Verbouwingskosten aftrekbaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 26 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Weet iemand dit?

Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en hier flink aan verbouwd.
    Dit hebben we betaald van eigen geld.

Mijn vraag is of deze verbouwing belasting aftrekbaar is?

2. bloemtje1989

15 okt 2013
    88
    0
    6
    Alleen als het een monumentaal pand is en dan zijn er nog speciale voorwaarden

3. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    het is wel een oud huis, maar geen monument.
    Onze belastingadviseur wou deze kosten weten, maar ik vind nergens in het programma van de belastingdienst een vakje waar je dit kan invullen

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Volgens mij kan dit niet.

Alleen de rente die je betaald voor je hypotheek is aftrekbaar.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Wij konden het wel ergens invullen maar meen bij leningen. Heeft u nog ergens een lening naast hypotheek of 2e hypotheek. Als je dan ja invult dan krijg je te zien, heeft u dit geldt gebruikt voor het opknappen of renoveren van u huis. Waarom ze dat zouden moeten weten en of het voordelig is weet ik niet.
    Volgens mijn als je daar nee invult kun je geen extra uitgaven voor je huis invullen. Ik denk dat het dan toch een deel aftrekbaar is kwa rente.

Als je zo geld in je huis steekt zonder lening lijkt mijn niks aftrekbaar. Met monument vaak wel ivm verplichtingen van kleuren en matrialen

6. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    het is in dit geval niet aftrekbaar. Als je het geleend had en rente erover betaalde kon de rente aftrekbaar zijn geweest. In dit geval dus niet.

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Gelukkig is de waardestijging bij verkoop tgv de verbouwing ook niet belastbaar, dat is dan weer het voordeel.

Ik denk idd dat jullie adviseur niet heeft beseft dat jullie het met eigen geld hebben betaald.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
  9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    Bovenstaande link gaat over een monument.

Bij een gewoon huis dus niet.

10. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Die adviseur is zo ie zo een prutser. Hij had alle info, ook dat dit zelf betaald is.
    Hij had in zijn eigen progamma de gegevens gevuld en berekeningen gemaakt waar maar liefst 9! Fouten in bleken te zitten.

Ik doe de aangifte altijd zelf, maar kon nu kosteloos het laten verzorgen door hem. Hoorde nog bij de advies/financieringskosten van de hypotheek.

Ben blij dat ik het zelf nog heb nagekeken. Uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk voor het juist invullen van de aangifte.

Ik kon ook nergens iets vinden over verbouwing/eigen geld/aftrekbaar. Enkel de rente van een eventuele lening.

11. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Goed dat je dat hebt gedaan. Er zijn bosjes mensen die hun gegevens inleveren en er blind op vertrouwen dat de adviseur het (juist) invult. Die van jullie moet het blijkbaar echt nog leren:D

Deel Deze Pagina