Wat is dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Emmaatje, 5 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Hoi!

    Hoop dat jullie me kunnen helpen, ik snap er even nix meer van!Daan is nu 5 en halve maand, heeft 2 tandjes, groeit goed, drinkt goed, maar zijn ritme veranderd ineens, hij wordt `s nachts vaak wakker, spuugt meer.
    Is dit gewoon een sprongetje?Of kan het wat anders zijn...
    `s Avonds gaat hij rond 19.30 naar bed, en wordt `s morgens rond 07.30 wakker. Alleen moet ik hem `s nachts soms wel 5 a 6 x zijn speentje geven, dan huilt hij ineens heel hard, terwijl hij volgens mij gewoon slaapt!Zijn dit dromen, of misschien al een 3de tandje wat eraan komt? :confused:

    Overdag sliep hij tot voor kort 3 x.` s Morgens zo`n anderhalf uur, `s middags net zoiets en dan tussen 5 en 7 vaak nog een poosje.(Half uurtje).
    Ineens veranderd dat, ik laat het hem zelf maar aangeven, en slaapt hij `s middags misschien net een uurtje en nu leg ik hem rond 16.00 nog even er weer in en slaapt hij weer een half uurtje.

    Ik las zonet bij een topic over een sprongetje dat een mama niet meer uit het gezichtsbeeld van de kleine mocht gaan, nou dat heb ik met Daan ook. Als hij me niet meer ziet, is het huilen geblazen!

    Heel verhaal, ik hoop op wat herkenning, of logische verklaringen (voor zover die er zijn :) )

    Liefs Emma
     
  2. Heel herkenbaar hoor!

    Denk inderdaad een sprongetje.

    Mijn zoontje slaapt altijd klokje rond soms nog langer. Nou met een sprongetje slaapt hij heel onrustig en is ontzettend vroeg wakker voor zijn doen. Overdag is het dan ook knudde hij gooit zijn ritme helemaal om. Bij ons duurt het meestal 1 tot 2 weken. Is veel aanhankelijker, huilt om ieder dingetje is gewoon veel prikkelbaarder en als je uit het gezichtsveld verdwijnt begint ie ook te huilen. Voor ons dus zware maar slopende week (weken) en hou me er maar aan vast dat het over gaat.

    Voor mijn zoontje zit er eerdaags ook weer een sprongetje aan te komen het begint bij ons altijd met wat weken dat ie al wat huileriger is en dat ie ons in het gezichtsveld wil blijven houden. Voor mij een teken dat binnen een paar weken de sprong genomen wordt en we een onrustige en slapeloze week tegemoed gaan.

    Ik denk dat jouw kleintje inderdaad in een sprongetje zit.
     
  3. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik heb gister gelezen dat ze ook groeipijn kunnen hebben.
    Dat ze daar ook wakker van kunnen worden.
    Is vaak een fase en dit gebeurd eigenlijk altijd als ze in slaap zijn.

    Wilde dit even vertellen, weet niet of dit ook voor jou kleine geld.
    Tja is moeilijk om in te schatten, ook voor jezelf.
    Gaat hoop ik wel weer voorbij..
     
  4. Ozzy

    Ozzy Actief lid

    31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    wat is een sprongetje?
     
  5. illuminate

    illuminate Actief lid

    20 apr 2007
    416
    0
    0
    Met 26 weken zal er een sprongetje plaatsvinden (of eerder of later). Rond die tijd zal jouw hummeltje wat uit zijn hum zijn.
    Er was een periode dat Mark lekker doorsliep. De laatste dagen doet hij dat niet meer. Hij huilt ook om de haverklap om zijn speen, en soms heeft hij het speentje nog in zijn mond! Ik kan ook niet weglopen. Soms doe ik dat wel, en dan houdt het 'huilen' na 5 seconden op. Het lijkt wel alsof hij kijkt of ik reageer.
    Hij is nu heel erg bezig met oorzaak-gevolg. Hij vindt het leuk om geluiden te maken door met dingen te zwaaien en slaan.
    Hij komt nu ook veel vaker voor zijn voeding.
    (Hij is nu weliswaar verkouden. Maar voordat hij verkouden was, kwam hij ook in ene vaker.)
     
  6. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Misschien moet je even lezen bij de topic van een sprongetje bij 6 maanden.
    Hier staan veel dingen die wel herkenbaar kunnen zijn!
     
  7. Emmaatje

    Emmaatje Actief lid

    12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    OKe, bedankt voor jullie antwoorden, ik geloof dat Daan alweer wat "rustiger" wordt, alleen `s nachts nog steeds niet. Zal er wel even bij horen ;)
     

Deel Deze Pagina