Iemand bekend met het moordspel Gotcha??

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyKikker, 25 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Kent iemand het spel Gotcha?
    We willen dit organiseren voor een vriendenweekend. Ik heb er wat vragen over...
    Iemand dit spel al eens gespeeld?

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ja, wel eens met een groep van 20+. Zowel met een kus als moord als met waterpistolen.

3. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Ja, als student op buitenlandse stage. Best leuk.
    Wat wil je graag weten?

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Gelukkig! Toch reacties ;)

Speelt iedereen met zn eigen naam? Of krijgt iedereen een personage...
    Want in t laatste geval, als je de verkeerde vermoord, wat is dan de spelregel?
    We vinden t leuker om met personages te spelen, anders wordt t misschien een beetje te makkelijk?

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik heb nooit met personages gespeeld. Wat het leuk maakt is dat niemand de moord mag zien (en dus niemand meer alleen wil zijn met een ander).

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

#6 Kiwi25, 26 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2016
    Ik heb het met mijn studentenvereniging wel gedaan in het verleden, met stuk of 75-100 mensen. Heb er erg goede herinneringen aan :D

Elk jaar was het moordwapen anders. Eén jaar moest je bijvoorbeeld iemand met een stokbrood slaan. Je kreeg elke ronde een kaartje met de naam van de persoon erop die je die ronde moest vermoorden. Denk dat je daar 2 of 3 dagen de tijd voor had zoiets? Je was 'af' als je óf zelf vermoord werd óf als je die ronde degene die op jouw kaartje stond niet vermoord had. De studentenkroeg was de enige plek die veilig was en daarbuiten moest je overal om je heen kijken. Dus met een willekeurig college bijvoorbeeld kwam er dan iemand met een stokbrood binnengestormd, en dan een wilde achtervolging door/uit de collegezaal waar de docent en de rest dan maar naar zat te kijken :D Of in je bed liggen en iemand die 's nachts een uur lang op de bel gaat drukken, dat soort dingen. En mensen die de hele dag/nacht een stokbrood bij zich hadden.

Maar geen idee hoe je dit doet met een kleinere club mensen in een weekend. Maar leuk/hilarisch is het wel!

7. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Ik heb dit wel is gedaan,

Spelen met personage is beter,anders word t erg simpel met een klein groepje.

Je bent (dood)/af als je zelf vermoord bent of iemand "vermoord " die je niet op je kaartje had staan.

Op moment dat je iemand "vermoord" krijg jij het kaartje van de persoon die je vermoord heb, en dan kan je opzoek naar je volgende slachtoffer.

Mocht je nou iemand vermoord hebben en als je dan zijn of haar kaartje krijgt, waarop jou naam staat.... dan heb je gewonnen

Deel Deze Pagina