Ik heb de kinderwagen van transit gekocht. Nu zit hier een matrasje in met een half hoesje voor bij t hoofdeinde. Maar t lijkt me wel zo fris om over de rest van het matrasje ook iets te doen. Hoe hebben jullie dit? En er zit ook een deken bij met hoes erover. Maar die vind ik echt heel groot. Als ik die in de wagen leg ligt dat zo helemaal opgefrot erin. Hoe hebben jullie dat? Alvast bedankt.
Hoes die je over aankleedkussen doet past precies. Wij hebben die ook! Tip trouwens voor adapters maxi cosi, met siliconenspray inspuiten en de houden van het onderstel ook. Transit staat bekend dat maxi cosi slecht eruit gaat
Ik heb een fleecedekentje van ikea als dekentje. Maar voor de winter is het dekentje wel nodig, dan vouw je het bijvoorbeeld dubbel
Een wieghoeslaken/aankleedkussenhoes past prima om het matrasje heen. Ikzelf heb er een hydrofiele luier overheen liggen als 'hoes' Dat dekbedje is leuk voor een ledikantje of zo, maar niet in die kinderwagen (heb zelf de mutsy Evo, is ongeveer hetzelfde) Ik gebruik dat dekbedhoesje als laken met daarover als het te fris is een fleecedekentje.
Ik heb er altijd een wieghoeslakentje in gehad. Maar heb een Bugaboo, die bak is wel echt groot. Daaroverheen een hydrofielluier voor het spugen.
Wij gebruikten een aankleedkussenhoes. Kraamhulp kwam ermee en over het hoes bij het hoofdje legde ze een hydrofiele luier. Als deken gebruikten we een maxi-cosi fleecedekentje wat we bij de kinderwagen hebben gekregen. Een kakentje eronder van het bedje en klaar.
Ik heb ook een aankleedkussenhoes om het matras zitten dat past heel goed. Dat hoofdlakentje gebruiken we niet. Onder het hoofdje ligt wel een hydrofielluier net zoals in het wiegje, voor het geval ze spuugt. Bij onze wagen zat ook een deken hoes. Onze dochter is nu 2 weken oud en we hebben in die hoes een wiegdekentje gelegd op advies van de kraamzorg daar ligt ze onder. Aan de hand van het weer doen we haar een vestje wel of niet aan. Vooral afgelopen 2 weken was de temperatuur zo wisselend dus broeierig weer = geen vestje en dunne kleding aan , geen sokken en onder het wieglakentje. Weer zoals vandaag bewolkt/waterig zonnetje: vestje aan en onder wieglakentje.
Wij gebruikten idd ook een hoes en lakentje voor de wieg. In de winter gewoon het dekentje dubbel vouwen. Wij hadden bij de ikea een paar fleecedekentjes gekocht, volgens mij waren ze masr rond de 8 euro... Zijn lekker soepel en zacht! Groetjes Anna
Hier een aankleedkussenhoes, een wiegmatrashoes, of een moltononderlegger (zonder plastic). Die pasten allemaal..
Bedankt voor alle reacties. Ik heb een aankleedkussenhoes gekocht. Dus hopleijk ligt de kleine er straks heerlijk in.