Het is al jammer genoeg dat ik nog maar 1 week verlof heb om volledig van ons zoontje te kunnen genieten maar mijn werksituatie is ook niet om naar huis te schrijven. Ik werk in een contactcenter en in mijn verlof (12-2013) vernam ik dat mijn project waar ik al 12 jaar voor werkte helaas zou stoppen. De klant heeft het contract beëindigd. Er zou voor mij en mijn teamleden gezocht worden voor een plek binnen andere projecten en ik zou hier in maart 2014 meer over horen. Ik heb in 12-2013 wel gelijk een aantal zaken gemeld die besproken waren op basis van mijn toenmalige arbeidsplaats zoals werkuren en ook heb ik aangegeven dat ik niet een volledige training van 2 weken 40 uur kan draaien direct na mijn verlof gezien dit bij bijna alle projecten wel een eis is. Er werd mij toegezegd dat het goed zou komen en ik van mijn verlof moest gaan genieten. Oke, uiteraard wel zo goed mogelijk mijn teamleden ondersteund want ook voor hun was dit een moeilijke tijd. Uiteindelijk heeft bijna iedereen een plek gekregen en twee werden 1 op 1 getraind dus ik had goede hoop dat het met mij ook goed zou komen. We zitten in maart en ik hoor maar niets, inmiddels laat ik zelf maar wat horen en na 2 weken komt er een response. Dit is 1 week voor mijn terugkomt. Er komt een nieuw project waar ze mij misschien kwijt kunnen. Ik moet a.s. woensdag op sollicitatie komen bij een recruiter en moet vanaf 31 maart 2 weken 5 dagen aanwezig zijn voor training. Daarna moet ik uren draaien die onmogelijk zijn omdat ik dan geen opvang heb. Ik ben hier erg van geschrokken: - ik had in december al aangegeven voor welke dagen/uren ik opvang heb. - ik had in december al aangegeven dat ik niet in staat zou zijn om een fulltime training te volgen door gebrek aan opvang en gebruik van het recht te kolven en vind het niet menselijk dat ze dit nu wel eisen (al snap ik het vanuit bedrijfsperspectief). - ik heb bevallingsverlof tot 31 maart Nu denk ik dat ze eigenlijk niet van mij mogen eisen dat ik nog in mijn verlof een sollicitatie doorloop, maar daarin wil ik dan nog wel tegemoetkomen mits het lukt vanwege een behandeling bij de kaakchirurg komende week. Al met al voel ik me knap beroerd hierdoor. Ten eerste verlies ik een project waar ik met heel veel plezier voor werkte al 12 jaar en daarnaast stellen ze me last minute eisen waarvan ik ze al in december geïnformeerd heb dat die voor mij niet doenlijk zijn. Ergens hoop ik nu dat we tot ontslag komen zodat ik nog even thuis bij mijn zoontje kan blijven en opzoek kan naar een andere job meer in de buurt, maar ze mogen me geloof ik niet binnen zes weken na mijn verlof ontslaan dus zullen zij wellicht mij het leven zuur proberen te maken in de hoop dat ik zelf ontslag neem. Of ik denk te negatief maar dat gevoel heb ik helaas overgehouden eraan . Lang verhaal geworden, maar ik moest het van mij af schrijven. Tips zijn altijd welkom .
Heb je de afspraken uit december op schrift staan? Zou ze in ieder geval meenemen naar de recruiter en aangeven dat dit afgesproken was (alsof je neus bloedt) of zij hier ook van op de hoogte was! Succes bij de kaakchirurg!
Ja ik heb ze op e-mail staan en ook doorgestuurd naar HR. Zij moeten namelijk met de projectleiding om tafel omtrent dit soort zaken maar juist zij zijn ook degene die van mij al de bovengenoemde eisen stellen maar in welke bocht ik me ook wring, dat kan ik gewoon niet regelen. Vandaag maar afwachten of ze weer bellen want heb aangeboden nr kantoor te komen voor een gesprek vandaag. De kleine zal dan wel mee moeten maar gezien ik nog officieel verlof heb, moeten ze dat maar even accepteren in mijn ogen. Helaas is het wel een uur rijden dus hoop dat ze tijdig bellen.
ppff, als dat laatste gevoel van jou echt waar is ging ik in de ziektewet. Is niet veel voor nodig, bezoekje aan de huisarts dat je niet lekker in je vel zin en je hebt zo een "burn out"....
Dit zou ik dus niet adviseren, beetje kort door de bocht. Ook een beetje rare instelling als je (nog?) niet echt ziek bent. Uiteindelijk moeten jullie er toch samen uitkomen, al dan niet met een maatwerkoplossing. Ziekmelden kan altijd nog. Het kan zijn dat je nu extra gevoelig bent voor die angstgevoelens, dat ze je het leven zuur gaan maken, maar misschien valt het mee. Gewoon het gesprek aangaan en desnoods iemand in de arm nemen die verstand heeft van arbeidsrecht.
Lastig verhaal. Enerzijds hebben ze je toegezegd dat ze zullen proberen om te kijken of ze aan jouw voorwaarden kunnen voldoen. Zoals ik het nu lees heb je geen letterlijke toezegging, maar eerder een belofte dat ze hun best zouden doen. Aan de andere kant is jouw project nu gestopt en ben nu een "herplaatser". In dat geval mogen ze volgens mij dus ook een ander takenpakket/functie/werktijden voorleggen. Ik zou een gesprek aanvragen en daar je mailtjes in meenemen die ze je gestuurd hebben.
Bedankt allemaal! Vandaag heb ik gesprek gehad en ze hebben me wat opties voorgelegd. Ze konden mij niets anders bieden dan projecten waar twee weken fulltime training voor nodig is. Iets wat ik niet kan realiseren, daarom zijn we uitgekomen op een vaststellingsovereenkomst wat erop neer komt dat ik per 1 mei werkloos ben met behoud van WW. Ik mocht komende maand ook thuis blijven met behoud van loon maar ik heb aangeboden andere taken voor ze te vervullen als ze dit nodig hebben. De kinderopvang was toch al geregeld en op die manier kan ik het voor mijn gevoel goed afsluiten. Ze gingen graag in op dit aanbod en dus op een andere locatie zal ik de komende weken helpen met administratieve zaken. Het zal wel even vreemd zijn na 12 jaar dienst maar ik heb er een goed gevoel over, nog even genieten van de kleine man deze zomer en een cursus starten. Hopelijk kan ik dan volgend jaar in de buurt van mijn woonplaats ergens terecht voor administratief werk. Anders dan verwacht doen ze het tot op heden netjes, ik moet natuurlijk nog wel de overeenkomst eens goed doornemen als deze is toegestuurd. Kijken of er niet nog een addertje ergens zit. Ik zal het ook laten checken bij het juridisch platform De kinderopvang heeft in ieder geval alweer het opzegformulier ontvangen. Mag de kleine man in april twee dagen per week even naar de opvang en daarna moet hij het weer met mama doen .