Ik ben benieuwd of het herkenbaar is: mijn kids zijn nooit op tijd wakker voor school. Iedere ochtend moet ik ze wakker maken. Voordat iedereen roept luxe probleem: de jongste was vroeger een vreselijk slechte slaper, er is dus hoop! Hier in de omgeving hoor ik van iedereen dat hun kinderen wel rond een uurtje of 7 zelf wakker worden doordeweeks. Ik moet ze elke dag om 7.30 nog wakker maken. Ik vraag me af of ik iets moet doen aan hun slaaptijden. 8 en 10 jaar en gaan om 20 en 20.30 naar bed. Vooral de jongste hoor ik echt nog lang rommelen dan. Gaan jullie kinderen van deze leeftijd eerder naar bed en zijn ze zelf op tijd wakker?
Zijn ze daardoor ook te laat op school? Mijn oudste van 10 moet ik ook voor school wakker maken. Maar dat gaat altijd prima, dus is hij op tijd op school en heb ik het nooit als een probleem ervaren. Hij gaat al om 7 uur naar bed, maar dat is niet vergelijkbaar omdat hij bij het avondeten slaapverwekkende medicijnen krijgt. (Niet voor het slapen, is een bijwerking).
Nee het is altijd even haasten, maar ze komen nooit te laat op school. Het is meer dat het mij een onprettig gevoel geeft. Staat me zo tegen om een slapend kind wakker te maken elke ochtend, omdat ze kennelijk nog niet voldoende slaap hebben gehad. En ja ik weet het, in het grote mensen leven gaat hun wekker straks ook.
Hier maken we ze ook altijd om half 8 wakker. Jongste slaapt tussen 19 en 19.30. Oudste slaapt rond 20 30. Die mag lezen tot 19.30/19 45 maar duurt altijd even voor hij in slaap valt.
Bij ons gaat het ook zo. Ik merk wel dat het in zomertijd beter gaat dan in wintertijd, dan zorgt blijkbaar licht en warmte dat ze sneller ok zijn ofzo.
Ik moet ze ook altijd wakker maken. De oudste is dan meestal ook wel uitgeslapen maar de jongste van 9 niet. Maar ‘s avonds gaat ze niet slapen. Dan blijft ze maar rekken en zeuren. Ik heb het te koud, ik heb het te warm, ik kan niet slapen, ik heb te veel energie, ik heb dorst, ik heb honger, het is te donker, ik ben bang…. Ze slaapt nooit voor half 10 en ‘s morgens is ze moe. Ik wil dat ze eerder gaat slapen maar ik weet niet hoe.
Inmiddels zetten mijn pubers zelf een wekker. Op de lagere school moest ik ze ook altijd roepen. ( En in het weekend zat de oudste al om 7 uur beneden!)
Als ik geen wekker zou zetten zou ik ook nooit op tijd wakker zijn. De ochtend is gewoon niet mijn ding. Haha Heb ooit op de broodafdeling in supermarkt gewerkt, moest ik regelmatig half 6/6 uur beginnen. Went vanzelf zeiden ze. Nou na 2 jaar nog steeds niet. Ik vind het nog steeds prettiger om gewoon precies genoeg tijd te hebben, continu door te doen in de ochtend. Extra tijd helpt me niet
Ik moet mijn kinderen ook elke dag wakker maken om 7 uur voor school. Dochter van 5 gaat 19 uur slapen en zoon van 13 om 22 uur slapen. Gisteren hebben we ons verslapen en schrok ik om 8.15 wakker en sliep iedereen nog. Mijn kinderen zijn slaapkoppen. Dochter ging gisteren om 19 uur naar bed en werd om 10.45 uur wakker vandaag en zoon ging om 23 uur naar bed en slaapt nog steeds. Ik vind het ook altijd sneu om slapende kinderen wakker te maken daarom laat ik ze in het weekend slapen tot ze zelf wakker worden.
