Voortand komt door wat geven voor de pijn??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 3 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn zoon had van zijn ondertandjes al best last.. maar zijn voortand is helemaal drama.. Vooral 's nachts.. Hij wil de hele nacht aan mijn borst sabbelen.. en speentje wil hij niet..
    Op zich vind ik dit niet erg, maar het is nu al 3 nachten dat hij niet meer als een half uur achter elkaar geslapen heeft dus ik ben onderhand wel een beetje op...

Ik heb hem 2 nachten een zetpilletje geven voor hij ging slapen maar dat maakt weinig verschil.. alleen dat hij dan van 20.00 tot 22.00 slaapt maar daarna is hij ook de hele nacht wakker.. Dentinox is ook niet echt het wondermiddel..

Heeft iemand anders een idee wat zou kunnen helpen?

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    misschien nog gengigel? dat is verkrijgbaar bij de apotheek en werkt bij sommige beter dan dentinox. (Heb het zelf nog niet geprobeerd, mijn zoontje gaat redelijk met combi van zetpil, dentinox en chamodent (homeopatisch)

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    oja chamodent gebruik ik ook.. dat mocht ik gewoon erbij gebruiken van de apotheek.. voor zijn ondertandjes hielp dat super..

Maar die stomme voortand is drama.. Hij is bijna door maar hij wil er niet helemaal door komen..

4. mamavd

mamavd Fanatiek lid

10 jan 2011
    1.598
    0
    0
    ik gebruik gengigel hier en dat werkt goed:)

5. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Is de zetpil wel de juiste sterkte? Veel mensen blijven lang 120 mg geven, terwijl het kindje al 240 mg zou mogen.

6. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    hij is bijna 7.5 maand dan moet je toch 120mg geven?

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zetpillen helpen beter als je een spiegel opbouwt in het bloed. Kijk dus even of het helpt als je hem elke 8 uur een zetpil geeft.
    Als dat en dentinox niet helpen, kun je ook een sterkere pijnstiller krijgen op recept. Wij hebben een goedje meegekregen wat ongeveer 2,5 keer zoveel lidocaine bevat als dentinox en dat helpt iig vaak even om net in slaap te kunnen komen. Als ze dan eennmaal slaapt, wordt ze dan doorgaans niet eerder wakker dan na 3 kwartier. Is iig beter dan helemaal niet slapen ;)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

240 mg mag vanaf 10 kilo.
    Vaak kun je echter al wel wat meer geven, maar dan is het wel verstandig om even te overleggen met een arts die op basis van het gewicht voor je uit kan rekenen hoeveel je kind mag.
    Caitlyn krijgt hier bij pijn en koorts 4 keer 120 mg, bij 6 kilo, (op advies van kinderarts, vanwege haar hartritmestoornis, voordat iedereen denkt dat ik 'r zomaar volprop met dat spul ;)).

Deel Deze Pagina