Flessen weigeren

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door grasspriet84, 7 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hai meiden,

Zit met iets in mijn maag.

ZL is ruim 9 maanden en heeft ong drie flessen op een dag. Nu was ik er al aan gewend dat hij de fles van tussen de middag niet altijd wil. Ik gaf hem dan pap of gewoon een extra boterham met wat thee of diksap.

Vervolgens weigerde hij de ochtendfles. Ik gaf dan pap in de ochtend en tussen de middag probeerde ik de fles. Als dit niet lukte, dan maar geen fles.

Nu laat hij ook steeds meer staan van de avondfles. Er zit er ruim tijd tussen warme hap en fles dus daar kan het niet aan liggen. Warme hap om 1700/1730 en fles om 19:30.

Ik bied overdag meerdere keren drinken aan. Hij drinkt dan hooguit 30 cc en dan wil hij niet meer.

Wat moet ik nu met die flessen? Ik kan hem geen twee keer op een dag pap geven toch?

De afgelopen dagen ging het zo:
    7:00/7:30 fles 180/6 (hield vaak 60cc over) als hij weigert dan pap. Dit bordje gaat driekwart leeg.
    12:00 150/5 drinkt hier heel weinig van. Mocht dit pap zijn dan gaat het voor de helft leeg.
    19:00/19:30 laat gemiddeld 30 cc staan. Vanavond voor het eerst 75 cc laten staan.

Krijgt hij zo wel genoeg zuivel en/of vocht binnen?

2. Joycelyn

Joycelyn Bekend lid

27 feb 2015
    602
    1
    16
    NULL
    NULL
    Vocht zit niet alleen in melk/drinken, maar ook in fruit en ander eten. Eet hij dat wel, dan zou ik wat meer aanbieden. Verder zijn er richtlijnen voor wat 'moet' mbt zuivel, maar daar zou ik mij ook niet al te druk om maken. Als je zoontje verder goed eet en gezond/gezellig is, dan zou ik gewoon naar hem 'luisteren'.

3. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké dank je wel. Hii krijgt ook gewoon fruit en yoghurt dus dat zal wel goed zijn dan. Alleen was beetje bang dat hij niet genoeg zuivel binnen kroeg.

Misschien vindt ZL het wel tijd voor een boterham in de ochtend. Alleen wat voor drinken geef ik hierbij? Thee drinkt hij amper namelijk. Als er 30 cc in gaat is het veel. Hij wil het gewoon niet. Dit geldt ook voor water.

Deel Deze Pagina