ervaringen hielspoor

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bedankt allemaal voor jullie reactis, ik moet volgende week naar de fysio en ga eens overleggen.

Belemmerde het jullie ook in jullie dagelijks leven?

Zoals naar school lopen 6x per dag dat red ik niet, een avond werken dan weet ik eind van de avond niet meer hoe ik staan en lopen moet (sta en loop 6,5 uur van de 8 uur die ik werk, rust momenten zijn hooguit 5 minuten even zitten bij een bewoner)

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    ja hier wel in die zin ik doe het wel allemaal wat ik moet doen. Maar het gaat niet van harte. Nu heb ik weer een offday en kan er niet op lopen, maar moet zo nog werken en eten koken. Gelukkig hoef ik niet 6???x per dag naar school te lopen en breng ik mijn dochter met de auto naar de opvang.

Maar ik weet niet of peesplaatontsteking net zo erg is als hielspoor. Maar pijnlijk is t wel!

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Yep - heb er al ruim 2 jaar last van :( begon eerst in mijn rechtervoet, maar is nu ook verhuisd naar mijn linkervoet en heb het dus nu in beiden. Verergert toen ik zwanger was en veel vocht begon vast te houden.

die shockwave therapie ga ik eens induiken, want ik word er knetter gek van. In de ochtend uit bed (of 's nachts als Eva huilt) is een drama, ik moet eerst even loskomen voordat ik de trap afdurf met Eva en als ik lang heb gezeten (helaas een bureaufunctie wat dat betreft) en autorijden lijkt ik wel een oud wijf. Echt niet grappig :(

Hond uitlaten, even lekker shoppen in de stad, gewoon de dagelijkse dingen in huis is gewoon niet leuk meer, en dat vind ik echt jammer. Het weerhoudt me ook om lekker lange wandelingen met Eva te maken enzo ...:(

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Foutje 4 keer ;) , heb de dag meegerekend dat mijn dochter naar de psz moet

's morgens brengen, dus heen en terug lopen, eind van de ochtend weer halen, 's middags weer brengen en om kwart over 3 weer halen. Ik ben per keer aan halen of brengen 30 minuten kwijt om naar school te lopen.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

2 jaar is wel heel erg lang, hoop er toch echt vanaf te zijn dan hoor.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Pfoee dat is een flinke tijd en fietsen ? Ik geloof dat dat ook wel een goede oefening is voor de spieren in je voet.

En werken is helemaal bluhh. Maar misschien toch met je werkgever overleggen of je twee kan rusten of gewoon ziekmelden.

Rust is ook heel belangrijk maar omdat je je voet zo hard nodig hebt is het heel erg lastig.

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Mijn jongste kan nog niet op de fiets mee dus het is of de auto of lopen.
    Maar aangezien het met de auto maar 5 minuten is, vind ik dat ook weer zonde, helemaal omdat het een grote auto is en hij zo gigantisch zuipt, maar moet eerlijk zeggen dat ik hem nog weleens pak hoor.

ziekmelden wil ik niet, helemaal omdat ik in oktober behandeld word aan mijn spataderen en ik me dan eigenlijk ook niet ziek wil melden, maar mijn vakantieuren zijn bijna op dus dat gaat het niet worden.
    En ik ook tijdens mijn zwangerschappen veel ziek geweest ben de laatste jaren veel in de lappenmand gezeten heb, zoals borstontsteking, ontsteking aan mijn vinger (daardoor moest ik met mijn arm in de mitella en dat werkt niet makkelijk ;) ).

8. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn manueel therapeut leidt mensen op om met zo'n apparaat om te gaan omdat er zo makkelijk over gedacht wordt. Het meet nogal nauw om het te kunnen bedienen.
    Nogmaals: het hoort NIET blauw te worden. Blauwkleuring van de huid komt door heel hard stoten of vallen, dan knappen en lekken er bloedvaatjes. Vaak zichtbaar op plekken waar de huid dun is zoals armen of benen. Op de onderkant van je voet zit een dikke huidlaag, dus als het daar blauw wordt, moet er echt brute kracht zijn gebruikt.
    En dat heeft niks met de heftigheid van de klacht te maken.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oxbow: google anders even 'fitflop'. Voor mij was dat dé uitkomst om weer te kunnen lopen.

10. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    mijn man heeft het gehad heeft er zeker een jaar mee gelopen voordat het over was

11. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jaa jij weet het meid..

ik heb het gehad en weet hoe het voelt

jij weet het van horen zeggen.

dat ding tikt als een gek en moet het gebied eromheen triggeren om Opnieuw het genezingsproces te starten. Ga nou niet tegen mij in.
    Want heb de behandeling met succes gehad

12. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    'Meid' ik heb zelf die behandeling gehad. 1x 12, 1x 6.
    Maar laat jij je lekker blauw shockwaven, ik wil alleen aan de rest melden dat dat dus niet de bedoeling is.

13. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Wat snap jij niet van dat blauw?

Dat zijn de afvalstoffen.
    jeetje waarom moet hier een discussie over beginnen?

Bij mij werd het blauw ja kan toch.
    dat dat bij jou niet zo was wil niet zeggen dat het bij andere niet zo is.

14. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een kwetsuur, een bloeduistorting, een hematoom; het lekken van een bloedvat door geweld (hard stoten of vallen) en heeft helemaal NIKS te maken met het verwijderen van afvalstoffen en het mag NIET gebeuren na shockwave.
    Probeer niet je mening door te drijven als je niet weet waar je het over hebt.

15. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Heb inmiddels al een stuk of 6 x een behandeling gehad. Op de echo is verbetering in mijn voet te zien, maar de pijn wil nog niet helemaal minder worden. Maar ik loop er natuurlijk al even mee, dus heeft tijd nodig.

Btw. Bij mij is het echt nog nooit blauw geweest... Kan mij ook niet voorstellen dat dat de bedoeling is.

16. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ok je hebt gelijk.

wil je dat horen

Deel Deze Pagina