Ervaringen HBO en moeder/gezin zijn

Discussie in 'De lounge' gestart door M0MMY1987, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    ls je geen baan erbij hebt lijken me alle varianten prima te doen.

Ik heb vorig jaar toen onze 2 was een jaar lang een post-hbo gedaan. Dit was echter naast mijn baan van 33 uur per week. Vond dat wel mega pittig. Maar het lijkt me dat wanneer je alleen een opleiding volgt dit prima te vergelijken is met een part-time baan en dus heel goed te combineren met een kindje.

2. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mee eens!

TS, ik ben benieuwd hoor naar wat het gaat worden.
    Nogmaals, pb-en staat vrij! :)
    Succes

3. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik was zwanger toen ik begon met mijn studie op het HBO.
    In december van mijn eerste jaar bevallen.:$ een heel kwartaal van school gemist. dus van eindnovember tot begin Februari.
    Dus geen P kunnen halen in het eerste jaar.

In de tweede is het belachelijk druk! :$ Drama. En ik zat met een dubbel traject die me vandaag de dag nog achtervolgd.
    Mijn kind is inmiddels 18 maanden. Hoe activer hij wordt hoe lastiger het is om je op je studie te concentreren.

Ik ga nu een half jaar vertraagd omdat twee jaartjes in 1 combineren erg moeilijk is en bijna niet haalbaar.
    Daarnaast vraagt HBO een hoop aandacht en ontzettend veel tijd en energie. Met een kind en aandacht geven gaat dat echt moeilijk.

Ik vind het zwaar. je hebt op een gegeven moment weinig motivatie. En als MBOer op het HBO moet je echt laten zien wat je kunt om op het niveau van de HWISTEN te blijven 'qua leren' etc. Dus... succes.
    succes.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik kan je er niet heel veel over vertellen, ik start namelijk pas in september met een hbo studie (voltijd).
    Ik heb nu net mijn mbo afgerond (in februari bevallen en laatste deel van het schooljaar in goed overleg kunnen doen zonder opvang te hoeven regelen).

Mijn zoontje gaat 3 dagen naar de opvang, 1 dag naar de ene oma en 1 dag naar de andere. Mijn zoontje is dan 6 maanden en we zijn de komende 3 tot 4 jaar niet van plan een tweede te nemen. Wat Delight zegt: als je ervoor gaat moet het te doen zijn, het hangt uiteindelijk voor een groot deel van jezelf af en hoe je alles plant. En een betere positie is precies de reden waarom ik heb gekozen voor verder studeren.
    Met mijn mbo zijn er banen, in het westen ja... en laten wij daar nou niet heen willen. Hier kan ik (weer) in een callcenter gaan werken, maar ik wil iets beters voor mij en mijn gezin.
    Ik zeg doen. Mits je doorzettingsvermogen en goede planskills hebt.

5. Linana

Linana Niet meer actief

Oh trouwens, ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik hem redelijk knijp hoor :p
    Wat als het me niet lukt, wat als de studie te zwaar is etc etc. Maar dat loopt wel los zodra ik eenmaal fanatiek bezig ga denk ik (hoop ik :p)

6. naatje070

naatje070 VIP lid

24 jul 2007
    5.531
    0
    0
    huisvrouw
    Den Haag
    Welke opleiding ga je doen Linana?

7. Linana

Linana Niet meer actief

Bedrijfseconomie :D en het eerste jaar start je met accountancy, dus heel misschien maak ik nog de switch naar die opleiding

Deel Deze Pagina