Babynestje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Jozefien85, 25 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wat is jullie ervaring met een Babynestje?
    Bij mijn eerste dochter sliep ze de eerste periode op een aankleedkussen tussen ons in (best lang), omdat ze niet in haar eigen bedje sliep.
    Ik vind dat ook geen probleem. Nu zie ik overal Babynestje en dat leek me een goede oplossing. Is jullie ervaring positief? En hoe deden jullie dat met een dekentje?

2. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik lees mee! Ik wil ook graag zo'n nestje maar zie door de babynestjes-bomen het bos niet meer :) En het prijsverschil is behoorlijk groot dus hoe weet je nou je een goede hebt?

3. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik las een paar dagen terug een artikel waarin een babynestje voor gebruik in eigen bed afgeraden wordt. Het heeft een opstaande gewatteerde rand en als een baby daar met z'n gezichtje in komt, kan hij niet goed ademhalen. Een babynestje onder toezicht dus bijv. in de box kan wel. Ik ga hem niet kopen, maar ik zou eerder kiezen voor een co-sleeper of wiegje op de slaapkamer.

4. sumer93

sumer93 Bekend lid

17 jun 2015
    690
    300
    63
    NULL
    NULL
    ik heb er eentje gekocht en is tot nu toe de beste aankoop geweest die we gedaan hebben! hij kan er heerlijk in liggen in de box of bij ons op de bank/bij ons in bed. en ook heeft hij er de eerste nachten in geslapen in zijn wiegje.
    wel moet ik zeggen dat ik de originele sleepyhead dekluxe heb gekocht.
    deze is namelijk in bijna alle landen al volledig goed en veilig gekeurd, en deze is toch wel aanzienlijk steviger dan die van done by dear, of die mensen zelf maken.

ook zit hier geen elastieke band in, wat je bij done by dear enz wel hebt en dat vertrouw ik niet. plus deze is lucht door latend.

ik ben echt super tevreden, kost wel wat, maar dan heb je wel eentje die 100% veilig is.

5. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Wiegje op onze kamer gaat er zeker komen de eerste maanden, zal eerst nog maar even afwachten hoe het loopt, evt misschien toch maar een co-sleeper. Een sleephead vind ik direct zo duur, maar veiligheid boven alles.

6. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland

Er is idd tijdje geleden door kraamverzorgende dit aangeraden ( werk in de Kraamzorg ) totdat we de nieuwe wiegendood proventie cursus kregen en deze werd geschrapt. Aankleedkussens zijn van plastic en dus niet ademend. Nu word t ter strengste afgeraden.

Babynestjes staat er sinds maand of 3/4 ook weer hij. De hoge staande randen kunnen verstikkend zijn. Zeker als ze heel hoog zijn. Als ze laag zijn kunnen ze nog wel.
    In bed worden zr helemaal afgeraden. Ik zou zo'n ding dus nooit aanschaffen.

7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Voor 100€ heb je een cosleeper. Dus voor dat prijsverschil zou ik toch echt voor een cosleeper kiezen.
    Daarin slaapt je baby zeker veilig.
    Die opstaande randen van een nestje, ik zou me daar niet gerust bij voelen.

Ik heb een Co sleeper van bed4baby.

8. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Ik heb een co-sleeper maar ik ga denk ik ook een sleepyhead bednestje aanschaffen.

Toen mijn zoontje nog baby was (toen had je nog geen bednestjes) wou hij altijd in mijn buurt zijn en daarom sliep hij overdag in de draagdoek òf in de box/op de bank.
    Hij ging pas de co-sleeper in wanneer wij zelf savonds ook naar bed gingen.
    Ik maakte voor hem altijd een "bedje" van een voetenzak zodat hij lekker geborgen lag.
    Maar zo'n bednestje lijkt me fijner en ook veilig tegen van de bank rollen.
    Ook voor op visite en vakanties lijkt het me handig.

Ik zou hem dus alleen gebruiken als ik er "zicht" op heb en niet voor s'nachts.

Deel Deze Pagina