Wie heeft er ervaring met hielspoor en hoelang heeft het geduurd voordat het genezen was. Ik loop er zelf al 5 maanden mee en ben het wel een beetje zat, helaas lijkt het niet beter te worden, maar op sommige momenten juist erger. Ik krijg volgende week mijn zooltjes en hoop dat dat helpt en anders krijg ik een injectie in mijn voet.
Ik heb peesplaat ontsteking (bijna t zelfde als ik internet moet geloven) Ik heb er nu 1,5 a 2 mnd last van en wordt alleen maar erger. Ik heb nu fysio en mijn voet is ingetaped. Ik moet zeggen had er weinig verwachting van, maar die druk die er steeds op staat voelt echt wel fijn. Ik heb nu pas weer echt pijn. Zooltjes nog geen ervaring mee, maar hoop dat het helpt!!!
Ik heb er tijdens de zwangerschap van de oudste last van gehad. Ik was er voor het eind van de zwangerschap vanaf, maar heb echt goed opgelet met goed schoeisel en niet te veel lopen. Mijn bekkeninstabiliteit zorgde ervoor dat ik extra voorzichtig moest doen, dus dat remde me wel echt af. Dat lijkt me met 5 kinderen een stuk lastiger.
Ik heb er na mijn eerste bevalling een half jaar mee rondgelopen. Is uiteindelijk wel vanzelf over gegaan. Klinkt raar, maar bij mij leken de klachten te ontstaan/verergeren door het lopen op Birckenstocks??
Oh, wat een pijn doet dat!!!:x Heb het 3 jaar geleden gehad en ben er een jaar zoet mee geweest. Ik kon er haast niet op staan en vooral 's ochtends de eerste stappen uit bed waren hel! Veel ibuprofen geslikt. En dempende schoenen gekocht: fitflop, nike-air, merrell wandelschoenen. En over een balletje rollen met je voet en de voet rekken door de tenen te strekken! En toen shockwave behandeling gehad, dat werkte echt! Had wel 12x nodig ofzo. Nu soms nog last als ik lang sta of hard schoeisel draag. Oh, zooltjes deden niks bij mij. En het is inderdaad die peesplaatontsteking die zo'n pijn doet. Ik heb wel een echo van de voet gehad en daar zag je de hielspoor wel zitten (verkalking).
Hier ook hielspoor gehad. Inderdaad de eerste stappen uit bed 's ochtends een hel, verschrikkelijk wat deed dat een pijn. Ook zooltjes gehad, maar dat hielp ook niet. Toen kreeg ik een operatie aan mijn knie waardoor ik 6 weken rust heb moeten houden, en toen is het genezen. Sindsdien geen last meer gehad. Dat is nu twee jaar geleden, en ik ben nu alweer 2 jaar genezen. Dus het enige wat bij mij hielp was rust houden . Ik heb in die 6 weken bijna niet gelopen, had wel loopgips maar goed.
Hielspoor kun je lang last van hebben, soms wel tot 2 jaar. Wat kan helpen is over een balletje rollen, of een potlood oppakken van de grond met je tenen. De pijn kan enigszins verminderd worden door met een ijsblokje eroverheen te gaan, dan krimpen de bloedvaatjes iets. Verder veel demping in je schoenen.
Ik heb er zo'n 2-3 jaar last van gehad. Verschrikkelijk! Goede zooltjes en fysiotherapie waren hier de truc. Dit was mijn tweede paar zooltjes, de eerste (bij andere podotherapeut) hielpen niet. De fysiotherapie concentreerde zich op mijn kuit en hiel. Vooral de therapie bij mijn kuit was niet echt prettig, maar na al de tijd was dat dus wel de oplossing. Liep al in het ziekenhuis en daar hadden ze me de optie van prikken of gips gegeven. Gelukkig werkte de therapie i.c.m. goede zooltjes. Ik merk wel dat het een zwakke plek blijft. Maar tot op heden gelukkig geen last meer van gehad. Sterkte en hopelijk ben je er snel vanaf!
