua afdeling gyneacologie enzo op umcg niet te maken....
Ik ken zowel het UMCG als het WZA (niet wat zwangerschap betreft) maar mijn eigen gevoel is zoveel beter bij het UMCG. Tevens werd ik er een paar weken geleden door mijn verloskundige opgewezen dat zij eigenlijk altijd het UMCG adviseert wanneer mensen bij haar praktijk (die dus vaak in en om Assen wonen) komen en in het ziekenhuis willen of moeten bevallen. Zij vertelde dat het WZA echt enorm verouderd is vergeleken met andere ziekenhuizen en dat als je bijvoorbeeld tijdens je weeen naar de wc moet, dan moet je de gang over naar de openbare toiletten. Dat samen met mijn eigen gevoel bij het WZA heeft mij ook doen besluiten dat mochten wij naar het ziekenhuis moeten dat we naar Groningen gaan.
Hoi, Ik las je bericht, heb zelf geen ervaring met een van de twee ZH, maar er werken toch heel veel gynaecologen in het UMCG, kun je niet beter van gynaecoloog wisselen ipv van ZH? Wat ik me ook wel afvraag is van welk protocol jij graag wil dat hij/zij afwijkt! groet
Overigens denk ik dat dat "vaste gezicht" sowieso een probleem wordt, naar mijn idee heb je altijd wisselende gezichten wanneer je onder een gynaecoloog valt..
Het herhaalde miskramenprotocol van de NVOG wat internationaal gezien sterk verouderd is. Ik kan geen kinderen krijgen als dit protocol strict gevolgd wordt. Bijv. in belgie en Duitsland zijn ze wel up-to-date en mbv een simpel medicatievoorschrift ben ik wel in staat om zwanger te blijven. Gelukkig zijn er steeds meer Nederlandse artsen die van dit protocol afwijken en vrouwen zoals ik wel helpen.
Zeker niet. De eerste periode heb ik inderdaad wisselende gezichten gehad, maar de afgelopen jaren altijd dezelfde. Dit is ook beleid in mijn huidige ziekenhuis bij bepaalde criteria. Lijkt mij dat mijn ziekenhuis daar niet alleen in staat. Wisselen van gyanecoloog binnen mijn ziekenhuis vind ik geen optie. Eén omdat ik van plan ben om een klacht in te dienen en bang ben dat dit van invloed is op de behandeling die ik zal ontvangen. Ik weet dat dit niet zou moeten, maar voel me daar absoluut niet prettig bij. Twee omdat mijn gynaecoloog hoofd van de vakgroep is en daarmee (indirecte) invloed uitoefent op zijn collega's.
Beadnkt voor de ervaring tot zoverre. Ik hoor er graag meer . Ik heb morgen een afspraak met mijn huisarts i.v.m. overstappen en ik wil ook graag zijn mening horen, maar merk zelf dat ik denk ik een lichte voorkeur voor het UMCG heb. WZA is alleen dichterbij en dat is misschien handiger met de bevalling. Ik moet namelijk in het ziekenhuis bevallen.
Het WZA zh heeft sinds 2 jaar op een andere locatie vruchtbaarheidskliniek zitten voor onderzoeken en controle. Erg prettig ervaren 2 vaste gynecologen. Voor ivf en icsi door je de voor onderzoeken in Assen en het het traject in Groningen. Ben bijna uitgerekend als we gaan bevallen in het WZA nog geen ervaring mee maar veel meiden hebben het erg prettig gevonden.
Ik ben niet echt bekend met het zwanger zijn in het umcg. Ik was onder behandeling in het umcg en ben voor een preconceptioneel spreekuur bij de afdeling obstertrie geweest. Wat een vreselijk mens was dat ze vertelde alleen maar horror dingen en nu blijkt dit voor mij niet eens van toepassing te zijn. Ik was daar dus gelijk klaar. Ik ben naar het martini ziekenhuis geweest en heb daar bij een gyneacoloog een gespek gehad. Totaal anders, had hier een super fijn gevoel. Hier word je tenminste behandeld als patient en niet al nummertje. Daarnaast heb je in het umcg heel veel artsen in opleiding waardoor je vaak ook met verschillende mensen te maken hebt. Ik vind de sfeer die in het martini hangt ook veel prettiger als umcg. Iedereen ervaart het natuurlijk anders maar dit is mijn ervaring. Denk dat het ook af hangt waarvoor je heen moet. Het ziekenhuis in Assen heb ik geen ervaring mee. Succes met het maken van je keuze.
Hier net zo, waarom weet ik eigenlijk niet nooit geen slechte ervaringen met het martini ziekenhuis gehad. Ik ben er een keer op bezoek geweest in het oude vond het toen maar een veroudere bende, mss speelt dat onbewust mee. Bovendien ligt het umcg voor ons dichterbij.