Hoe lezen jullie boeken? Ik koop veel echte boeken. Maar wegens ruimtegebrek nu ook veel meer op de ereader. Alleen de bibliotheek heeft niet heel veel keus vind ik. Vroeger zat ik eens in een leesgroep om dit soort boeken uit te wisselen, maar die is opgeheven. Mag niet meer. Ik heb heel erg veel boeken op stick staan, maarja veel ook al gelezen. Hoe komen jullie aan leuke e-books? Ik vind bol behoorlijk prijzig om iedere keer boeken aan te schaffen. Jammer want echte boeken kan je ook uitlenen aan de buurvrouw en vice versa. Met ebooks lukt dit dus niet meer zo makkelijk. Ook vind ik het omslachtig dat ik altijd die ereader eerst aan de laopt moet hangen om een nieuw boek erop te zetten als je geen kobo-abonnement hebt. Ik heb een kobo reader. Ik ben benieuwd hoe anderen dit eigenlijk doen?
Kobo abbo, als je het door laat lopen kost het omgerekend 120 euro per jaar. Daar zat ik met boeken kopen ook wel aan. En dochter leest ook via mijn abbo dus dan is het nog goedkoper in verhouding. En ik deel wel eens ebooks met een vriendin, dan even via de laptop idd.
Ja maar ik koop dus al boeken. Dan zit ik ook al wel aan de 120 per jaar. Ik heb nog geen kinderen die ebooks lezen helaas hahaha. Mijn vriendinnen lenen altijd meer ebooks van mij haha. Andersom ken ik ze dan al. Of we mailen ze naar elkaar.
Ik koop voor mijzelf dus eigenlijk geen echte boeken meer. Met het geld wat dat uitspaart kan ik dus het kobo abbo betalen.
Wij kopen echt alleen echte boeken, nu zijn we dan ook wel echte leesbeesten en gaan een complete wand in de woonkamer voorzien van een inbouw boekenkast. (diy hack van billy naar buildin) idealiter met rol ladder ervoor mja dat is even geen doen met dochter. Wij lezen heel veel fantasy engelstalig en veel daarvan is nog niet als ebook beschikbaar. Daarnaast vind ik het als studieboek bijv. ook helemaal niet aankomen, allicht gewenning, maar ik heb een digitaal beroep en toch heb ik liever een boek als naslagwerk dan een ebook. Dat houd mij ook weer tegen om mn andere boeken digitaal te hebben. Al zou de fundering denk een meter hoger komen als we hier geen fysieke boeken meer zouden hebben. We tikken de 2000 makkelijk aan en er komt nog een nalatenschap aan boeken aan.
Ik heb ook een kobo abonnement. Wel over getwijfeld ivm de prijs, maar ik lees zo veel dat ik het er makkelijk uit haal. Mijn kinderen hebben ook allebei een kobo ereader en maken gebruik van hetzelfde abonnement.
Ik neem af en toe weer eens een maandje een kobo-abonnement, maar koop ook los, omdat niet alles erop staat dat ik wil lezen. Ik heb ook een kobo-apparaat en ik heb de pc niet nodig om de boeken erop te zetten als ik in de webshop van kobo of bol.com losse boeken koop, dat kun je koppelen, ook zonder abonnement.
Kobo plus inderdaad. Als je veel leest heb je het er zo uit. En dan hoef je natuurlijk niet per sé meer veel boeken te kopen. (Gaat natuurlijk niet op als er niets bij Kobo plus zit wat je wil lezen.) En je kunt het ook super eenvoudig af en toe een maandje doen. Ik vind het ideaal.
Ik heb een abbo van de bieb de grootste kost 60 euro per jaar. Lees gemiddeld 3 boeken per week en dat is ook mijn ding elke week struinen in de bieb. Kopen doe ik niet aan dan had ik mijn huis vol staan. Kan dus zo ook ebooks lezen 10 per maand en lees dan vaak van crime comp. Die staan er sneller op de app dan in de bieb.
Ik vind juist Engelstalige fantasy goed als e-book te vinden, nou koop ik ze meestal wel hoor, die schrijvers hebben ook brood nodig. Of het gewenste boek moet toevallig tussen de stash staan die ik wel eens van iemand heb gekregen, maar ik ga niet actief zoeken naar illegale boeken. Wij hebben ook al veel te veel fysieke boeken, de ruimte is op, in de Billy wand tot aan het plafond staat het twee lagen dik. En de e-reader leest trouwens veel fijner dan van die superdikke pockets!
Ik heb veel boeken op de e reader. Zowel Nederlands als Engelse boeken. Ik heb een abonnement via Kobo gehad. En ik heb bookchoice. Ook een aanrader. Je krijgt 8 (redelijk recente) e boeken en luisterboeken per maand voor maar een paar euro. En die worden jouw eigendom. Je kunt daarnaast uitwisselen met anderen. En er zijn natuurlijk minder legale manieren om aan boeken te komen via sites.
Ik deel samen met een vriendin een abonnement op bookchoice. Voor de vakantie neem ik altijd een koboplus abbo en via mijn collega krijg ik boeken die op spotnet staan, maar geen idee of dat laatste eigenlijk wel legaal is.
Hier een kobo abonnement. Man en dochter maken er ook gebruik van, dus kan wel uit. Als we een tijdje minder lezen zet ik het even stop.
Ik heb 5 jaar geleden een Kindle gekocht. Heb een Amazon unlimited abonnement. Ben lid van amazon.co.uk lees voornamelijk Engelstalige boeken. Er staan meer boeken op de UK site Je kan goede titels lenen of minder bekende boeken. Ik heb een gewone Kindle heeft geen eigen licht. Het is een fijne manier om te lezen en kost geen extra gewicht als wij met vakantie gaan
Storytel, ebooks en luisterboeken. Ook 120 euro per jaar. Ik heb het nu al 4 jaar denk ik, best een investering