zwanger in de niet meest ideale situatie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Priscilla4, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    hey zwangere meiden,

ik vroeg me af of er meerdere meiden zijn die net als ik heel gelukkig zwanger zijn in de niet meest ideale situatie.. misschien kunnen we in dit topic met elkaar praten over de frustraties die het met zich meebrengt.. reacties van de buitenwereld en elkaar een hart onder de riem steken wanneer dit nodig is...

let me know!!

liefs pris!

2. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ben toch niet de enige neem ik aan??

3. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    hier ook , net zwanger en man krijgt geen vast contract dus afgelopen.
    heeft nu wel iets via uitzendbureau maar zijn op zoek naar vaste baan.

4. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik ben er net na bijna 3 jaar proberen achter dat ik zwanger ben, en hoop in mei mijn vaste contract te krijgen. Nou ben ik daar zowiezo niet zo heel optimistisch over (al meerdere collega's hebben geen contractverlenging gekregen om erg vage redenen) en ik ben bang dat wat dat betreft m'n timing niet ideaal is. Maar eerlijk gezegd ben ik gewoon dolgelukkig om eindelijk zwanger te zijn, baan of geen baan :D

...Maar het zal nog wel spannend worden volgend jaar.

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hoi happy!!

welkom in dit topic ;)

zal even mjn situatie uitleggen..

ik woonde met mijn vorige relatie samen, wouden voor een kindje gaan waren verloofd werd zwanger maar werd miskraam.. om lang verhaal kort te houden, werd op een avond ernstig mishandeld dus ben gevlucht en heb een week bij mijn zus gewoond, daarna terug naar mijn ouders..

omdat ik schildklier probleem heb en de pil nadelig werkt op de med. besloot ik de pil niet te slikken aangezien ik toch vrijgezel was en geen seks heb zonder relatie..

toen kreeg ik een nieuwe relatie meteen aangegeven niet aan de pil te zijn en geen abortus laat plegen mocht ik zwanger raken..
    pil blijft beste anti conceptie..

en nu ben ik dus zwanger.. ben al vanaf dat ik bij mijn zus woonde druk bezig met inschrijven op huizen maar schiet nog niet echt op..
    we wonen nu samen op de zolder bij mijn ouders en de planning was/is dat de babykamer hier ook komt..

gaan wel morgen kijken bij een koopapartement dus hoop dat het wat is..

zo dat is mijn verhaal even in het kort!!

watvoor werk deed je man?

6. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    idd hopelijk krijg je wel je contract!!! ik zal voor je duimen!!

7. Happygirl86

Happygirl86 Fanatiek lid

14 mrt 2009
    2.318
    0
    36
    Provincie Utrecht
    magazijnwerk, maar hij pakt momenteel alles aan.

wat vervelend, maar wel fijn dat je eindelijk zwanger bent en in een goede relatie zit toch? hij vind het ook leuk?

8. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    jah heb een super relatie, en ookal is deze zwangerschap dus niet gepland we zijn helemaal in de 7e hemel!! mijn vriend is heel begaan en elke avond voelt hij even of hij de kleine ook al kan voelen, na elke echo staart hij een uur naar de foto of het geslacht te zien is..

ben ook echt dankbaar voor mn viend en ons kindje!!!

9. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hopelijk vind je man gauw weer een leuke baan!!! het zal best wel wat stress geven :(

10. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    #10 Ikdus, 14 dec 2011
    Laatst bewerkt: 14 dec 2011
    Wij zitten ook niet in een ideale situatie.
    Maar wat is wel ideaal ?

Ik weet alleen dat ik me dit heel anders voor ogen had gezien.
    Ben gewend dingen te kopen wanneer ik wil. Maar dat gaat helaas nu niet meer.
    Wel kleine dingen hoor. Maar spontaan een all in vakantie boeken zit er nu niet meer in. En dan heb ik het niet eens over de kinder kamer die ook over 15wkjes wel klaar moet staan. De tijd lijkt zoo snel te gaan.

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0

Gaat snel heh tegen het eind? Heb je al op marktplaats gekeken? Staat nog veel ook gratis af te halen! Succes!

12. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ooh we hebben geen marktplaats nodig hoor, kopen gewoon alles nieuw.
    Alleen normaal kon dat direct en nu niet meer haha.

Maar goed we hebben nog max 24 weken om alles op orde te krijgen..
    Alleen rond de 30 weken wil ik wel het kamertje hebben.

Eigenlijk nu al, ons kamertje wordt zooo mooi haha.

