Ervaringen herhaalde miskramen onderzoek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Paardenbloem, 26 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Oké, en heb je daarna nog wel weer een voldragen zwangerschap gehad?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Jazeker kan dat!

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Fraser

Fraser Niet meer actief

Hier ook APS en ook later ontstaan.
    Ik kreeg namelijk eerst twee gezonde kinderen (zonder miskramen), daarna 3 vroege miskramen. Bleek positief te testen op APS, na bloed onderzoek. Dit is alleen niet een tweede keer bevestigd omdat ik toen blijvend zwanger werd, slikte toen wel een bloedverdunner. Kort geleden nogmaals bloed laten prikken, paar maanden na de bevalling en weer positief op APS. Dit was dus de oorzaak van mijn miskramen en had dus bloedverdunners nodig. Nu geen kinderwens meer en geluk gehad bij mijn laatste zwangerschap, maar bij een volgende zwangerschap zou ik ook weer aan de bloedverdunners moeten.

4. Kolibrie2

Kolibrie2 Fanatiek lid

9 nov 2018
    1.332
    1.135
    113
    Vrouw
    Bij mij ook APS en ik heb medicatie gebruikt in de laatste zwangerschappen.

5. Paardenbloem

Ik hoop inderdaad dat ze als dit er na deze eerste keer prikken uitkomt bij mij, ook meteen bloedverdunners willen geven als ik eerder zwanger word dan wanneer het onderzoek herhaald kan worden..

6. Fraser

Fraser Niet meer actief

Deden ze hier helaas niet.. Ik mocht alleen aspirine gebruiken (moest wel zelf met het voorstel komen). Normaal willen ze het eerst bevestigd hebben, door een tweede keer te prikken. Snap ik ook wel, want bloedverdunners gebruiken heeft ook z’n risico’s.

7. Paardenbloem

Ja dat is waar.. Vraag me nu een beetje af waarom die arts dan aangaf dat ik prima deze cyclus alweer zwanger zou mogen worden. Waarschijnlijk omdat ze verwacht dat er niet veel uitkomt dan..

8. Fraser

Fraser Niet meer actief

Ik denk omdat er inderdaad vaak niks uit komt.
    Mij is toen wel gezegd dat als ik een echt betrouwbaar beeld wilde en zekerheid, ik beter even kon wachten met zwanger worden. Maar er werd ook gezegd dat er meestal niks uit komt, dus dat het je eigen afweging is. Hier kwam er dus wel wat uit, terwijl dat niet vaak voor komt. Daarom zou ik het iedereen die met herhaalde miskramen kampt aanraden onderzoek te doen, je weet maar nooit. En het kost ook niet veel moeite, het lastigste is vooral dat je geduld moet hebben voor termijn van prikken en de uitslag.

9. Paardenbloem

Ja daar heb je helemaal gelijk in ja.. Toch nog maar eens met mijn man over hebben..

10. Paardenbloem

En toen had ik vandaag al een positieve ovulatietest..
    Terwijl ik woensdagochtend pas bloed kan gaan prikken. Ik kan nu de poli gynaecologie niet meer bereiken. Weet iemand van jullie wanneer je lichaam aan de slag gaat doordat het merkt dat er evt. een bevruchting heeft plaatsgevonden? Dat is toch pas na innesteling of niet?
    @RoGiJuLi weet jij dat misschien?

Ik wil hele graag ene betrouwbaar bloedonderzoek maar ik wil ook heel graag deze ronde niet voorbij laten gaan:|

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt, dat is pas na de innesteling.

Waarop wil je bloed laten prikken?

12. Paardenbloem

Het is een standaard ‘herhaalde miskramen onderzoek’ aanvraag. Wat er exact allemaal geprikt wordt, weet ik niet. Wel op APS en homocysteine in ieder geval, ik dacht ook bepaalde vitamines en hormonen..

Oh en ik zit woensdag pas op 10 weken na de vorige zwangerschap.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    Okay, en wanneer heeft het ziekenhuis gezegd dat je moet prikken? (Waar in je cyclus?)

14. Paardenbloem

Dat maakte in principe niet uit, alleen moest ik 10 weken lang niet meer zwanger zijn..

Dus nu vraag ik me af of het de uitslag zou kunnen beïnvloeden als er evt. (zou wel heel toevallig zijn de eerste ronde weer) bijv. morgen een bevruchting plaatsvindt..

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.966
    15.604
    113
    Nabij Utrecht
    De eisprong kan morgen of overmorgeb plaatsvinden.
    De bevruchting kan zelfs nog iets later.

Met bloedonderzoek is iig niet vast te stellen of er een bevruchting is geweest, dus je zal hierdoor geen "gek" bloedbeeld gaan krijgen :)

16. Paardenbloem

Nee dat dacht ik ook inderdaad! Dankje voor het meedenken:)

17. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Beetje mosterd na de maaltijd maar zo'n stollingsonderzoek uitslag kan wel lang duren die machine gaat niet zo vaak aan. Ik moest net geen maand wachten op de uitslag. Heb daarnaast nog 2x schildklier functie laten prikken en allerlij vitamines enzo. Ik had enkel vit D tekort.

Soms vraag ik me wel af of m'n man z'n sperma dan misschien niet van goeie kwaliteit is, ook omdat ik het afgelopen jaar steeds 1d voor de eisprong seks moest hebben om zwanger te raken. Maar bij m'n man is zo'n onderzoek niet bespreekbaar zijn sperma is natuurlijk fantastisch net als z'n gezondheid. :rolleyes: hij is wel slank, maar sport niet, doet zittend werk en eet elke dag snoep en koek enzo en na het eten vaak toetje. Ik eet al langere tijd kha enzo. Alcohol laat hij wel staan. Ik merk dat je nu vooral dingen over jezelf afvraagt en ik neigde daar ook naartoe eerst, maar het is gewoon 50/50 wat dat betreft. Als zijn zaadcellen niet van top kwaliteit zijn heeft dat net zo goed impact. Ik vind het jammer dat m'n man niet met mij mee wil gezond eten n steeds dat snoep blijft kopen, al laat hij het door de weeks gelukkig in z'n auto dus het is vooral zijn vrije dagen dat er van alles In huis komt. Omdat hij slank is wil hij gewoon niet zien dat het desondanks niet gezond is.

Aspirine kan je gewoon zelf kopen in de kruidvat ofzo. 100mg in die groene doosjes. Oplossen in water voor het slapen gaan en innemen vanaf de eisprong. :)

18. Fraser

Fraser Niet meer actief

@Zuri
    Hier was het stollingsonderzoek elke keer binnen 2 weken binnen. Terwijl het naar een ander ziekenhuis moest.
    Chromosoom onderzoek duurde wel lang.

Idd, aspirine kun je zelf kopen, heb ik ook gedaan maar wel overlegd met mijn gynaecoloog.

19. Zuri

Zuri Fanatiek lid

26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    Gek he. Ik woon in de Randstad nb, buuf die het ook liet doen moest net als ik ook een kleine maand wachten. Gelukkig duurde het bij jou niet zo lang!

20. Paardenbloem

Ik heb nu ook de terugbel afspraak voor over 2 weken al staan, ben benieuwd!

Deel Deze Pagina