Als ze een drukke dag gehad hebben moet ik hun ook vaak de volgende dag wakker maken soms zitten ze ook al zelf beneden Bij ons dus nogal wisselend Misschien kan je ze wat eerder naar boven sturen om ze bv nog even te laten rommelen met bv tanden poetsen of opruimen oid
Hier gaat om 7 uur hun wekker, ik ben dan op en mochten ze zich weer omdraaien, dan maak ik ze nog eens wakker Gek genoeg worden ze in het weekend wel zelf, dus zonder wekker, om 7 uur wakker.
Hier is het ook een probleem. Onze dochters 10 en 12 moeten om 20.30 en 20.45 naar bed. Helaas slapen ze vaak om 22.00 met uitschieters naar 23.00 nog niet. 's ochtends komen ze slecht uit bed en wij komen wel regelmatig te laat. Erger nog, ik kom op mijn werk ook regelmatig te laat hierdoor. Ik maak ze ruim een uur van te voren wakker. @Jaimio ik weet ook niet wat hier aan te doen. Niets lijkt te werken. Maar duidelijk is dat ze te weinig slaap krijgen. Ben bijna geneigd om melatoninepilletjes te vragen bij de ha.
Hier moet ik ze elke dag wakker maken als ze naar school moeten, maar in het weekend zitten ze om half 7/7 uur beneden gekke kids
Hier is het ook elke ochtend een paar keer roepen voor iedereen wakker is in het weekend kont de eerste vanaf zo'n beetje 8u 1/4/7 gaan rond 19.00 10/11 gaan rond 20.30 7.15 lampen aan en "paar minuutjes nog!" 7.30 uiterlijk eruit
Beide kinderen (bijna 6 en bijna 8) gaan om 19 u naar bed. Voor de oudste eigenlijk te vroeg want dat duurt lang vóór ze inslaapt. De jongste is voor de wekker wakker en de oudste moeten we regelmatig om half 8 wakker maken. Die is ook poep chagrijnig s ochtends terwijl de jongste direct vrolijk is. De oudste is gewoon niet zo’n ochtendmens
Hier zijn de bedtijden, 9 jaar: 20 uur en 11 jaar: 21 uur. Liggen beide vaak nog een tijd wakker, vooral de oudste. Doordeweeks moeten we ze meestal wakker maken, in het weekend zijn ze vaak uiterlijk 7 uur wakker (jongste vaak nog eerder)
Hier kan de jongste van 8 dus ook met gemak tot 22 uur rommelen. Mooiste is dat als ik ze in mijn bed leg, ze vaak om 21.00 al liggen te slapen. Als ik merk dat hun slaaptekort oploopt dan neem ik ze dus wel eens in bed en zijn ze weer bijgeslapen.
Mijn dochters zijn allemaal op tijd wakker. Half 7/ 7 uur is normaal voor hun. Zoon moet ik altijd wakker maken en dan wordt ie klagend wakker want hij is nog zoooooo moe al van baby af aan een hele goeie slaper.
Zoon is bijna 8 en die maak ik rond 6.30 wakker. Die moet optijd bij de taxi plaats staan dus zitten we vroeg op de fiets. Zodra de meeste opstaan is onze knul zijn jas aan het pakken In het weekend is hij tussen 6 en 7 wakker Overigens gaat hij rond 19.00 naar boven en slaapt rond 19.30
Mijn oudste van bijna 11 moet ik ook vaak wakker maken, maar dat is pas sinds dit jaar. Haar school begint om 7.30, dus ze moet om 6.30 opstaan. In het weekend wordt ze uit zichzelf rond 7u wakker. Ze gaat om 20.30 naar bed. Ik vind de bedtijden van jouw kinderen heel redelijk. Dus tenzij je het idee hebt dat ze slecht (in)slapen of 's nachts rondsproken, zou ik me niet direct zorgen maken.