Hebben jullie al kamers op t oog ? Of nemen jullie niet een complete kamer ?

13. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hier ook niet zwanger in de 'ideale' situatie. Zit nu sinds mei in de ziektewet wegens ivm angsten. We waren noodgedwongen om een huis te kopen wn uiteindelijk de goede keuze geweest.
    Maar we wilden al graag een kindje en hebben doorgezet ondanks dat we wisten dat ik na het aflopen van mijn contract met 70% moest doen. Gelukkig werkt mijn vriend fulltime en heeft een vast contract. We zijn al zo lang bezig om te sparen en zuinig te doen dat we het wel gaan redden :)

14. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ik werd zwanger in een ideale situatie. Ik werkte al 4 jaar bij me baas maar 2 dagen voor me verlof kreeg ik te horen dat ik na me verlof geen contract verlenging kreeg dus na me verlof kom ik in de ww.

Ja wanneer is het HET juiste moment. Er kan nog zoveel op je pad komen

15. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik breek even in. Ik ben zwanger in een "ideale" situatie. Hier hebben we bewust voor gekozen. Als het aan mij had gelegen was ik jaren geleden al aan kinderen begonnen. Wilde altijd jong moeder worden, maar ben inmiddels 30.
    Mijn vriend is (gelukkig) zo verstandig geweest om nog even geduld te hebben.
    Nu hebben we een koophuis en beide een vast contract. We zijn er helemaal klaar voor.
    Maar je weet maar nooit. Er kan van alles gebeuren, zeker in deze crisistijd, waardoor je van de één op de andere dag niet meer in de ideale situatie kan zitten.
    Ik vind het heel knap van jullie dat je ondanks de niet ideale omstandigheden toch voor je kindje kiest. En ook die kindjes groeien gewoon groot en zullen veel liefde krijgen.
    In het leven heb je toch geen garanties. Er zijn genoeg kinderen die in de ideale omstandigheden zijn opgegroeid, maar niet erg leuke mensen zijn en er zijn ook genoeg kinderen die hartstikke leuk zijn terwijl ze niet in ideale omstandigheden zijn opgegroeid.
    En daarbij, een baby maakt het echt niet uit of hij op een zolderkamer bij opa en oma ligt of op een babykamer van 20m2.
    Wie weet waar jullie over een (paar) jaar zijn. Misschien dan wel in de ideale omstandigheden.
    Dus petje af voor jullie hoor! Komt allemaal vast wel goed! :)

Oh, en daarbij...ik ga ook gewoon spullen voor de babykamer van marktplaats halen hoor. Niet omdat we het niet kunnen betalen, maar vind de prijzen belachelijk hoog als er "baby" voor staat en dat weiger ik gewoon te betalen! :)

16. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ik denk ook dat je het juiste moment voor een baby niet kan kiezen. Ik heb ook altijd gezegd jong moeder te willen worden, en had 1 voorwaarde m'n opleiding afronden. Dat heb ik in februari gedaan en vervolgens gelijk begonnen met oefenen :)
    Ik heb tot gister in spanning gezeten of mijn contract wel verlengd word gelukkig word die dat wel maar in minder uren als dat voor ons ideaal zou zijn. Jammer dan, dan moeten we het maar eventjes met minder doen. Ook had ik liever een koophuis gehad en zitten we nu in een huurhuis.. Maar het is ruim genoeg voor de baby zelfs voor 2 of 3..
    Een kindje heeft een hoop liefde nodig en onze zoon hoeft voor mij niet in merkkleding te lopen of alles het duurste van het duurste te hebben. Wij zullen hem alle liefde geven die hij nodig heeft en ondanks wat minder geld op de bank, word hij zeker goed groot gebracht, daar ben ik van overtuigd!

17. Rissie

Rissie Actief lid

12 dec 2010
    166
    0
    0
    ik werk in een kinderdagverblijf
    Den Hoorn
    ik ben op dit moment werkloos. en toch heel gelukkig zwanger

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier nog een. Na mijn studie gelijk zwanger en nog geen baan. Geen recht op een uitkering oid dus we leven op 1 salaris.

Op wat financiele zorgen na, heeeeeeel gelukkig.
    Nog veel gelukkiger met de zwangerschap!

19. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik heb bewondering voor jullie allemaal! Vind ook dat Leenislief het mooi heeft verwoord, zo is het maar net!

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Priscilla, al gekeken bij het appartement? Is het wat?

Deel Deze Pagina