Hmm ik lees hier niet dat de ha je door naar fysiotherapie heeft gestuurd? Ik heb het 2 jaar terug ook gehad heel erg. ben doorgestuurd naa rde fysio voor shockwave therapie. Heb 5 behandelingen gehad. En daarna trok het weg. met shockwave gaan ze met zon lange hamer staaf tegen de hielspoor aantikken. hij houdt het tegen je voet en dan tikt dat ding net als een hamer. de bedoeling is daarvan een wondje te maken op de hielspoor zodat het sneller geneesd. echt pijnlijk is het niet je voelt op dat moment de pijn zoals dw hielspoor voelt.
Hier ook een hielspoort gehad. Na een half jaar aanmodderen steunzolen aangemeten gekregen. Dat zorgte meteen voor verlichting. Na ongeveer nog een half jaar was ik ervanaf. Succes!
Ja, inderdaad: shockwave. Bij mij was het na 5 behandelingen over ! Wel op zoek naar een fysio die deze behandeling plaatst onder 'zitting fysio' want het wordt minimaal tot niet vergoed. Beterschap
Oh! zo herkenbaar en zo irritant! Ik ben onder behandeling bij een triggerpointmasseur en eindelijk kan ik zeggen: Het Helpt!! Ik heb zooltjes, maar dit doet niet zoveel. Verder ga ik 1x per 2 weken naar de triggerpointmasseur. Ze masseert van bil tot voet. Ik krijg ondersteunende tape op mijn voet en crosstape op mijn kuiten. Ik loop er een jaar mee, maar sinds 3 maanden ben ik onder bvehandeling en het is bijna over.
Ik loop er nu a langer dan een jaar mee, heb een injectie gehad en ben nu bezig met schockwave therapie. Heb ook gelzolen. Heb nog niet het idee dat het echt veel minder wordt helaas...
Ik lees hier nog wel wat misverstanden over hielspoor en shockwave, dus daarom: Wat is hielspoor? De benige uitwas (doornvormige verkalking) onder het hielbeen ter hoogte van de aanhechting van het peesblad is een zgn. hielspoor (spina calcaneï). Door onderzoek mag worden aangenomen dat bij ongeveer 75% van de volwassen bevolking een dergelijke benige uitwas wordt aangetroffen. Dit hoeft echter niet noodzakelijkerwijs te leiden tot het ontstaan van pijn. Hevige, aanhoudende pijn onder de hiel wordt veelal aangeduid met het begrip 'hielspoor'. Deze benaming wordt beter begrepen dan de werkelijke naam: Fásciïtis Plantaris (peesplaatontsteking). De pijn wordt veroorzaakt door een niet-bacteriële ontsteking aan het peesblad. Veelal is dit het gevolg van overbelasting. De kenmerkende klacht bij een hielspoor is een nauwkeurig aan te duiden, felle pijn onder de hiel. Wat is shockwave-therapie? Shockwave therapie (ESWT): behandeling van chronische pijn | Mens en Gezondheid: Diversen
Misverstanden zoals wat? Dat ding klapt misschien wel 2000x per minuut op en neer. Geven ze ook aan bij de uitleg die jij erbij hebt gezet. tussenDoor wordt hij idd opgevoerd. en gaat ie steeds sneller tikken. fe bedoeling is idd om het gebied om de hielspoor heen te beschadigen zodat het opnieuw geneest. ik had een hele flinke hielspoor. Ik weet precies waar ik over praat. heb na de eerste 2 behandelingen met een blauwe voer gelopen zo hard gaat dat apparaat
Het is niet de bedoeling dat er iets beschadigd of blauw wordt! De stofwisseling en de bloedcirculatie van het pijnlijke gebied wordt verbeterd, waardoor het lichaam wordt gestimuleerd om dit te herstellen en de pijn afneemt. Het is dus een manier om het zelfgenezend vermogen van het lichaam te prikkelen.
Ja en door het getik en de afvalstoffen word het blauw. de eerste x was het gewoon pimpelpaars. maar ik zei al ik had echt een heftige hielspoor. daar wordt ook echt voor gewaarschuwd