Ervaringen heel smalle kinderkamer (1,60 m)

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 14 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Dat zouden wij hebben gedaan bij de kamer van mini (ware het niet dat we gaan verhuizen). Die is 2 bij 2, dus ik wilde zelf een hoogslaper maken waar precies een matras van 200 bij 90 zou passen. Dan gebruik je de ruimte optimaal.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ah ja goed punt! Ik zie bij bv Ikea inderdaad 1.60.

bababoe vindt dit leuk.
  3. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.798
    7.390
    113
    Foto's van het mini kamertje van mijn dochter toen het net af was (op het raam en de plinten na dan)

Ondertussen staat er een groter bedje, onder het raam en een dubbele kast. Wat dus ook nog steeds prima gaat.

julia80 vindt dit leuk.
  4. Monopoly

Monopoly Actief lid

27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    ik ben zelf opgegroeid in zo'n kamertje en tot mijn 18e er steeds mijn eigen stekje van gemaakt. De kamer was 1.40m x 3.20m dus nog smaller!
    - ik had een bed in de lengte en aan het einde daarvan over de 1.40m breedte tegen het raam een plank als bureau.
    - Trolleykastje en kruk onder het bureau
    - aan het hoofdeinde van mijn bed een hoge kledingkast.
    - Onder het bed nog lades.

Een hoogslaper werkte voor mij niet goed. Aan het bureau kon ik afwisselen tussen op bed zitten en op een stoel of krukje, dat ging prima. Als je er wat zorg en liefde aan besteed, is er echt wat van te maken! Tegelijk zou ik de eerste paar jaar wel op 1 kamer laten slapen.

femkes en julia80 vinden dit leuk.
  5. Monopoly

Monopoly Actief lid

27 apr 2020
    110
    71
    28
    Vrouw
    Het is hier vast al eerder genoemd maar wij hebben nu ook een meegroeibed voor onze peuter uit medio 2018. De Ikea heeft verschillende, de meesten kunnen op 1.30 of 1.40, 1.65 en 2.00meter. Bij ons staat die nu op 1.30meter omdat ze graag wat geborgen ligt. Dit scheelt ook heel veel ruimte en kan me voorstellen dat je dan even wacht met het samenvoegen van de kamers maar twee op 1 kamer doet om de speelruimte te vergroten.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.192
    14.962
    113
    Vrouw
    Wij hebben deze zomer een kamer deels in 2en gesplitst. Ze hebben nog wel samen 1 deur, maar elk een eigen deel van de kamer gekregen.
    Omdat wij maar aan 1 kant een groot raam hebben konden we hem niet definitief in tweeën doen.
    Wij hebben als tussenwand een deur op zijn kant gelegd. Die aan de muur en vloer vastgemaakt. Daarbovenop staat een kallax kast van de IKEA. Die zit weer vast aan die deur en aan de muur.
    In de kallax zitten kastjes. Deels de deurtjes aan de ene kant en deels aan de andere kant.
    Aan weerskanten staat een bed.
    Doordat de muur meteen een kast is hoeven we ook minder kasten in de kamers te zetten.

Deel Deze Pagina