Heeft er hier iemand ervaring met de herpotherm tegen bestrijding van een koortslip? Mijn dochter van 8 heeft ze echt ontzettend vaak. Degene van 2 weken terug is net zo goed als weg en vanmorgen had ze er weer een. We gebruiken elke keer akolip en zijn sinds kort ook begonnen met tabletten van dr Vogel. Hier zit rode zonnehoed in en schrijnt ook te kunnen werken.. Ze heeft echt sinds oktober geen koortslip meer gehad.. Maar nu toch in zeer korte tijd weer 2 vlak achter elkaar. Nu zag ik de herpotherm voorbij komen. ook deze voorkomt uiteraard geen koortslip, maar het zou fijn zijn als ze er zo min mogelijk last van heeft en hij zo snel mogelijk weg is. Ik ben benieuwd naar ervaringen; is het erg pijnlijk en is het ook effectief? Andere tips die zouden kunnen helpen zijn uiteraard ook welkom.
Hier is het enige wat mij al maten koortstlip vrij houd L-lysine. Voorheen had ik minimaal 10 koortslippen per jaar. Ik weet alleen niet of deze tabletten ook geschikt zijn voor kinderen.
Die heb ik ooit al eens gebeld.. Maar daar kreeg ik als reactie dat het een virus is en er helaas niks aan te doen is..
Oke daar kun je het dan mee doen. Lijkt me toch niet normaal dat ze er bijna niet vanaf komt. Misschien had je net de verkeerde te pakken en krijg je nu een antwoord waar je wat mee kan. Je zou ook naar de apotheek kunnen gaan en kijken of ze wat anders hebben. Succes met de zoektocht
Dit inderdaad. Zijn wel mega pillen. Die van lucovitaal kan je in tweeën breken. Dus misschien een tijdje een halfje per dag proberen. Het is een aminozuur, dus kan niet heel veel kwaad. Toen ik de pillen een maand had gebruikt, ging ik van 15 koortslippen per jaar naar 2. Minder voedingsmiddelen eten waar arginine inzit zoals chocolade en tomaten.
Ik denk dat ze die pillen niet wegkrijgt. Ik heb ze zelf eens gehaald omdat ik soms een koortslip heb, maar die dingen zijn echt mega.. Ze is pas 8 en al moeite om een half tabletje primatour in zijn geheel door te slikken
Ik kréég juist koortslippen van L-Lysine. Ik ging van vijf, zes koortslippen per jaar naar vijf, zes koortslippen in een maand tijd. Dus daar ben ik heel snel mee gestopt. Ik heb hier de afgelopen 35 jaar werkelijk alles geprobeerd, ook de HerpoTherm, maar eigenlijk het enige dat preventief helpt is mijn weerstand op peil houden. Zodra ik dingen ga doen en eten die mijn weerstand verlagen, krijg ik meteen een koortslip. Toegevoegde suiker werkt bijvoorbeeld immuunonderdrukkend, dus je zou eens kunnen kijken of je wat suiker kunt schrappen uit je dochters dieet. (Ik heb het dus niet over natuurlijke suikers zoals in fruit!) Als de koortslip er bij mij eenmaal is dep ik hem de eerste twee dagen tien keer per dag met een wattenschijfje gedrenkt in alcohol en dan doe ik ook een beetje ruw zodat de blaasjes echt opengaan en meteen ontsmet worden en uitdrogen. Maar het is helaas een heel, heel nare kwaal waar je voor de rest van je leven aan vastzit.
Ik heb de herpotherm een poosje gebruikt, maar het deed zo ontzettend pijn . Je brandt als het ware het virus weg, maar ik kon het niet volhouden om hem lang genoeg tegen de koortslip aan te houden. Ben er uiteindelijk mee gestopt, iedere keer liepen de tranen over mijn wangen, zo brandde het. Aan het begin van de coronacrisis kwam in het nieuws dat vitamine D erg goed voor je weerstand is. Ik ben toen een hoge dosering gaan slikken, 3000 UI per dag. Weg koortslippen! Vorige maand heb ik er voor het eerst in 2 jaar weer een gehad en het was een kleintje en hij was zo weer weg.
Ik denk niet dat ze het snel aan kinderen geven, maar even voor de volwasssenen: ik slikte een onderhoudskuur aciclovir tabletten van 3 maanden. Tijdens de kuur geen koortlippen, en erna ook veel minder. Als ik (terwijl ik de kuur niet slik) een koortslip op voel komen slik ik 2 dagen een hogere dosering, zeg 4 tabletten ipv 2. Dan komt bij niet of veel minder op. Ts, sorry dat ik voor je dochter geen oplossing heb, hopelijk heeft iemand anders wel raad! En misschien nog een keer de huisarts bellen, soms tref je het gewoon niet met degene die je aan de telefoon krijgt.
Ik heb toch de herpotherm besteld. Die tabletten van aciclovir heb ik ook gevonden inderdaad, maar dat geven ze pas vanaf 12 jaar. En dan moet ze constant die tabletten blijven slikken. L-lysine etc wordt eigenlijk ook pas aangeraden om op te gebruiken op een oudere leeftijd dan mijn dochter nu is. Dus heb gisteren toch de herpotherm bij mijn dochter uitgetest. Ze had echt een flinke koortslip. Hele grote vieze gelige blaas op haar bovenlip. Ik heb gezegd dat het even pijnlijk kan zijn, maar dat de koortslip als het goed is wel sneller geneest. En ze heeft het onwijs goed volgehouden. Deed inderdaad wel even zeer zei ze. Voor het slapen gaan nog 1malig gedaan.. En vanmorgen.. kootslip zo goed als weg. Is nu nog maar een klein korstje en valt bijna niet meer op